לאחר שלקה בלוקמיה והיה מרותק לכיסא גלגלים, החל מתן מורדוקוביץ ללכת ללא קביים, לרכוב על אופניים ואף לעסוק בספורט אתגרי. הוא הצליח בזכות תוכנית טיפולים חדשנית של יחידת השיקום, המאפשרת לחולים לעבור שיקום אינטנסיבי בביתם.
סיפורו המרתק של מורדוקוביץ (23), תושב ראשון לציון, החל כשהיה בן 7.5, אז חלה בלוקמיה. הוא טופל בכימותרפיה והמחלה נסוגה, אך בגיל 15 שב ולקה בלוקמיה חריפה שהצריכה לא רק טיפולים כימותרפיים אלא גם השתלת מח עצם שבעקבותיה הגוף דחה את השתל והוא אושפז ביחידת ההשתלות במשך חודשים ארוכים. למרות מצבו הקשה מתן היה מלא באופטימיות ובנחישות להתגבר על המחלה ולהגיע להישגים.
לאחר שנתיים, שבהן היה בעיקר מרותק למיטה, בזכות טיפול ניסיוני בתאי גזע התייצב מצבו והוא הועבר לשיקום בית. "עברתי למכון לשיקום יום של 'בית בלב' בבת ים. הצוות הכניס בי המון מוטיבציה. הפיזיותרפיסטים עזרו לי להתחזק לא רק בגוף אלא בעיקר ברוח. והחלטתי שאני עושה הכל כדי לחזור ללימודים, לקבל בגרות ורישיון נהיגה", סיפר מתן. "ישבתי על כיסא גלגלים אבל החלטתי שלמרות שאני לא יכול לעמוד וללכת אני עדיין רוצה לעשות ספורט, והתחלתי לעסוק בספורט אתגרי על כיסא גלגלים - wcmx”.
מתן הגשים בשנה שעברה חלום ויצא למוקדמות אליפות העולם בארה"ב, אך באותו הזמן לא ידע כי מה שחלם עליו באמת, לשוב ללכת, עומד לקרות ממש בקרוב. לדברי עלמה שמחוני, פיזיותרפיסטית במערך השיקום, מתן הוא מטופל מדהים. "הוא היה מוכן לעבוד קשה, תמיד עם חיוך, שמחה וחוש הומור. לאט־לאט התחלנו לראות שיפור. הוא התחיל לעמוד, עשה כמה צעדים עם קביים. אבל כל יום שעבר התאפיין בשיפור נוסף. הוא התחיל ממש ללכת, בהתחלה עם קביים ואחר כך בלי והתחיל לרכוב על אופניים. זה היה פשוט מדהים".
מוטי סיבוני, מנהל מערך השיקום יום של "בית בלב", מספר כי 'בית בלב' בשילוב עם 'מכבי שירותי בריאות', פתחו בפעם הראשונה יחידת שיקום בית שמאפשרת לחולים לעבור שיקום אינטנסיבי בבית שמחליף את האשפוז בבית החולים, עם צוות מקצועי שמתמחה בשיקום ולאחר מכן ממשיך טיפול אצל אותו הצוות בקהילה.
"נאלצתי לעבור ניתוח להחלפת מפרקים בבית חולים 'אסותא' ברמת החייל", מספר מתן. "מוטי ישב והסביר לי ששוב החיים שלי הולכים להשתנות, ידעתי כבר שאני בידיים טובות ושגם הפעם אני מתכוון לנצח ולחזור לשגרה כמה שיותר מהר. אני כבר הולך מרחקים בלי קביים. חשוב לי מאוד להעלות מודעות לנושא שיקום בית. לא תמיד צריך להתאשפז - אפשר גם לחיות בבית ולהגיע לטיפולי פיזיותרפיה כל יום".