אחד השווקים המרתקים והמושכים ביותר בישראל הוא שוק הכרמל. שוק הכרמל מציע לכל אדם שמגיע אליו, חוויה ססגונית, צבעונית ומרהיבה. השוק כבר מזמן איננו מציע רק ירקות ופירות למכירה. אם תגיעו לשוק הכרמל, תופתעו בוודאי לגלות שהוא מציע חוויה קולינרית עשירה ומגוונות מאוד, אשר מצויה בין דוכני האוכל בשוק. הטעמים, הריחות, מראה השוק והקולות, הופכים את החוויה בשוק הכרמל לאחת מהחוויות האותנטיות והמיוחדות ביותר אשר תחוו בחייכם.
1 צפייה בגלריה
שוק הכרמל
שוק הכרמל
שוק הכרמל
(צילום: גיל להב)

שוק הכרמל- קווים לדמותו

לא מעט אנשים שמעו על שוק הכרמל, אך מעולם לא ביקרו בו. כל אותם אנשים שעדיין לא ביקרו בשוק הכרמל ללא ספק חייבים לבקר בו ויפה שעת אחת קודם. מדובר על השוק העתיק והמפורסם ביותר בעיר תל אביב. שוק הכרמל מאז ומתמיד המה אדם, אך בעוד שבעבר הדוכנים שבשוק היו מציעים בעיקר פירות וירקות למכירה, הרי שכיום ניתן למצוא מגוון דוכנים אחרים בשוק, כאשר הדוכנים המובילים ביותר הם הדוכנים שמציעים מגוון מאכלים שונים מעבור הציבור הרחב. דוכני האוכל בשוק הכרמל הם מיוחדים מאוד ובעיקר מצוינים. מלבד הדוכנים, ניתן למצוא גם מסעדות בוטיק קטנות, אשר מאפשרות לכל אדם שמעוניין לשבת בשלווה ולהתענג על מאכלים משובחים, לעשות זאת.

שוק הכרמל- היסטוריה

שוק הכרמל קרוי על שם רחוב הכרמל בתל אביב, אך בעבר, שמו של השוק היה: "שוק הכרם". כמו כן, מאז שהשוק נקרא על שם הרחוב שבו הוא היה מצוי, הוא הספיק להתרחב ולהתפרש גם על רחובות אחרים.
בשנות ה20, הגיעו סוחרים יהודים מרוסיה ובכדי להתפרנס, הם הקימו את שוק הכרמל על קרקעות שרכשו באזור כרם התימנים וקראו לשוק: "שוק הכרם". שוק הכרם היה שוק מקומי קטן והסוחרים מכרו בו פירות וירקות. מאיר דיזנגוף ראש עיר דאז, אשר ראה את השוק שהוקם, החליט להעניק לו תוקף רשמי ומוסדר וקרא לו: "שוק הכרמל". בתקופה שבה כונה השוק על ידי ראש העיר שוק הכרמל, החלו לקום בשוק גם דוכנים שהציעו למכירה דגים, מאפים, עופות ועוד.
שוק הכרמל מהווה מאז ועד היום, את השוק האטרקטיבי ביותר בעיר תל אביב. ניתן להנות כיום מסיורים מודרכים בשוק הכרמל, אשר במהלך הסיורים ניתן לטעום ממגוון המאכלים המשובחים והמיוחדים המוצעים במסעדות השוק ובדוכני השוק.