מהו ביטוח דירה למשכנתא?
כאמור, המשכנתא היא הלוואה ארוכת טווח שניתנת לצורך רכישת דירה לצרכי מגורים. הלוואת משכנתא מכסה את הפער שבין עלות הנכס לבין ההון העצמי שיש לכל לווה. בכדי להבטיח כי ההלוואה תוחזר לבנק כסדרה, הבנק ממשכן לטובתו את הדירה ומשאיר לעצמו את הזכות לממש את המשכון במידה והלווים לא עומדים בתנאי ההסכם. כמו כן, מרבית הבנקים מתנים את מתן הלוואת המשכנתא בביטוח משכנתא על סכום ההלוואה. ביטוח דירה למשכנתא יופעל במידה ונגרם נזק לנכס עצמו או לחילופין כאשר אחד הלווים נפטר. ביטוח משכנתא כולל שני מרכיבים ביטוחיים: ביטוח מבנה וביטוח חיים. ביטוח המבנה מגן על הבנק במקרה שבו הנכס נפגע באופן כלשהו ובערך שלו במשכון. מדובר על נזקים כגון: הצפה, שריפה, פגעי מזג האוויר, רעידות אדמה, מעשי זדון. ביטוח חיים למשכנתא לעומתו נועד להבטיח כי המשכנתא תוחזר לבנק במידה ואחד מהלווים נפטר ובפועל קיים חשש לאי יכולת הפירעון של ההלוואה בעתיד.
1 צפייה בגלריה
ביטוח דירה למשכנתא
ביטוח דירה למשכנתא
ביטוח דירה למשכנתא
(צילום: CANVA)
האם יש הבדל בין ביטוח דירה לביטוח משכנתא?
לאחר שקיבלתם תשובה לשאלה: מה צריך לדעת על ביטוח משכנתא? אתם בוודאי תוהים האם יש הבדל בין ביטוח משכנתא לבין ביטוח דירה ובכן, יש הבדל. ביטוח משכנתא בעצם מבטח את הבנק שכן, במידה ויהיה חשש לדירה שמושכנה על ידי הבנק או להחזר המשכנתא של פטירת הלווה או אחד מהלווים, הביטוח יפצה את הבנק שממנו לקחתם את הלוואת המשכנתא. ביטוח דירה לעומת זאת הוא ביטוח אשר מגן על הדירה שלכם הן מבחינת המבנה, הן מבחינת מעטפת המבנה והן מבחינת תכולת הדירה במידה ואכן תבחרו בכך. תוכלו לתבוע את הביטוח ולקבל את הפיצוי הכספי במידה ויגרם נזק כלשהו למבנה, לתכולה ועוד. כלומר, מדובר על ביטוח שמגן על האינטרסים שלכם ולא על האינטרסים של הבנק. לא מעט אנשים בוחרים בביטוח דירה במקביל לביטוח משכנתא שכן, ביטוח המשכנתא איננו בא להגן על הזכויות שלהם ואם הם רוצים להגן על הדירה שלהם או על הרכוש שלהם, עליהם לבטח את הדירה שלהם באופן עצמאי, על ידי בחירת ביטוח דירה מחברת ביטוח כזאת או אחרת.
כיצד תבחרו ביטוח משכנתא?
בבואכם לבחור ביטוח משכנתא אתם צריכים לזכור שכיום קיימות לא מעט חברות המציעות ביטוחים מעין אלה. לכן, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא כמובן השוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות וזאת בכדי שתוכלו לקבל את המחיר הטוב ביותר, תמורת הביטוח הרלוונטי לכם. לא כדאי לבחור בחברה שידוע כי קשה לתבוע אותה במקרה הצורך שכן, הבנק יכול להגיש נגדכם תביעה במידה ולא יקבל את מבוקשו מחברת הביטוח ועל כן, חשוב מאוד לברר אודות הביטוחים השונים שמציעות החברות השונות בשוק ולאחר מכן לבחור את הביטוח המתאים לכם ביותר מכל הבחינות.