לאחר שנפלה ממיטתה במהלך אישפוז בבית החולים, תובעת תושבת חולון 2.5 מיליון שקל ממרכז רפואי שיבא ('תל השומר'). "מאישה שנהגה ברכב פרטי והסתדרה בכוחות עצמה", נכתב בתביעה, "הפכה ר' לסיעודית, וכל זאת כתוצאה מרשלנות בית החולים".
1 צפייה בגלריה
בית החולים 'שיבא' תל השומר | צילום: יריב כץ
בית החולים 'שיבא' תל השומר | צילום: יריב כץ
בית החולים 'שיבא' תל השומר | צילום: יריב כץ
ר' התפנתה לבית חולים תל השומר לאחר שלא חשה בטוב. לטענתה, במהלך האישפוז שלה, התרשל הצוות בהשגחה עליה, ובשל כך נפלה, נחבלה וניזוקה משמעותית. בני משפחתה של התובעת, טוענים כי היו בטוחים שר' אמורה להיות מוגנת במהלך השהות שלה בבית החולים, והופתעו כשהתברר להם שהיא נפלה ונחבלה בצווארה.
"התאונה אירעה בזמן שהתובעת ניסתה לעלות למיטתה, לבדה", נכתב בכתב התביעה, "וכל זאת בעת שהייתה האחות בחדרה של התובעת, וזאת הגם שהוגדרה כבעלת סיכון לנפילה".
על פי כתב התביעה, מיד לאחר הנפילה החלה הידרדרות פיזית וקוגניטיבית אצל האישה, שמאז הפכה לסיעודית, ועכשיו היא מרותקת לכיסא גלגלים ומאושפזת במוסד סיעודי. ד"ר ויגדר קרולה, גריאטרית מומחית, סיפקה את חוות דעתה לבית המשפט ובה היא טוענת כי אין ספק שההידרדרות חלה בעקבות הנפילה בבית החולים.
עו"ד תומר לינר, שהגיש את התביעה בשם ר': "מאישה שנהגה ברכב פרטי והסתדרה בכוחות עצמה, הפכה הגב' ר' לסיעודית ונזקקת לבריות - דבר שללא ספק הינו תוצאה של ההתרשלות בבית החולים".
מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "מניעת נפילות היא אחד המרכיבים החשובים בבטיחות המטופלים. המרכז הרפואי שיבא משקיע מאמצים ומשאבים רבים על מנת לצמצם את התופעה ככל הניתן. המרכז הרפואי עומד, גם בתחום זה, ביעדי משרד הבריאות בהצטיינות. במקרה זה, מדובר באישה עם מחלות רקע אשר הגיעה על רקע נפילה קודמת בבית.
"המטופלת טופלה באופן מיידי ואף עברה הליך שיקום בשיבא אשר בסופו שוחררה ערנית, במצב יציב ומשתפת פעולה. יש לציין כי במהלך כל תקופת אשפוזה הצוותים הרפואיים התנהלו בשקיפות מלאה ושיתוף מול המשפחה".