כבר עברו שנים רבות מאז חולון זכתה לכינוי "עיר הילדים", שמטרתו לבטא את מכלול הפעילויות והאטרקציות שהעיר מציעה לצעירים שבחבורה. אבל האם התמונה דומה גם בכל הנוגע לנותני השירותים הנדרשים עבור ילדים? בגדול כן.
סקירה של מרפאות ורופאי השיניים בחולון מראה שיש בה מספיק אפשרויות לקבלת טיפולי שיניים בילדים, ושבאמצעות מחשבה יצירתית אפשר להקל על הילדים או אפילו לספק להם זיכרון חיובי מהביקור.

האפשרויות למציאת רופא שיניים בחולון לילדים

לא כל רופא שיניים, חשוב להדגיש כבר בנקודה הזו, יכול לטפל בילדים באותה רמת מומחיות. יש צורך בהיכרות עם הדרך הנכונה לעבוד עם האוכלוסייה הרגישה ולרוב גם מפוחדת של הילדים, שמרפאת השיניים היא אחד המקומות היותר מאיימים עבורם. על המרפאה להיות מצוידת באמצעי טיפול והרגעה לילדים, למשל גז צחוק, ורצוי שגם להציע אווירה מרגיעה וידידותית ככל האפשר: צבעים נעימים, משחקים לילדים באזור ההמתנה, ציורים מדליקים על הקירות וכן הלאה.
סקירה של מכלול נותני השירותים בחולון מראה שנכון לנקודת הזמן הנוכחית, יש עשרות אפשרויות בתחום. אתם יכולים למצוא מרפאת שיניים או רופא שיניים בחולון המטפלים בילדים באופן בלעדי או כחלק מרכזי באוכלוסיית הטיפול. קופות החולים הפועלות בישראל – שירותי בריאות כללית, קופת חולים לאומית, מכבי שירותי בריאות וקופת חולים מאוחדת – מציעות בחלק מהמקרים מרכזים טיפוליים לבריאות השיניים. הן גם מקיימות הסדרים עם רופאים פרטיים, המאפשרים קבלת סבסוד או החזר עבור הטיפולים.

איך בוחרים נכון?

משפחות רבות המחפשות רופא שיניים בחולון בוחנות קודם כל מה מוצע במסגרת הביטוחים המשלימים של קופות החולים או ביטוחי הבריאות הפרטיים. זהו צעד נכון במקרים רבים, מכיוון שדרך הסבסודים אפשר לחסוך אלפי או אפילו עשרות אלפי שקלים עבור הטיפולים.
עם זאת, חשוב שלא תתבוננו רק בתג המחיר כשאתם מחפשים מקום בו תוכלו להעניק טיפולים דנטליים לילדים שלכם. בריאות השיניים והחניכיים שלכם פשוט חשובה יותר מכך.
מומלץ להשקיע את הזמן הלא ארוך מדי בחיפוש חוות דעת על המרפאה, בשיחה עם הצוות על סוג הטיפולים ואופן הביצוע שלהם (למשל, טכניקות ההרגעה של הילדים) ואפילו בביקור ישיר במקום, שיאפשר לכם להתרשם ממנו בצורה מלאה. פעולות אלה אמנם גוזלות זמן, אולם הן עשויות להגדיל משמעותית את הסיכויים שתבצעו בחירה נכונה, שתקל עליכם ועל ילדיכם כאחד.

טיפולי שיניים לא חייבים להיות מאיימים

קבעתם תור עם הילד אצל רופא שיניים בחולון? כדאי שתחשבו על דרכים יצירתיות להפוך את החוויה כולה לנעימה ככל שניתן. כאן אנחנו חוזרים להגדרה של חולון כ"עיר הילדים", ולאפשרויות הנובעות ממנה. אתם בהחלט יכולים לארגן עבור הילדים שלכם כמה שעות של כיף לפני או אחרי הביקור אצל רופא השיניים. כשאתם לא נמצאים במרדף אחר עמידה בלוח הזמנים, אתם עשויים ליהנות יותר מהבילוי עם הילדים. מה גם שהם עשויים להירגע או לזכור באופן חיובי יותר את עצם הביקור במרפאת השיניים.
לא חסרות אפשרויות ידידותיות לילדים בחולון. בכל רחבי העיר פזורים עשרות גני סיפור, שסבירות גדולה שאחד מהם לפחות יהיה במרחק הליכה או נסיעה קצרה מהמיקום של מרפאת השיניים הנבחרת. פסלים על פי סיפורי הילדות האהובים, מתקנים לכל גיל, מדשאות והפתעות אחרות יכולים לתרום להרגעה או לשינוי האווירה שהילדים זקוקים לו. כמובן שאתם יכולים לנסות לשלב ביקור באטרקציה אחרת המוצעת לילדים בחולון, דוגמת מתחם לה פארק (פארק פרס), מוזיאון הילדים, המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס, מתחם הטיפוס והפארק האתגרי רוקיז ועוד.