אמנם היופי הוא בעיניי המתבונן, אך ככל שזה נוגע לעיצוב פנים, ליופי יש נוסחאות ברורות, קונספטים שניתן לתכנן מראש, וגם טרנדים שהופכים את הבית לאסתטי וגם עדכני לתקופה. כיום יש ערך רב לקונספט מינימליסטי, שבו לכל חפץ יש מקום ותפקיד ייעודי, כדי להפיק את המרב מהמרחב הקיים. חיפוי קירות משמש בשנים האחרונות כאמצעי יעיל ביותר לשיפור המראה החיצוני של חדרים, מרחבים פתוחים גדולים ושל חללים משרדיים. יש כמה שיטות ועקרונות מנחים המשמשים את מעצבי הפנים והמהנדסים של הליכים לא פשוטים אלה. לפניכם כמה מטרות אסתטיות שניתן לשפר את חזות הבית שלכם.


1 צפייה בגלריה
creative walls
creative walls
creative walls
(יח"צ)

חיפוי קירות דקורטיבי

חיפוי הקירות הדקורטיבי הוא הדרך החדשנית ביותר ליצור את המראה הרצוי בקלות יחסית, מבלי לשבור קירות, לסכן את יסודות המבנה, וגם תוך שימוש בחומרים חדשניים וייחודיים. חיפוי קירות דקורטיבי ניתן לעשות מחומרים קשיחים ויקרים כגון אבן שיש, ועד לאפשרויות נגישות יותר מבחינת תקציב, אך לא פחות מרשימות, בשל הדפוסים שניתן לבחור בהם בחומרים גמישים: בטון אדריכלי, גבס, טפטים, לוחות עץ המשרים אווירה כפרית ועוד. כל אפשרות מעניקה חופש לקשט את הבית בהתאם לסגנון שהכי מדבר אליכם.

מקומות אחסון אלטרנטיביים

חיפוי קירות חדשני יכול גם להפוך למקום אחסון אלטרנטיבי ומרשים. לדוגמה, במקום לתלות מדפים למכביר כדי להניח תמונות משפחתיות או יצירות אמנות אהובות, ניתן ליצור חיפוי קירות אסתטי במיוחד עם כוכים מיוחדים, כך שהקיר יהיה גם יפה, גם פרקטי וגם יפגין את טעמם המעודן של בעלי הבית. תכנון מראש של שטחי החיפוי יאפשר לנצל את המרחב באופן מושלם וגם יעניק הגבלה מסוימת על כמות הדברים שניתן להציג, ובכך למנוע עומס בעיצוב החלל ואגרנות כללית.

כיסוי פגמי בנייה

חיפוי קירות מאפשר לכסות פגמי בנייה קטנים ולא מזיקים שלא נעימים לעין. כמובן שאי אפשר לפתור בצורה זאת בעיות תשתיות, כגון רטיבות, אך בהחלט ניתן להסתיר קירות בגוונים לא נעימים, או בעלי אזור משופשפים ו/או עקומים מעט. מדובר בפתרון יעיל עבור דירות בבניינים ישנים שמאפשר לרענן את המראה הכללי בעלויות סבירות. מגוון החומרים שמהם ניתן ליצור חיפוי לקירות מאפשר אינספור אפשרויות מעולות שייצרו אלטרנטיבה למראה הקירות הקיים.

יצירת תחושת מרחב וניצול מרחבי אופטימלי

יצירת חיפוי קירות מחומרים בהירים, שקופים או שקופים למחצה מהווים גישה מתוחכמת וחדשנית בעולם עיצוב הפנים. באמצעות חיפוי זכוכיות מסוגים שונים ניתן ליצור מחיצות בלתי נראות, ליצור השתקפויות לאור (מה שיוצר תחושת מרחב גם בחללים קטנים יחסית) ולהפוך את הבית לארמון של ממש, אם זה הסגנון
המתאים לכם. זכוכית יכולה להיות שקופה, צבעונית, עמומה, וויטראז’ית, חוסמת קול, חסינה ועוד. זהו פתרון שנבחר לעתים קרובות ליצירת מראה משודרג בחדר האמבטיה או המטבח, שם יש צורך בחומרים עמידים בפני שינויים בטמפרטורה ולחות גבוהה.

בידוד אקוסטי אסתטי

היופי הוא מושג יחסי, ויש כאלה שהוא מתבטא לא רק ברמה החזותית – אלא גם האודיאלית (מבחינת השמיעה). כך, ניתן להשיג שתי מטרות יחד, גם ליצור חיפוי מרשים לקירות, וגם לשפר את הבידוד אקוסטי במקום. זה תורם גם לאיכות שבה נשמעת מוזיקה או הסאונד של הסרטים במערכת השמע בחלל, גם להפחית את מעבר הקול מעבר לקירות ולדירות השכנות, וגם להקנות לחלל מראה ייחודי המביא לידי ביטוי את האישיות של האדם.
חיפויי קירות על שלל סוגיהם מהווים דרך יעילה ונגישה יחסית לרענן את מראה הבית, ליצור קונספטים ייחודיים הנותנים ביטויי לאישיות הדיירים ולשדרג את החלל לפי הטרנדים העדכניים ביותר בעולם עיצוב הפנים.