השבוע נפתחה התערוכה "מציירים סיפור אהבה"! בגלריה חנקין בחולון, תערוכה רטרוספקטיבית לזוג האומנים שושי ויעקב חייט ז"ל.
2 צפייה בגלריה
משפחת חייט וששון בפתיחת התערוכה
משפחת חייט וששון בפתיחת התערוכה
משפחת חייט וששון בפתיחת התערוכה
(צילום: אלי נאמן)
השניים, מהדמויות הבולטות בקהילת האומנים בעיר, לא נפרדו לרגע מאז נפגשו ויצירותיהם זכו להערכה רבה ולתערוכות ברחבי הארץ והעולם.
ראש העיר מוטי ששון, שהיכר אישית את יעקב ושושי וליווה את פועלם במהלך שנות יצירתם הרבות, הגיע לפתיחת התערוכה וחלק עם בני המשפחה חוויות ממפגשים שהיו לו עם שני האמנים.
קראו גם:
על השניים נאמר אין האחד בלעדי השנייה. מאותו הרגע שנפגשו, לא נפרדו ולאורך כל הדרך ציירו הדריכו אומנים צעירים בסטודיו בביתם ופעלו לקידום האומנות בעיר.
האהבה והחיבור בין שניהם הוליד, מלבד שתי בנות, ריקי ומיכל, וחמישה נכדים, גם קריירה רבת שנים של כל אחד מהם כאומן ייחודי בפני עצמו. את זכרונותיהם ומאוויהם, הכאב והעצב, השמחה והאופטימיות של שניהם העלו על הבד.
2 צפייה בגלריה
משפחת חייט וששון בפתיחת התערוכה
משפחת חייט וששון בפתיחת התערוכה
משפחת חייט וששון בפתיחת התערוכה
(צילום: אלי נאמן)
השניים הותירו מאחוריהם יצירות אומנות רבות ומגוונות ובהן ציורי שמן, אקריליק ואקוורלים של יעקב ורישומי פחם, ציורי שמן ואקריליק, פסלים וספרי שירה של שושי לצד רומן המבוסס על יומניה האישיים.
בשושי דבק הכינוי "ציירת הליצנים", משום שרוב הדמויות האנושיות בציוריה עוטות על פניה מסכות. בשירים שכתבה הסירה את המסכה וחשפה באומץ תחושת של אהבה, כאבי גוף וייסורי נפש.
במהלך הקריירה האמנותית שלה הציגה שושי חייט 27 תערוכות יחיד ועוד 36 תערוכות קבוצתיות בישראל ובעולם.
בציוריו של יעקב ניתן לראות את צבעוניות עזה ושמתפרצת על הבד. בתפיסת עולמו האמנותית צריך היוצר ללכת עם התקופה, עם הזמן ועם הסביבה ובהתאם לכך להשתנות ולהתפתח. לפיכך תערוכותיו הרבות שונות האחת מקודמתה ומציגות פנים ותחומי עניין מגוונים של היוצר.
יעקב יזם וייסד את אגודת הציירים והפסלים העירונית הראשונה בבת-ים וניהל את מוזיאון בן ארי בעיר. הוא הציג 29 תערוכות יחיד והשתתף בתערוכות קבוצתיות בישראל ובעולם.
גלריית חנקין, חולון. נעילה: 30 בנובנמבר. הכניסה חופשית.