בעקבות הוראת משרד הבריאות מחלקות הקורונה בבתי חולים ברחבי הארץ נפתחו אתמול מחדש, אולם בבית חולים וולפסון, מדובר בעוד יום במחלקה, שלרגע אחד לא הפסיקה את פעילותה.
"סגרנו בשבוע שעבר את המחלקה ליום אחד בלבד ואז הבנו שיש גידול מפתיע במספר החולים", אומרת מנהלת המחלקה, ד"ר מרגריטה משבי, שמסיימת היום את תפקידה ומעבירה את השרביט לד"ר אהרון בולשינסקי.
2 צפייה בגלריה
צוות מחלקת הקורונה ב'וולפסון'
צוות מחלקת הקורונה ב'וולפסון'
צוות מחלקת הקורונה ב'וולפסון'
(באדיבות בית החולים)
בוולפסון מדווחים כי רק בשבוע שעבר המחלקה הצטמצמה לשתי חולות מונשמות בלבד, וההחלטה לסגור את המחלקה כבר התקבלה. אבל כאמור לא ליותר מדי זמן. "זה קרה ביום ראשון, החלטתי לקחת יום חופש", אומרת ד"ר משבי, "זה היה קצת אחרי תקופה לחוצה אבל כבר באותו יום הרגשנו איך מספר הנדבקים עולה וקיבלתי הודעה שהמחלקה שעוד לא הספיקה להיסגר נפתחת מחדש".
את התפקיד קיבלה ד"ר משבי עם התפרצות הנגיף בישראל. כמו בכל בתי החולים בישראל, גם בוולפסון נערכו לפתיחת מחלקת קורונה בזמן שיא ולמדו כיצד להתמודד עם הנגיף תוך כדי תנועה.
"בסך הכל טיפלנו בכ-120 חולים מתוכם 29 היו זקוקים להנשמה. בסך הכל נפטרו 21 חולים, כולם מעל גיל 83 ובעלי מחלות רקע. אני מרגישה שהצלחנו להגיע להישגים מאוד טובים בבית החולים כתוצאה משיתוף פעולה מצוין של כל הצוותים, טיפול נמרץ, מרדימים, המחלקה למחלות זיהומיות וגורמים נוספים".
ד"ר משבי משמשת כמנהלת מחלקת פנימית ד' והתפקיד החדש הציב לה אתגרים שטרם הכירה. "זאת היתה תקופה מאוד מאתגרת ומעניינת, במשך 3 חודשים עשינו עבודה שונה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים.
2 צפייה בגלריה
ד"ר מרגריטה משבי
ד"ר מרגריטה משבי
ד"ר מרגריטה משבי
(צילום: בית חולים וולפסון)
"כרופאה את רגילה לגעת ולמשש ופתאום מצאנו את עצמנו מטפלים בעיקר מרחוק וכשמדובר בחולים מונשמים האתגר אפילו יותר גדול כי את מתקרבת עם מיגון והפרדה. אבל הקושי הגדול ביותר היו המשפחות, היקרים שלהם מאושפזים, לעיתים מדובר בימים האחרונים שלהם, והם אינם יכולים להתקרב. זה מצב מאוד מורכב ורגיש וחשוב היה להבין ולהכיל אותם".
אתמול (א') דיווח בית החולים וולפסון על 22 חולים מתוכם 8 מונשמים. בשלב זה הוחלט כי ד"ר משבי תשוב לתפקידה כמנהלת מחלקת פנימית ד'.
במידה ומספר החולים ימשיך לגדול מחלקת קורונה תעבור למקום גדול יותר, "כרגע אנחנו קולטים בין 3 ל-4 חולים חדשים מידי יום, נקווה שזה ייעצר אבל הצפי הוא שהמצב ימשיך" צופה ד"ר משבי. "יש גם גדילה במספר החולים במחלקות הפנימיות, ככל הנראה בגלל שבתקופת הבידוד הרבה אנשים נמנעו מלהגיע לבתי החולים. אני חושבת שאנחנו עדיין בגל הראשון אבל זה לא ממש משנה, המספרים הם שקובעים.
"אנחנו רואים שהווירוס ממשיך להתפשט וכשניכנס לחורף המצב יחמיר כי יתווספו לו מחלות מוכרות כמו שפעת, שגם היא גובה חיי אדם. בנוסף, לקורונה אין עדיין תרופה אך לפחות יש לנו יותר ניסיון והבנה במחלה ואנחנו כבר יודעים כיצד להתמודד איתה. עם זאת חשוב לי לציין, מאוד קשה לי לראות אנשים שמגיעים לבית החולים ללא מסיכות, יש כאן אנשים עם מערכת חיסונית חלשה, הצוותים הרפואיים מאוד מקפידים על הנושא וגם ציבור המבקרים חייבים לנקוט בזהירות רבה".