אתרי אי-קומרס (סחר אלקטרוני) הפכו להיות בשנים האחרונות הדבר החם ביותר ברשת. מדובר בתופעה עולמית שהגיעה גם לישראל. יותר ויותר אנשים קונים מוצרים ברשת, וכך יותר ויותר אתרי מכירות באינטרנט קמים ומתחילים לפעול.
המהפכה הגדולה בתחום זה התחילה עם אמזון, אי ביי ואתרים מהמזרח כמו עלי אקספרס. אך כיום ישנם גם אתרי מכירות ישראלים רבים שמשווקים תוצרת מקומית ומיובאת. חלק משמעותי בטרנד הזה תופסים בתי עסק שבעבר היו מוכרים מוצרים רק בחנויות פיזיות ברחובות ובקניונים, והתחילו למכור גם באתרי האינטרנט שלהם.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

כיום די פשוט להקים אתר מכירות באינטרנט. בעזרת מערכות קלות לתפעול, כמו וורדפרס למשל, ניתן לבנות בקלות אתר שיהיה בו קטלוג מוצרים ואפשרות לקנות ולהזמין אונליין. הדבר אינו מצריך השקעה מאוד גדולה, וישנן חברות רבות לבניית אתרים שניתן להיעזר בשירותיהן גם במחירים נוחים ביותר.
בעזרת אתר וורדפרס פשוט למדי ניתן לנהל את קטלוג המוצרים, להוסיף ולמחוק פריטים, לעדכן מחירים ולנהל את ההזמנות. הדבר לא מצריך מיומנות רבה אלא רק מעט ניסיון.

מה חשוב באתר מכירות באינטרנט

כאשר מקימים אתר מכירות באינטרנט, יש להקפיד על כמה כללים בסיסיים. ראשית, האתר צריך להיות בנוי בצורה שקל יהיה לנווט ולהתמצא בו. חשוב שהלקוח יוכל למצוא בקלות כל מוצר שהוא מחפש, על פי קטגוריות שונות. הלקוחות הפוטנציאליים לא אוהבים לבזבז את הזמן שלהם. לכן ברגע שהם יתקלו בחנות אינטרנטית שהיא לא ברורה ושלא קל להתמצא בה – הם מהר מאוד יעברו לחנות אחרת.
בנוסף, הקטלוג של המוצרים צריך להיות מובן וברור ולכלול תמונה באיכות גבוהה של כל מוצר. איכות התמונה חשובה ביותר. רצוי אף לצלם את המוצרים במיוחד עבור החנות האינטרנטית, מפני שלנושא הנראות של המוצרים יש תפקיד חשוב במוטיבציה של הגולש לרכוש אותם. בנוסף, האתר כולו צריך להקפיד על חוויית משתמש טובה ואיכותית. המושג חווית משתמש כבר נעשה ברור יותר גם לאנשים מחוץ לעולם הדיגיטל, אך כדי להבהיר את הכוונה – מדובר באתר שהוא אטרקטיבי מבחינה ויזואלית וגם נוח מאוד לשימוש.
האתר חייב להיות רספונסיבי – כלומר להתאים לכל סוגי המסכים והמכשירים. זה נשמע אולי מעט מובן מאליו כיום, אך אתרים רבים בארץ עדיין אינם מותאמים מספיק לכל רזולוציות המסך האפשריות. בעידן בו כולם גולשים בעיקר דרך הסמארטפון שלהם – אתר מכירות חייב להיות מותאם לצפייה במסכים קטנים.

קידום האתר – אורגני או ממומן?

שאלה נוספת שחשוב לתת עליה את הדעת כאשר מקימים אתר מכירות היא איך לקדם את האתר. קידום אורגני הוא חשוב ביותר, מפני שהוא יכול להביא נפח מבקרים משמעותי לאתר. אך בנוסף, מומלץ מאוד לבצע קמפיינים של קידום ממומן מדי פעם. הקידום הממומן בגוגל חשוב בעיקר בשלבים הראשונים של העלאת האתר. זאת מכיוון שקידום אורגני הוא תהליך לטווח ארוך יותר, ולוקח זמן לא מועט עד שהאתר מתחיל להתברג במקומות טובים במנוע החיפוש.
לכן, מומלץ לבצע קמפיינים ממומנים, שהתוצאות שלהם מהירות בהרבה. גם כאן, אין גבול כמעט לתקציב שניתן להוציא על קמפיין ממומן. זהו עניין של התקציב המוגדר מראש שאיתו פועלים וגם על בסיס ניתוח של כל קמפיין ולמידה ממנו. ישנם מפרסמים שמוציאים עשרות אלפי שקלים בחודש על קידום בגוגל, ואילו יש כאלה שמסתפקים בתקציב של מאות שקלים בודדים.
אין חוק ברור ומוחלט לעניין הזה. הרבה תלוי בסוג החנות, בתחום שבה היא פועלת וברמת התחרות שאיתה היא מתמודדת. חברות קידום אתרים מקצועיות יכולות לסייע בבחירת גודל התקציב.
לסיכום, שמירה על הכללים שהובאו כאן יכולה לסייע לבניית אתר מכירות באינטרנט שימשוך גולשים ויצליח להמיר אותם ולבצע מכירות.