בימים טרופים אלה, כשמגפת הקורונה מתפשטת בכל רחבי הארץ וגם אצלנו בעיר (חולון הוכרזה כעיר אדומה ב-16 בספטמבר), נדמה לפעמים שכבר אין יותר ולא יהיו יותר חדשות טובות בעולם. אך לכולנו מגיעות קצת חדשות טובות ומעבר לכך, כולנו היינו שמחים לו היינו יכולים לתרום ליצירה שלהן. אז אם אתם עובדים בענף השיפוצים או פשוט מכירים אינסטלטור בחולון שבטוח ירצה לתרום מזמנו לנזקקים ואוכלוסיות מוחלשות, אנחנו מזמינים אתכם להכיר את המיזם המקסים של התאחדות קבלני השיפוצים וחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, השרה לחיזוק ולקידום קהילתי.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

משפצים קהילה עם המון אהבה

כפי שאתם ודאי יודעים, ברחבי חולון פועלים לא מעט מרכזים קהילתיים ובכלל זה המרכז הקהילתי בן גוריון, המרכז הקהילתי וולפסון והמרכז הקהילתי נווה ארזים. המרכזים הפועלים ברחבי העיר נמצאים במצב מצוין ומציעים שלל פעילויות לילדים, להורים ולנוער. אך המצב במרכזים קהילתיים במקומות אחרים בישראל, אינו טוב במיוחד וזאת בלשון המעטה כמובן. בנוסף משבר הקורונה גרם להרעה משמעותית במצבם הכלכלי של ישראלים רבים, לרבות לא מעט מתושבי העיר.
לפיכך חברת הכנסת והשרה לחיזוק וקידום קהילתי, אורלי לוי אבקסיס, יצאה ביוזמה משותפת עם יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים מר ערן סיב והכריזה בחודש יוני האחרון על פרויקט "משפצים קהילה". במסגרת הפרויקט, מאות בעלי מקצוע מכל רחבי הארץ כגון: נגרים בכפר סבא,חשמלאים באשדוד או אינסטלטורים בפתח תקווה ישפצו בהתנדבות מרכזים קהילתיים המשמשים אוכלוסיות מוחלשות וכן יבצעו "שיפוצי חירום" בדירות של אלו שידם אינה משגת (הפרויקט מתקיים בשיתוף פעולה מלא עם הקהילות המקומיות והרשויות המקומיות).

20,000 מתחמים, 700,000 שקלים בשנה

לפי המתווה הראשוני של הפרויקט המרגש, כבר בשנה הראשונה ישופצו כ-20 דירות וכ-15 מתחמים קהילתיים. לפי ההערכות, סך הכול ישופצו במסגרת הפרויקט כ-20,000 דירות ומתחמים, כששווי העבודות והחומרים צפוי לעמוד על כ-700,000 שקלים מדי שנה. לאחר ההכרזה על הפרויקט, יצאה קריאה לרשויות בכל רחבי הארץ להגיש בקשות לשיפוצים ובמסגרת הכנת תכניות השיפוצים, הרשויות יפרסמו קריאה לתושבים להצטרף לצוותים המקצועיים ולסייע בתרומה לקהילה. הכוונה היא הן לבעלי מקצוע רלוונטיים והן למתנדבים כלליים המעוניינים לסייע להצלחת הפרויקט.
אז אם אתם מכירים חשמלאי, קבלן שיפוצים, קבלן צבע או אינסטלטור בחולון או אם אתם עוסקים בתחום השיפוצים, אנחנו מזמינים אתכם להרים את הכפפה ולקחת חלק בפרויקט המבורך הזה.

הזדמנות לצאת לדרך חדשה

בנוסף נציין כי לאחרונה נכנסו לתוקפן תקנות חדשות בענף האינסטלציה, לפיהן קבלני אינסטלציה המבצעים שיפוצים בהיקף של יותר מ-44,000 שקלים, יחויבו להחזיק ברישיון עבודה ולהירשם בפנקס הקבלנים. את הרישיון הנכסף יוכלו לקבל אך ורק קבלני אינסטלציה עם ניסיון של יותר מחמש שנים בתחום, שיעברו הכשרות מתאימות ומבחנים מסכמים במגוון תחומים.
אלו שיעברו בהצלחה את המבחנים שיערכו על ידי רשם הקבלנים ומשרד הבינוי והשיכון, יוכלו לגייס עובדים לטובת הפרויקטים השונים שיבצעו ובנוסף להעביר הכשרות באופן חוקי לחלוטין. המהלך פורץ הדרך נועד בין השאר לאפשר למחוסרי עבודה בעלי ידיים טובות, לרכוש כלים מקצועיים בתחום האינסטלציה ולחזור במהירות לשוק העבודה. אם כך אם אתם מכירים במקרה מישהו שתמיד חלם להיות אינסטלטור בחולון, אנא דאגו שהמידע הזה יגיע גם אליו ותבוא עליכם הברכה.