שיר קצנל (35), שעד לפני כארבע שנים שימשה כיועצת ארגונית בביה"ס לפיתוח מנהיגות בצה"ל, זנחה את התחום לטובת הגשמת חלומה: הפצת תחום המרמיידינג (שחייה עם סנפיר) כספורט מיינסטירימי לכל דבר ועניין. בסוף החודש (29/6/20), היא גם צפויה לפתוח בחדרה, לראשונה בארץ, קורס מקצועי לשחיית מרמיידינג.
2 צפייה בגלריה
שיר קצנל בתחרות
שיר קצנל בתחרות
שיר קצנל בתחרות
(צילום: אוקיין ברנדי)
הכול התחיל מחלום ילדות: "תמיד אהבתי את אריאל מהסרט בת הים הקטנה, ובבריכה תמיד שחיתי ברגליים צמודות כאילו יש לי סנפיר", סיפרה, "לפני 10 שנים בערך החלטתי להגשים לעצמי את החלום. אני ואחי הכנו סנפיר משני סנפירים שהדבקנו בדבק מגע, כיסינו אותו בבד שקנינו בנחלת בנימין, וירדנו לאילת כדי שאשחה כמו בת ים. גם צילמנו קליפ שעלה ליוטיוב וצבר המון אהדה וצפיות. הקליפ גם פתח בפניי עולם שלם של תת תרבות של אנשים בחו"ל שאוהבים לשחות עם סנפירים ואני חשבתי שאני 'השרוטה' היחידה'. מבחינתי זו היתה חוויה אפיזודה נחמדה. היה ונגמר".
(הקליפ שצילמה לפני כ-10 שנים)
מאז אותה חוויה, ועד לפני ארבע שנים, הספיקה קצנל ללמוד לתואר שני בייעוץ ארגוני, להינשא וללדת שני ילדים (בני 3 ו- 6) ולעמול על פיתוח מנהיגות בקרב מפקדי פלוגות בביה"ס לפיתוח מנהיגות של צה"ל.
"בשנת 2016 אני זוכרת יום ספציפי מאוד חם באוגוסט, שפתאום צץ לי בזיכרון כמה מרענן וכיף היה לשחות עם סנפיר. חשבתי לעצמי, לא יתכן שאני היחידה בארץ, שנהנתה מזה כל כך", סיפרה, "חזרתי הביתה ואמרתי לבעלי שזה מה שאני רוצה לעשות. להפוך ילדים וילדות לבני ובנות ים, לזכותו יאמר שהוא זרם איתי לגמרי וכבר באותו הערב מצאתי חברה שמייצרת סנפירים והזמנתי ממנה מספר כמה. זה היה מזל גדול כי הסנפירים שאני ואחי הכנו בזמנו, התפרקו אחרי יומיים".
2 צפייה בגלריה
שיר קצנל בתחרות
שיר קצנל בתחרות
שיר קצנל בתחרות
(צילום: אוקיין ברנדי)
לדבריה, כשלושה שבועות לאחר מכן היא כבר פתחה את החוויה לקהל הרחב: "שכרתי בריכות באזור פרדס חנה-בנימינה, השכרתי את הסנפירים ואנשים באו ליהנות מחווית שחייה כבני ובנות ים וזה די צבר תאוצה".
בשנה שעברה, השתתפה קצנל בתחרות העולמית הראשונה בתחום: אליפות העולם במרמיידינג שהתקיימה בסין ומשם נולד הרעיון למקצע את העניין. "עד אז לשחות עם סנפיר היה נטו בשביל הכיף. אבל שם זה שינה פאזה ממש והפך לספורט תחרותי, אמיתי ומחטב. כך, התחלתי לפתח את הקונספט של השחייה הזו, שיש בה עבודה על חיזוק שרירי הליבה, פיתוח הסיבולת, יש בה צלילה חופשית, שחיה אומנותית ויכולת שליטה בנשימה וזה חלק מהמסע שלי, לנרמל את המרמיידינג בישראל ולהפיץ אותו כספורט לגיטימי כמו כדורגל וטניס", אמרה.
ובחרת דווקא בחדרה, מכל המקומות בארץ, לקיים בה את הקורס הראשון?
"כן, 146 אלף העוקבים שלי בטיק טוק, מאד מתבאסים שזה לא אצלם, בתל אביב או באר שבע. מה שהכריע את הכף לטובת חדרה הייתה הקרבה הגאוגרפית שלי לעיר וגם יכולת הזרימה של בעל בריכת ספורטלנד בספורטקלאס בה יתקיימו השיעורים, שאמר 'בא לי להיות פורץ דרך ושיהיה בחדרה את החוג הזה'".
הקורס בפעימה הראשונה שלו, מיועד לגילאי 8-13 שכבר יודעים לשחות, כשהצפי והתקווה הם שבהמשך הדרך, יצטרפו גם מבוגרים ומבוגרות לחוויה הספורטיבית. קצנל מבקשת להדגיש שמעבר לפיתוח היכולות הספורטיביות מתחת למים, יש ערך מוסף לקורס.
"מבחינתי זה לא רק לשחות עם סנפיר כמו דמות מהאגדות. יש כאן גם הרבה הכלה וקבלה עצמית. למשל הרבה אנשים חושבים שזה ספורט שמיועד לנשים בלבד ולא כך, כל מי שרוצה מוזמן להצטרף, לא צריך מותניים צרות ושיער גולש כמו של אריאל מבת הים הקטנה, יש סנפירים בכל המידות והספורט הזה הוא לכולם, זה ספורט, כמו כל תחום ספורטיבי אחר. יש לנו גם זיקה לאיכות הסביבה ולאקולוגיה מאחר ובנות ים, הם הקשר בין הים ליבשה. לכן, במסגרת הקורסים נעשה גם פרויקט ניקוי חופים ביחד, כל בנות הים".