הגורם העיקרי להתמכרות: דיכאון וחרדה
עבור לא מעט מכורים, ההתמודדות האמיתית נתפסת כהתמודדות פיזית בלבד. הם מתקשים להיפרד מהאלכוהול או מהסמים, ומעידים על צורך פיזיולוגי ממשי ועל "קריז" המלווה בתופעות לוואי שמובילות אותם בחזרה אל מושא ההתמכרות שלהם. אלא שמתחת לפני השטח מסתתרת בעיה אחרת, גדולה יותר. היא זו שמובילה אותם אל כוסית המשקה, אל הסמים ואל ההימורים. טיפול בדיכאון וחרדה הוא טיפול הכרחי במצבים מהסוג הזה, ורק אם נבין מה גרם לבעיה מלכתחילה נוכל לטפל בה בצורה טובה הרבה יותר. אלה הם בדיוק הכלים שתקבלו במרכז "וילה מטריקס" המעניק מסגרת טיפולית מקצועית ברמה הגבוהה ביותר.
1 צפייה בגלריה
וילה מטריקס
וילה מטריקס
וילה מטריקס
(צילום: pixabay)
התמכרות לסמים – היום שאחרי ה"קריז"
כאמור, המכורים לסמים יודעים היטב שהרצון להפסיק את השימוש בסם לא תמיד מספיק. בשלב הראשון הם מתמודדים עם כאבים עזים ועם מצוקה של ממש, בעיקר משום שהגוף מתחנן למנה נוספת. הם עלולים להפגין אלימות קשה, הם סובלים מרעידות ועוויתות, והם מרגישים שבלי הסם הם פשוט לא יכולים לתפקד. טיפול בהתמכרות לסמים חייב להציע את המענה האידאלי כבר בשלב הזה, אבל רק עם כלים טיפוליים מתאימים ניתן להבין מה הוביל למצב הזה מלכתחילה ואיך אפשר לתפקד אחרת, גם בלי הסמים.
התמכרות לאלכוהול – מתמודדים עם ה"היי"
בתהליך הגמילה מאלכוהול אין את ה"קריז" הזה, לפחות לא במידה זהה, אבל אין ספק שמדובר גם כאן באתגר של ממש. זאת משום שההתמכרות למשקה קשורה לתחושת ה"היי" שמגיעה ככל שכמות האלכוהול בגוף עולה, ועם הביטחון העצמי (המדומה) מגיעה תחושה של כוח שקשה לשחזר בדרך אחרת. עם זאת, טיפול מקצועי במסגרת מרכז גמילה מאלכוהול יעזור למכור להבין מה באמת מסתתר מתחת לשכבות הוודקה, הוויסקי או היין, מה גורם לצורך המתמשך בצריכת המשקה ואיך אפשר לסגל התנהגויות חיוביות יותר – ונטולות אלכוהול.
מתגברים על הצורך – ועל הכאב
מעל לכל חשוב מאוד לזכור שלכל התמכרות יש תפקיד, ולרוב מדובר בצורך שלנו להתגונן מפני מצוקה או כאב. אלא שבמקום לפנות אל הסמים, האלכוהול והחומרים הממכרים אחרים אפשר לפנות לתמיכה של מרכז גמילה מהימורים והתמכרויות בכלל. הצוות המיומן של "וילה מטריקס" והתוכנית המקיפה שמלווה אתכם בכל שלב בדרך, אלה הם הכלים שיעניקו לכם הזדמנות להתחיל מחדש. אתם מוזמנים לצאת לדרך וליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 050-4949696.