1 צפייה בגלריה
רב קו
רב קו
רב קו
(צילום: רועי אלמן)
סוף עידן הרב קו: החל מחודש אפריל 2020, יוכלו נוסעים באוטובוסים וברכבת ישראל לשלם עבור הנסיעות באמצעות הטלפונים הניידים. הדבר יבוצע באמצעות אפליקציות מיוחדות שיתופעלו על ידי הגופים בנק דיסקונט, ישראכרט, מוביט ופנגו.
מעבר לעובדה שהנוסעים לא יצטרכו יותר לפתוח את הארנק ולשלוף כרטיס בעליה לאוטובוס או לרכבת — המהלך צפוי לחסוך להם לא מעט כסף. אם עד היום הנוסע הממוצע היה צריך לשלם על הנסיעות מראש באמצעות הטענת הרב קו, בעוד שהוא בכלל אל יודע אם הוא ינצל את כולן, באפליקציה ישלמו הנוסעים בסוף כל חודש רק על הנסיעות שבוצעו. איך זה יעבוד? נוסע שיוריד את האפליקציה בפעם הראשונה יידרש להזין פרטים אישיים, ואם הוא זכאי להנחה כלשהי, יתבקש לסרוק את התעודה המתאימה (תעודת סטודנט, תלמיד, אזרח ותיק וכדומה). עם העלייה לאוטובוס, יסרוק הנוסע קוד QR שיספק לאפליקציה מידע על הנסיעה. ומה יעלה בגורל הרב קו? נכון לעכשיו השימוש ברב קו יתאפשר גם אחרי אפריל, לנוסעים שיחפצו בכך, אולם כלכלית זה לא ישתלם להם.
במשרד התחבורה מספרים שפיילוט בנושא צפוי להתחיל כבר בחודש הבא (פברואר 2020), אך ישתתפו בו כמה עשרות אלפי נוסעים בלבד. אם לא יהיו שינויים, המהלך צפוי להתרחב לכלל ציבור הנוסעים החל מחודש אפריל.