רבים מנצלים את ימי הקיץ החמים לריענון כישורי השחייה שלהם, ובמקום לשרוף שעות במקומות ממוזגים הם מעדיפים לבלות את זמנם בבריכה הקרירה או בים המאוורר בפעילות גופנית במים, למרות שבמהלך מרבית ימי השנה הם כלל אינם שוחים.
אך האם שחייה היא תמיד ספורט בריא? על פי תושב חולון, ד"ר רוברט לוי, מומחה בכירורגיה אורתופדית העוסק בעיקר בתחום של פציעות ספורט, כתף, מרפק וברך, בחודשים החמים יש לקחת בחשבון שדווקא בענף הספורט הרשמי של הקיץ טמונות לא מעט סכנות.
2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
המחשה
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם >>
ד"ר לוי מלווה ספורטאים ושחיינים מזה עשרות שנים ומסביר מדוע כששחייה נעשית לא נכון היא לא בריאה ואף עלולה להיות מסוכנת. "ידוע לכל כי טכניקת שחייה נכונה, מאפשרת לגמוע מרחקים כמעט מבלי להתאמץ. הבעיה מתחילה כשמזנקים למים חדורי מוטיבציה לאחר שנים של הימנעות משחייה מבלי לקחת שיעורי ריענון או הדרכה ודיוק הסגנון.
"שחייה, גם בקרב שחיינים חובבים וגם בקרב המקצוענים, עשויה לגרום לכאבים. במקום שכאבי הגב ייעלמו והתחושה תשתפר, ייתכנו כאבי כתפיים, בעיות ברכיים או כאבי צוואר וגב שלא בהכרח היו קודם לכן".
איך זה קורה?
"הבעיה היא שאם לא שוחים נכון חזה, עלולים לפתח כאבים בצוואר ובגב, שחייה ממושכת בסגנון חזה עם ראש מחוץ למים עלולה לגרום לכאבי צוואר וגב ואף לפציעות. לכן אם אתם מעדיפים לשחות חזה, דייקו בתנועות ושימו דגש על נשימה נכונה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר רוברט לוי
ד"ר רוברט לוי
ד"ר לוי. דיוק ונשימות נכונות
(צילום פרטי)
"אם אתם מתחילים או חוזרים לשחות באופן קבוע מכל סיבה שהיא, אם מסיבות של רצון לשמור על כושר גופני, או בגלל כאבי גב, או במטרה להפחית במשקל, עשו זאת עם ליווי מקצועי. התחילו במספר שיעורי לימוד או תרגול עם מאמן מוסמך, שילמד אתכם טכניקה נכונה של שחייה בריאה ואפקטיבית בה תוכלו להתמיד לאורך שנים".
אם בכל זאת נפצענו, מה אפשר לעשות כדי לחזור למים?
"ראשית פיזיותרפיה אצל איש מקצוע מנוסה, במיוחד אנשי מקצוע שעובדים עם שחיינים. צריך להתייעץ עם מאמני שחייה שיכולים לזהות אם סגנון השחייה גורם לפגיעה וכיצד אפשר לשפר אותו, וכמובן טיפול אצל רופא אורתופד שיכול לתת מרשם לכדורים נגד דלקת ובמידת הצורך זריקת סטרואידים ואף ניתוח".
לכל העדכונים - חדשות חולון