בכל רחבי חולון, מתחת לקו הקרקע ורחוק מהעין והלב, עוברות מערכות ביוב המאפשרות התנהלות של בתי מסחר, תעשייה ובתי עסק, וגם מנקזות את השפכים מבתים פרטיים. מערכות אלו זקוקות לתחזוקה שוטפת ולעיתים גם לפתרון נקודתי, ובמקרים אלו יש צורך להזמין שירותי ביובית בחולון. מה בעצם כולל השירות ומי נותן אותו? כיצד מקבלים הצעת מחיר הוגנת ומשתלמת? על כך בשורות הבאות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

מה כוללים שירותי ביובית בחולון

שירותי ביובית בחולון מתחלקים למספר קטגוריות מרכזיות. ראשית, המשאית המיוחדת הזו מבצעת שאיבות של בורות ספיגה וביוב אשר בהם עוברים שפכים, שמנים ועוד. כמו כן, הביובית מספקת אפשרות לנקות ולשטוף את קווי הביוב בלחץ מים גבוה, לפתוח סתימות, ומעבר לכך אנשי המקצוע שמעניקים את השירות יכולים לספק טיפול במשאבות מים ואיתור של סתימות. כל זאת, כמובן, בנוסף לפינוי של השפכים שנשאבו ממערכת הביוב לאתר מורשה כחוק.

התקשרות עם החברה

על מנת לקבל שירותי ביובית בחולון יש לפנות לחברה הפועלת באזור, ולתאר את סוג הבעיה או סוג העבודות הנדרשות. לאחר מכן תתקבל הצעת מחיר אותה יש להשוות לטווח המחירים המקובל בשוק. חברות רבות מפרסמות את התעריפים שלהן, לפי שעה, לפי יום או לפי פרויקט, באתרי האינטרנט שלהן. כמו כן, ישנם אתרים מקצועיים העוסקים בתחומי האינסטלציה המספקים טווח מחירים מקובלים. מעבר לכך, תמיד כדאי לבחון יותר מהצעה אחת, אך זאת מבלי להתפשר על טיב הביובית, התאמתה לעבודה הנדרשת, מיומנות החברה המבצעת וזמינותה להגיע למקום במועד הנדרש.

כיצד מתבצעת עבודת ביובית בחולון

עם ההגעה לאתר ובחינתו יחלו עבודות ביובית בחולון. העבודה מבוססת כמובן על המשאית המיוחדת המורכבת ממיכל אטום בעל מימדים גדולים ומשתנים, משאבה חזקה במיוחד וצינור ארוך. המשאבה מאפשרת לשאוב את השפכים, השמנים ושאר החומרים שהצטברו במערכת הביוב אל המיכל האטום, ומאידך גם ניתן לקבל פעולה הפוכה של הזרמת מים בלחץ גבוה לפתיחת סתימת ושטיפת הצנרת.

מה משפיע על עלות השירות

העלויות של שירותי ביובית בחולון משתנים לפי מספר פרמטרים. קודם כל, ישנם השיקולים הכלכליים של החברה. שנית, ישנם הבדלים בין הביוביות מבחינת גודל המיכל, גודל המשאית עצמה החל בשבעה ועד לשלושים וחמישה טון, עוצמת המשאבה ויכולת הספיקה שלה, וכן מורכבות והיקף העבודות הנדרשות – מלבד השאיבה והשטיפה. כך לדוגמא, ייתכן שקיימת הצפה עקב פיצוץ בצנרת או חדירה של שורשי עצים, במקום שאינו נגלה לעין מתחת לפני הקרקע. במקרה זה יידרשו גם שירותי איתור נזילות מקדימים, שעשויים להוסיף מאות שקלים ויותר לתמחור העבודה.

לפנות לחברה מקצועית

יש לזכור כי לא מדובר בעוד עבודת אינסטלציה אלא בתפעול של מכשור ייעודי המצריך בקיאות ושליטה גבוהה, ויכולת להתאים את שיטות העבודה והציוד הנדרש לפרויקט. בדרך כלל, לגורמים עסקיים, מסחריים וציבוריים עדיף להיות בקשר עם חברה אחת שהוכיחה אמינות ורצינות לאורך זמן, ולעמוד מולה בקשר עבור כל צורך שוטף או נקודתי.