2 צפייה בגלריה
בית החולים 'וולפסון' | צילום: איילת רוטה
בית החולים 'וולפסון' | צילום: איילת רוטה
בית החולים 'וולפסון' | צילום: איילת רוטה
חתך עמוק מזכוכית ביד הימנית, שלא זכה לטיפול רפואי ראוי בזמן אמת, גרם לנכות לצמיתות. כך נטען בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב נגד משרד הבריאות, בהיותו אחראי על מרכז רפואי 'וולפסון', קופת חולים 'לאומית' ורופא אורתופד מטעמה שטיפלו בנפגע.
התובע, באמצע שנות ה־40 לחייו, עבד כמנהל עבודה במפעל לייצור זכוכית. את התביעה הוא מגיש באמצעות עורכי הדין ואסים עומר וכרמי בוסתנאי, המתמחים בתביעות רשלנות רפואית ונזקי גוף. התובע טוען כי במהלך עבודתו נפגע ממשטח זכוכית כבד שנפל על ידו הימנית ויצר בה חתך עמוק. הוא פונה מיד למרכז הרפואי וולפסון, שם אובחן חתך שאורכו עשרה ס"מ.
לאחר הרדמה מקומית, אובחן גיד קרוע ללא פגיעה בכלי דם או עצבים. הנפגע, על פי התביעה, לא נשלח לצילום אלא החתך נתפר עם חבישה והוא שוחרר לביתו עם המלצות להחלפת חבישה, נטילת משככי כאבים והוצאת תפרים בתוך עשרה ימים.
בהמשך נשלח המטופל על ידי רופא המשפחה לאורתופד של קופת החולים לאומית, שבדק אותו וציין כי הוא מתלונן על כאבים וחוסר תנועה באצבעות. בתביעה נטען כי "מבלי לשלוח אותו באופן בהול למיון או לבדיקות נוספות לבחינת הצורך בתפירת הגיד, התובע הופנה למומחה כף יד, לטיפולי פיזיותרפיה ולחבישה והחלפת תחבושת".
2 צפייה בגלריה
עו"ד בוסתנאי | צילום: פרטי
עו"ד בוסתנאי | צילום: פרטי
עו"ד בוסתנאי | צילום: פרטי
כשהכאבים לא פסקו אחרי כחודש וחצי מהתאונה, בדק אותו מומחה כף יד בקופת החולים לאומית, שהסביר לו כי עליו לבצע ניתוח ביד. הניתוח בוצע ב'אסותא', אולם לא היה ניתן לבצע תיקון לנזק, "בשל התקצרות הגידים והשינויים באורך השריר".
גם לאחר הניתוח נותרה לאיש מגבלה משמעותית והוא אובחן באי־כושר עבודה במשך עשרה חודשים, שגם אחריהם לא הצליח לשוב לעבודה בשל כאב כרוני, קושי רב בהפעלת היד, חולשה ביד והגבלה ביכולת המוטורית הדרושה לעבודתו. לבסוף פוטר מעבודתו על רקע מצבו הרפואי.
בחוות דעת של מומחה בכירורגיה אורתופדית וכירורגיית כף יד, שצורפה לתביעה, נכתב כי מדובר במקרה מצער של אבחון לקוי וטיפול לא מתאים לרמת הפגיעה. בשל האבחון האיטי, איבד האיש את כושר עבודתו. "לו היה עובר ניתוח מיד אחר הפגיעה או לפחות תוך שלושה שבועות ממועד הפגיעה, הנזק היה קטן ב־50 אחוז", קבע המומחה. כאמור, התביעה דורשת פיצוי של כ־3 מיליון שקל.
מ'וולפסון' נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את כתב התביעה ואיננו נוהגים לדון בתביעות משפטיות באמצעי התקשורת".
מקופת חולים 'לאומית' נמסר: "טרם התקבלה התביעה. תשובתנו המקצועית והרפואית תימסר לבית המשפט כמקובל".