השיווק בעסק שלכם הוא אחד המפתחות להצלחה העסקית. כבעלי עסק, אתם וודאי יודעים הכי טוב איזו חוויית לקוח נכון לכם להעביר, כיצד אתם רוצים שיתפסו אתכם ומה המסר המדויק שאתם רוצים שהצד השני יקבל. אחד ממוצרי השיווק היעילים ביותר להעברת מסרים הוא הברושור, או במילים אחרות – עלון מידע. לכתיבת ברושור אין כללים, אך לרוב מקובל להשתמש בו לצורך כתיבת פרופיל החברה; מידע על פרויקט מסוים של העסק (למשל, פרויקט בנייה חדש) או פרטים אודות מוצר אותו רוצים לפרסם ולשווק.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

כיצד ניתן לשווק את הברושור?

הברושור יכול להיות דיגיטלי, מודפס, או גם וגם. אם אתם נפגשים עם לקוחות, קולגות או משקיעים פוטנציאליים במסגרת העסק שלכם אז כדאי לבחור בברושור מודפס, אותו תוכלו לחלק בירידים, תערוכות וכן להציג אותו בפני כל מתעניין. ברוב המקרים, כשמדובר בשיווק של מוצר או פרויקט יקר, לברושור יש ערך גבוה בכך שהוא מייצג אתכם ואת העסק שלכם כרציניים, ומספק ללקוח את כל המידע לו הוא זקוק על מנת לשקול ברצינות את הרכישה או ההשקעה.

מה הם היתרונות השיווקיים של הברושור?

• ממוקד מטרה – בניגוד לאמצעי שיווק אחרים, הברושור הוא ממוקד מטרה ולכן משיג את היעדים השיווקיים בצורה טובה.
• ניתן להכניס בו מלל רב – בשונה מאמצעי שיווק כדוגמת פלאיירים, בברושור ניתן להכניס מלל רב, אפילו עד כדי חוברת קטנה. זה אידיאלי כשמדובר בשיווק של מוצר יקר ערך כשהלקוח הפוטנציאלי רוצה לקבל עליו כמה שיותר מידע.
• עלון איכותי – הברושור מעוצב ברמה גבוהה ומודפס על גבי נייר מיוחד באיכות גבוהה. מסיבה זו, הוא איננו מושלך לפח אלא תופס את תשומת הלב של מי שמקבל אותו. העובדה שעסק מסוים בחר לפרסם את עצמו באמצעות ברושור מעידה עליו יותר מכל.
• אמצעי שיווק יעיל – את הברושור ניתן להפיץ במגוון רחב של דרכים, ולכן הוא נחשב לאמצעי קידום ושיווק יעיל. למשל: חלוקה על ידי נציגים, הצבת הברושורים בכניסה לבית העסק, חלוקה בתיבות הדואר, על מפתני דלתות הבתים, על מגבי הרכבים בחניות ועוד.

ברושור, פלייר או כרטיס ביקור?

ברושור, פלייר וכרטיס ביקור הם כלי שיווק יעילים. בעידן הנוכחי, התחרות על תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים הפכה למאתגרת יותר ויותר, ויש צורך להביא משהו מרענן. הברושור עושה את העבודה כי הוא מושקע יותר, מעניין יותר ומושך את העין. בנוסף, הוא מאפשר להכניס מלל רב יותר שכולל תמונות, ולכן מתאים למגוון של פרסומים. הפלייר לעומת העלון הוא קטן הרבה יותר ולכן מצמצם את בעל העסק בטקסט ותמונות. הוא נועד על מנת למכור דבר מה ספציפי מאוד, ובדרך כלל לפרסם אירוע, תערוכה, הופעה וכד'. כרטיס ביקור הוא אמצעי השיווק הבסיסי ביותר, המכיל את המקצוע שלכם, כתובת המשרד ומספר הטלפון לצד הלוגו של העסק – ובדרך כלל יהיה אפקטיבי רק לאחר שהלקוח מכיר אתכם, נפגש איתם או התנסה בשירותים שלכם. מבין האופציות הנ"ל, לברושור יש את ההצלחות השיווקיות הטובות ביותר.
תכנון נכון - מה חשוב שיכלול הברושור?
אמנם שמו של הברושור הולך לפניו ככלי שיווקי יעיל, אך זה לא אומר שאפשר לתת לו לעשות את העבודה לבד. הברושור דורש עיצוב גרפי מושקע, בחירת תמונות מתאימות וברזולוציה גבוהה, טקסט מעובד וכמובן הדפסה חדה על נייר איכותי. על העיצוב למשוך את העין, וכדאי לעשות שימוש בצבעים המייחדים את העסק או את המותג. כמו כן, יש חשיבות לבחירת הגופן כך שיהיה קריא, לגודל שלו ולמבנה התוכן שיכלול כותרות וחלוקה לפסקאות. בהיבט השיווקי, הקפידו שהמלל יתאים לקו הכללי של העסק שלכם וידבר בשפה של קהל הלקוחות. אם יתאפשר לכם, מומלץ לבחור שאת הטקסט לברושור יכתוב קופירייטר המומחה בכתיבה שיווקית מניעה לפעולה. חשוב לזכור שכיום, בעידן הדיגיטלי בו אנחנו יכולים בתוך שניות לבחור מה לקרוא ועל מה לדלג, לכן – כדאי להימנע מעומס של טקסט אם לא צריך, וחשוב שמה שכתוב - יהיה כתוב בצורה שתמשוך את הלקוחות להמשיך לקרוא. לבסוף, לאחר השקעה בכתיבה, בחירה ועיצוב תמונות – חשוב במיוחד שהברושור יודפס בבית דפוס מקצועי שיביא לתוצאה מדויקת, איכותית וחדה.