שירותי הדואר בישראל זוכים לביקורת רבה לא פעם, וזאת במידה רבה של צדק. במקרים רבים פריטי הדואר מתעכבים, מפוספסים או נשלחים לכתובת שגויה. שירותי הדואר, בין אם טובים ובין אם פחות, נשענים על שימוש במעטפות. אלו יכולות להיות מעטפות קטנות או גדולות, לבנות או צבעוניות, עם בול מודפס או בלי. במסגרת שליחת הדואר כמעט תמיד נעשה שימוש במעטפה מאחד הסוגים השונים. מכיוון שכל פריט דואר סטנדרטי שנשלח בארץ נמצא בתוך מעטפה, מעטפות דואר מכילות פוטנציאל שיווקי לא קטן.
לעומת צורות אחרות של שיווק, המחשבה על שיווק באמצעות מעטפות יכולה להישמע אולי מעט מצחיקה. אך למעשה, חברות וארגונים רבים בשוק דואגים ליצור מעטפות עם המותג שלהם לצורך מטרות שונות. חברות אלה מבינות שכל פריט שנעשה בו שימוש באופן קבוע על ידי מספר רב של אנשים הוא בעל פוטנציאל שיווקי.
הדפסת מעטפות כאמצעי פרסום
החברות והארגונים שדואגים למתג את המעטפות שלהם מתבססים על ההנחה ששם מותג הוא דבר שיש לתחזק אותו בתודעה כמה שרק אפשר. רעיון זה מבוסס על הפסיכולוגיה של השיווק, שמראה כי הסיכוי שצרכן כלשהו ירכוש מוצר של חברה מסוימת עולה ככל ששם החברה מוכר לו יותר. למעשה, ישנם מחקרים שמראים כי יש קשר ישיר בין כמות הפעמים שאדם נתקל בשם מותג כלשהו לבין הרצון שלו לחפש מידע על המוצרים של אותה חברה. גם כאשר הלקוח הפוטנציאלי מחפש שירות או מוצר באינטרנט – הוא בדרך כלל ייכנס קודם כל לאתרים של חברות שהוא כבר מכיר את השם שלהן. לאפקט הפסיכולוגי הזה יש גורמים רבים, ביניהם הנטייה האנושית להיצמד למוכר ולידוע.
מעטפות ממותגות ממלאות גם צורך נוסף של חברות רבות. המעטפות משמשות כאמצעי לבסס את המוניטין והרצינות שלהן בעיני העובדים ובעיני קהל היעד. חברה שיש לה מוצרים ופריטים ממותגים מראה שהיא משקיעה גם בפרטים קטנים, ויש לכך ערך רב בעיני הלקוחות. אפשר לחשוב בהקשר הזה על מסעדות שדואגות להיות מצוידות במפיות נייר ממותגות. מפית הנייר תהיה שימושית ללקוח גם אם לא יהיה עליה את הלוגו של המסעדה. אך כאשר המפיות ופריטים נוספים במסעדה הם ממותגים – יש לכך השפעה (מודעת ולא מודעת) על הסועד.
אילו ארגונים יכולים ליהנות ממיתוג של מעטפות?
ארגונים שמרבים להשתמש בשירותי הדפסת מעטפות ממותגות הם חברות גדולות בכל תחומי התעשייה שנוהגות לשלוח דואר רב לגורמים שונים. בנוסף לכך, ארגונים גדולים שיש להם מחלקות הדרכה עושים שימוש רב בפריטי משרד וניירות כתיבה ממותגים. למעשה, כל חברה שעושה שימוש רב בשליחת דואר יכולה להרוויח ממיתוג של מעטפות. מדובר בדבר שניתן לעשות בהוצאה זניחה יחסית, וכל בית דפוס איכותי יכול לספק עבור אותה חברה תוצאה משביעת רצון.
מעטפות ממותגות ניתן, כאמור, להדפיס בכל בית דפוס. ניתן גם להדפיס על גבי המעטפה מלל כלשהו, בנוסף ללוגו של החברה. במקרים רבים המלל משמש כאמצעי פרסום נוסף. זה יכול להיות המוטו של החברה, משפט שקל לזכור או מסר שיווקי ממוקד אחר.
שיווק איכותי נמצא בפרטים הקטנים
הפרטים הקטנים הם אלה שעושים את ההבדל הגדול. כך זה כמעט בכל תחום בחיים. גם בתחום השיווק הכלל הזה תקף, ובעזרת מיתוג של פריטים יום יומיים שעושים בהם שימוש נרחב - כמו מעטפות דואר - ניתן להגיע לתוצאות מפתיעות. זהו דבר שכל מנהל שיווק בכל חברה או ארגון צריך לחשוב עליו כאשר הוא מחפש דרך יצירתית נוספת לקבל חשיפה לשם המותג שלו.