מתי יוגש כתב אישום?
על פי סעיף 7 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב] 1982, כתב אישום לבית המשפט יוגש על ידי תובע לאדם שיש להעמידו לדין בבית המשפט. כתב האישום יוגש לאחר שאותו התובע (תובע משטרתי או פרקליט מהפרקליטות), בחן את חומר הראיות ועל כן סבור שקיים פוטנציאל הרשעה ובמקביל, שישנו אינטרס ציבורי להגשת כתב אישום. בניגוד למשפט אזרחי, במשפט פלילי מדינת ישראל היא התובעת, אלא אם כן מדובר בקובלנה פלילית שמוגשת על ידי אדם פרטי. מכיוון שלא כל אדם מודע לזכויות שלו על פי חוק, ועל מנת למזער את העונש האפשרי, קל וחומר את הסיכוי להרשעה, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי ויפה שעה אחת קודם, כדי לקבל ייעוץ ולדעת איך להתנהל נכון מבחינה משפטית.
1 צפייה בגלריה
עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
(צילום: pixabay)
כתב אישום – ממה הוא מורכב?
אם תהיתם, כתב האישום מבוסס על תבנית קבועה והוא מורכב מארבעה חלקים:
כותרת – פירוט האישום באופן טכני (בית המשפט המטפל, סוג ההליך, פרטים של הנאשם, פרטי המאשימה וכדומה).
עובדות יבשות – במהלך ההליך הפלילי על התביעה מוטל נטל ההוכחה ולכן בחלק זה התביעה מפרטת את העובדות שאמורות לבסס את העבירה הפלילית.
סעפי החוק – כאן מצוינות העבירות שמיוחסות לנאשם, תוך התייחסות לחוק ולסעיפים שבו שאוסרים על ביצוען.
רשימת עדים – את העובדות אפשר להוכיח באמצעות ראיות ובאמצעות עדים. בחלקו התחתון של כתב האישום מפורטת רשימה של כל העדים שמהווים תשתית ראייתית.
קיבלתי כתב אישום, יש סיכוי לבטל אותו?
לפי עו"ד אלון ארז אפשר בהחלט לבטל כתב אישום. אם רוצים לוודא שזה מה שיקרה, כדאי מאוד לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין פלילי, שבקיא ברזי החוק והפסיקה ויכול לסייע לכם. טיפול משפטי מוקדם יחסוך לכם זמן יקר ואמצעים כלכליים. לכן כדאי קודם כל לתאם פגישת ייעוץ ולהבין לעומק את כל האופציות שעומדות לנגד עיניכם. עו"ד פלילי מנוה בעל ארסנל עשיר, בו הוא יכול להשתמש בעת הצורך כדי לחלץ אתכם מהמצב המשפטי שנקלעתם לתוכו, אבל כדי שזה באמת יצא לפועל, עליכם קודם כל למצוא את עורך הדין המתאים.
לייצוג משפטי מקצועי פנו לעורך דין הנכון
עורך דין פלילי אלון ארז מתמחה בקשת הרחבה של המשפט הפלילי, והוא יעזור לכם במידה והוגש נגדכם כתב אישום. ניסיונו העשיר מאפשר לו לספק ייצוג מקצועי חסר פשרות בכל אחד מהשלבים של ההליך המשפטי, החל בחדר החקירות ובין כותלי בית המשפט. הייצוג המקצועי שלו מנע לא פעם את הגשתם של כתבי אישום, אך גם אם אלו הוגשו, עדיין יספק את הייצוג המשפטי הטוב והיסודי ביותר.
הקדימו תרופה למכה ופנו לעורך דין פלילי!
אז אם אתם עומדים בפני חקירה משטרתית, קחו בחשבון שייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר יכול להציל אתכם. תמיד כדאי להקדים תרופה למכה ועורך דין פלילי יכול לפעול כדי למנוע את הגשת כתב האישום. במידה וכבר הוגש כתב אישום, פנו מהר לעורך דין מקצועי. עו"ד מנוסה יכול להטות את הכף עבורכם, לצמצם נזקים, לוודא שקיבלתם את הזכויות שמגיעות לכם, מה גם שהוא מכיר את העילות לביטול כתב אישום, ויכול לסייע לכם בצורה משמעותית.