מנוע החיפוש של גוגל הוא ללא ספק הפלטפורמה הנכונה והיעילה ביותר לקידום אתרים ברשת. גוגל, הנחשב למנוע החיפוש הגדול והחשוב ביותר ברשת, פועל מאז שנת 1997 ומדי יום מתבצעים בו יותר מ-3 מיליארד שאילתות חיפוש בכל תחום ונושא אפשרי, כאשר על פי הערכות מבוססי מחקרים בתחום הרגלי הגלישה של כולנו, כ-90% ממשתמשי רשת האינטרנט, עושים שימוש יומיומי בגוגל. על מנת להבין מהו הליך קידום מוצלח בגוגל יש להיכנס ל-"מוח" של גוגל ולהבין איך הוא חושב וכיצד הוא פועל. בעשות האחרון חברות רבות המחפשות אפיקי פרסום ושיווק באינטרנט מצאו החלו להפנות עוד ועוד תקציבים למנוע החיפוש המוביל בעולם.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

מה חשוב לדעת על "המוח" של גוגל?

"המוח" של גוגל הוא למעשה אלגוריתם חכם, מתוחכם ומתקדם מסוגו היודע לבצע מספר רב של פעולות בעת ובעונה אחת ובכל רגע נתון. אלגוריתם זה פותח לראשונה בשנת 1997 ומאז ועד היום בוצעו בו אינספור עדכונים. בין היתר, האלגוריתם של גוגל יודע לבצע סריקה של כל דף תוכן המופיע ברשת, לסווג את האתרים השונים על פי תחומי פעילותם, לאנדקס את האתרים למנוע החיפוש ולדרג את האתרים השונים בהתאם לרלוונטיות וההקשר שלהם לכל אחת משאילתות החיפוש המתבצעות על ידי קהל הגולשים בתיבת החיפוש הראשית של גוגל. אופן פעילותו של האלגוריתם נקבע בהתאם למספר רב של פרמטרים אותם קובעת חברת גוגל, כאשר חלק מהפרמטרים נחשבים לסוד השמור ביותר בתעשיית האינטרנט העולמית וחלק מהם ידועים לאנשי המקצוע העוסקים במלאכת קידום אתרים.

אפשרויות הקידום בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל SEO מתאפשר באמצעות שתי שיטות קידום עיקריות, האחת ידועה בשם קידום ממומן והיא מתבצעת דרך מערכת הפרסום המובנית של גוגל העונה לשם: ADWORDS, והשנייה ידועה בשם קידום אורגני בגוגל והיא מתבצעת באמצעות חברות ואנשי קידום העוסקים בתחום. כל אחת מהשיטות מאפשרת לעושים בה שימוש ליהנות ממגוון רחב של יתרונות ודרכי פעולה, כאשר האופציה המועדפת על בעלי ומנהלי אתרים היא שיטת הקידום האורגני מכיוון שהיא תורמת באופן כזה או אחר לביסוס מעמדו של האתר כמוביל בתחומו.

מהו קידום אורגני בגוגל?

קידום אורגני בגוגל הוא למעשה הליך המנסה להתחקות אחר האופן בו האלגוריתם של גוגל עובד, וכל זאת על מנת להטות את הכף לטובת האתר המקודם ולגרום לכך שהוא יופיע במיקומים מועדפים בדף תוצאות החיפוש הראשון בגוגל תחת כל מילת/ביטוי מפתח רלוונטית. לצורך כל, הליך הקידום האורגני פועל מאחורי הקלעים של האתר על מנת להתאים את מרכיבי האתר לצרכי הקידום על פי הפרמטרים השונים לפיהם גוגל בוחרת לדרג את האתרים השונים במנוע החיפוש. את הפעולות המיושמות במסגרת הליך הקידום האורגני בגוגל, נהוג לסווג לשתי דרכי פעולה עיקריות, האחת מתבצעת בתוך האתר והשנייה מחוצה לו במסגרת מה שמכונה בשפה המקצועית: מאפייני ON PAGE ומאפייני OFF PAGE.

פעולות ON PAGE

בין יתר הפעולות המיושמות לצרכי קידום אורגני בגוגל במסגרת מאפייני ה-ON PAGE חשוב לציין את הפעולות הבאות:
• אופטימיזציה לקוד האתר - פעולה זו נועדה לאפשר לאלגוריתם של גוגל לגשת לאתר המקודם ביתר קלות ולסווג אותו כאתר אינטרנט נוח וידידותי למשתמש.
• הגדרה מדויקת של תגיות מטא - פעולה זו מסייעת לאלגוריתם של גוגל לסווג את האתר כאתר רלוונטי למילות וביטוי המפתח בהם קהל הגולשים עושים שימוש במסגרת שאילתות חיפוש לגבי תוכן בתחומים השונים המופיעים באתר.
• שילוב תוכן איכותי ומעניין באתר – תוכן איכותי הוא אחד מהפרמטרים המרכזיים לפיהם האלגוריתם של גוגל קובע את תוצאות הדירוג לגבי כל אתר ואתר ברשת, ולכן, קיימת חשיבות רבה ליצירת עולמות תוכן מעניינים ואיכותיים באתר המקודם.
בנוסף, מושם דגש על נראות האתר מבחינה עיצובית, מהירות טעינת דפי האתר, התאמת האתר לצרכי גלישה מיטבית באמצעי גלישה שונים (טלפון חכם, טאבלטים וכו) ופרמטרים נוספים המשפיעים בצורה ישירה על תוצאות הדירוג של האתר המקודם.

פעולות OFF PAGE

מחוץ לאתר, מושם דגש על בניית פרופיל קישורים איכותיים מאתרים שונים ברחבי הרשת. בעבר הרחוק, הושם דגש על מספר הקישורים המפנים לאתר המקודם, אך עם השנים, האלגוריתם של גוגל בוחר לקדם אתרים שלגביהם מופיעים קישורים היוצאים מאתרים סמכותיים. כמו כן, יצירת פרופיל קישורים חייבת להיעשות באופן כזה שהקישור יראה טבעי ולא מלאכותי ולכן אופן שילובו בתוכן בו מופיע הקישור, חייב להיות עם הקשר רעיוני לגוף התוכן.
לצד פעולות בתוך ומחוץ לאתר, קיימת חשיבות רבה לקיומו של מחקר מילות מפתח באמצעותו ניתן לזהות מהן המילים ומהם הביטויים הנפוצים ביותר בהם הגולשים עושים שימוש לצרכי חיפוש תכנים בתחום עיסוקו ופועלו של האתר המקודם. ממצאי מחקר מילות המפתח מהווים חלק מרכזי בבניית תכנית קידום אורגני בגוגל והם משמשים גם למטרות פרסום ממומן בגוגל וזאת מכיוון שמודעות הפרסום של גוגל הן מודעות מבוססי מילות מפתח וביטוי מפתח.

הפעולות מהן יש להימנע בהליך הקידום האורגני

קידום אורגני בגוגל, חייב להיעשות על פי הנהלים של גוגל, כאשר חריגה מנהלים אלו עלולים לסווג את הליך הקידום כ-"קידום שחור", דבר המוביל לירידה משמעותית בתוצאות הדירוג ועלול להוביל גם להרחקתו של האתר המקודם ממנוע החיפוש. "קידום שחור" הוא למעשה הגדרה כוללת לשימוש בטכניקות קידום פסולות המבוססות על פעולות כגון: שימוש בתוכן לא מקורי, הצפה של מילות מפתח/ביטויי מפתח בתכני האתר, הצפה בקישורים שאינם קשורים לתחום האתר המקודם ופעולות נוספות העלולות לעורר חשד לקיומו של הליך קידום שחור.
שימו לב - קו דק עובר בין הליך קידום אורגני המנוהל על פי נהלי העבודה של גוגל לבין ביצוע פעולות העלולות להיחשב כטכניקות קידום שחור, ולכן, קיימת חשיבות רבה לבחירת זהותה של חברת הקידום אשר תספק לכם את שירותיה במסגרת הליכי הקידום האורגני.

כיצד לבחור חברת קידום מקצועית?

מכיוון שהליך הקידום האורגני בגוגל מורכב ממגוון רחב של פעולות אותן יש ליישם בתוך ומחוץ לאתר, ומכיוון שהתחרות בכל הנוגע לתוצאות החיפוש בגוגל הולכת וגוברת מיום ליום בכל תחום עיסוק ובכל נושא, קיימת חשיבות רבה לבחירתה של חברת קידום מקצועית ומנוסה אשר תלווה אתכם לאורך כל הדרך עד לתוצאות החיפוש הטובות ביותר. לפיכך, אנו ממליצים לכם לקיים הליך בחירה ענייני המבוסס על פרמטרים שונים היכולים להעיד על איכויות העבודה של חברת הקידום שאת שירותיה תשכרו בסופו של תהליך הבחירה. פרמטרים אלו כוללים בין היתר את הידע המקצועי העומד לרשות עובדי החברה בתחום הקידום האורגני, את הניסיון המעשי העומד לרשותה בהתאם למספר האתרים אותם היא קידמה במסגרת קידום אורגני בגוגל, את היקף השירותים המוצעים לכם על ידי החברה ואת טיב השירות ואופן ההתנהלות מולכם לאורך כל שלבי הקידום.
אחת מהדרכים המומלצות ביותר לבדיקת כל הנושאים המופיעים לעיל, בטרם חתימה על חוזה התקשרות מול חברת הקידום, היא במסגרת פנייה יזומה מצידכם ללקוחות החברה בהווה ובעבר. באמצעות פנייה זו, תוכלו לשמוע מלקוחות החברה על שביעות רצונם מתוצאות הקידום, על היכולות המקצועיות של החברה, על טיב השירות אותו היא סיפקה להם לאורך הדרך וכדומה.
שימו לב- כאשר אתם בוחרים בחברת קידום, חשוב לברר מולה את נושא השקיפות ואת היקף הדו"חות אותם היא תספק לכם לצרכי מעקב ובקרה על פועלה לאורך כל שלבי הקידום.

ממה חשוב להיזהר כאשר בוחרים חברת קידום?

התחרות על מיקומים מועדפים בדף התוצאות הראשון בגוגל, הובילה לכך שגם בתחום הקידום (בדומה לכל תחום מקצועי אחר), לצד אנשי המקצוע המנוסים והמיומנים פועלים גם "חאפרים" המציגים את עצמם כאנשי מקצוע מהשורה הראשונה. את החאפרים בתחום הקידום תוכלו לזהות על פי שאלות עומק אותן תפנו אליהם לגבי הליך הקידום עצמו ושיטת הקידום המיושמת על ידיהם. כמו כן, אותם חאפרים נוטים להבטיח הבטחות מפוצצות שאולי נשמעות מעולה לצרכי סגירת עסקה מולכם אך מימוש ההבטחות בפועל הוא מקרי לחלוטין. אם גם לכם מבטיחים שתהיו ראשונים בגוגל תוך חודשיים, שלושה או ארבעה חודשים, אנו ממליצים לכם להתרחק מאותם אנשי "מקצוע".
דבר נוסף שחשוב לדעת על תחום הקידום האורגני הוא נושא העלויות הנלוות אליו. במידה ומציעים לכם שירותי קידום במחירים נמוכים או זולים באופן משמעותי, הדבר חייב להדליק נורה אדומה בכל הנוגע לטיב השירות אותו תקבלו בפועל ובכל הנוגע להיקף הפעולות הלא חוקיות העלולות להוביל לירידה בדירוג ואף להרחקתו של האתר המקודם ממנוע החיפוש.
באדיבות אקסטרה דיגיטל https://www.extra.co.il