כל דור ודור שואל את עצמו מה הוא יכול ללמוד כדי להבטיח עבודה בעתיד. אז לצד כאלה שבוחרים תחום לימודים רק לפי תחושת בטן או רמת עניין, יש כאלה שמתמקדים בהיבט הפרקטי. עבורם, התקופה הנוכחית עלולה להיות מאוד מתעתעת ומבלבלת.
בגלל שהעולם שלנו דינאמי ומתפתח בקצב מסחרר, יש מקום לשאול האם ומה אנחנו יכולים ללמוד היום כדי להישאר רלוונטיים גם בעשורים הבאים. אבל אם נכנסים אל עובי הקורה, מגלים שיש לפחות 3 מקצועות שמראים שהתשובה בהחלט עשויה להיות חיובית:
הנדסת תעשייה וניהול
היתרון של לימודי הנדסת תעשייה וניהול בא לידי ביטוי בכך שהם שואבים השראה משני עולמות לכאורה שונים: התחום ההנדסי מצד אחד ועולם התעשייה והניהול מצד שני. כאן, הערך המוסף הוא שיוצקים את העולמות הללו אל תוך מקשה אחת וכך מוציאים אל שוק העבודה בוגרים מוכשרים שיש להם גם את הידע התאורטי וגם את הכלים הפרקטיים.
במילים אחרות, יש קונצנזוס כמעט מלא לגבי הרלוונטיות של הנדסת תעשייה וניהול עכשיו ובעתיד. היות וזה תחום שהוא מטבעו גמיש, אפשר גם בשנים הקרובות להיעזר בידע שהוא מעניק על מנת לפתח קריירה מצליחה כעצמאיים או שכירים.
1 צפייה בגלריה
מקצוענות העתיד כבר כאן
מקצוענות העתיד כבר כאן
מקצוענות העתיד כבר כאן
(צילום: pexels)
מתכנתים
כל עבודה בעתיד תדרוש מכם לא לפחד ממחשבים. אבל גם פה יש כאלה שלוקחים את זה צעד אחד קדימה, כמו למשל באמצעות לימודי תכנות. אם יודעים איך מחשבים עובדים ואף שולטים בקוד שאומר להם מה לעשות, אפשר למצוא בקלות יחסית עבודה בארץ ובעולם.
הביקוש למתכנתים קיים גם היום והוא עדיין לא הגיע לשיא שלו. בעתיד הקרוב, נראה עוד ועוד צעירים שעוברים את מסלול ההכשרה וכך הופכים את התחביב שלהם למחשבים למקצוע מכניס וכמובן מאוד מתגמל.
עתידנים
מעדיפים את ההיבט התאורטי של הטכנולוגיה? בשבילכם המציאו את המקצוע של "עתידן". זה תחום שנמצא כרגע בשלבי ההתהוות הראשונים שלו, מה גם שלא כל מוסד אקדמי מאפשר ללמוד אותו על מנת להשיג תעודת BA או MA. עם זאת, אפשר ללמוד אותו ללימודי תעודה מקצועית או באופן פרטי.
הצפי הוא לראות ביקוש לעתידנים שיצטרפו אל חברי ההנהלה של ארגונים ויסייעו למקבלי ההחלטות לשרטט ולהעריך תרחישים עתידיים. בעידן שבו יש תחרות בין חברות בכל רחבי העולם, עתידן אחד יכול לעשות את ההבדל. לסיכום, מקצועות העתיד כבר כאן ואלו דווקא חדשות נפלאות עבור מי שמתלבט מה, איפה ומתי ללמוד. בשביל להפוך את הידע האקדמי למשהו שאפשר לעבוד איתו, תרתי משמע, צריך ללכת עם תחושת הבטן והלב.