כשירון לוי (שם בדוי) מחולון נכנס בתום יום עבודה מפרך לדירה החדשה שרכש לפני פחות מחודש, הוא לא האמין למראה עיניו: בשל פיצוץ חמור באחד הצינורות, הדירה כולה הייתה מוצפת ומאוחר יותר הוא נאלץ להשקיע עשרות אלפי שקלים כדי להשיב עטרה ליושנה. כשירון יצר קשר עם אינסטלטור בחולון כדי שיטפל בבעיית הצנרת, אותו אינסטלטור עדכן אותו בכך שהגיע הזמן שיתקין מערכת חכמה לאיתור נזילות ופיצוצי צנרת, כדי למנוע בעיות שכאלה בעתיד.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

האמת היא שאם ירון היה מודע לכך שמערכות כאלו קיימות, הוא היה דואג להתקין מערכת שכזו מבעוד מועד וכך היה יכול למנוע את הנזקים הכבדים שנגרמו לדירה ולרכוש. אם גם אתם לא מעוניינים להזעיק אינסטלטור בחולון ולספוג נזקים חמורים, זה הזמן שתערכו הכרות עם החידושים הטכנולוגיים המבטיחים ביותר בתחום.

המערכות החכמות של חברת Triple+

חברת Triple+, היא חברה ישראלית שנוסדה בשנת 2011. עיקר הפעילות של החברה הישראלית מתמקד בפיתוח פתרונות חכמים למניעת הצפות ואובדן מים. המערכת של Triple+ מבוססת על חיישנים רגישים, שמסוגלים לזהות רטיבות, דליפות ונזילות ולהתריע על כך למערכת הראשית. כאשר אחד החיישנים מזהה נזילה, הוא מעדכן את המערכת הראשית ותוך שניות המערכת הראשית סוגרת את ברז המים הראשי כדי למנוע הצפה. במקביל המערכת הראשית מעדכנת את הדיירים בהתרחשויות באמצעות האפליקציה הייעודית של Triple+.
בנוסף לנזקי צנרת, החיישנים יכולים לזהות רטיבות שמקורה בגורמים אחרים. כך לדוגמה, אם שכחתם לסגור את החלון ובחוץ מתחוללת סופה, החיישנים של Triple+ יוכלו להתריע על כך תוך שניות על רטיבות בדירה ולעדכן אתכם שכדאי לשלוח בן משפחה או חבר קרוב כדי למנוע נזקים נוספים.

שליטה על הצנרת הביתית מכל מקום בארץ או בעולם

המערכת של חברת Triple+ מהווה למעשה את השלב הבא בתחום האינטרנט של הדברים והבית החכם. דמיינו לעצמכם למשל שאתם מטיילים בצפון עם המשפחה ומקבלים התראה על דליפה של מים בחדר השירותים. במקום להיכנס ללחץ ולחזור הביתה באמצע החופשה, אתם יכולים להמשיך לנפוש בראש שקט, בידיעה שברז המים הראשי נסגר באופן אוטומטי על ידי המערכת הראשית.
מטיילים בחו"ל וחוששים שלא סגרתם את כל הברזים כמו שצריך? במקום לסמוך על יד הגורל, באפשרותכם לשלוט על המערכת מרחוק באמצעות האפליקציה הידידותית למשתמש ופשוט לסגור את ברז המים הראשי בלחיצת כפתור.

המערכת המתקדמת של חברת WINT – חשוב להכיר

חברה נוספת שפועלת בתחום האינטרנט של הדברים והצנרת הביתית, היא חברת WINT, שמרכז המחקר והפיתוח שלה ממוקם פה בישראל וליתר דיוק בראש העין. היתרון המרכזי של המערכת של חברת WINT, בא לידי ביטוי בכך שהיא מסוגלת לזהות את המיקום הספציפי של הנזילה ועל ידי כך הופכת את החיים של אותו אינסטלטור בחולון, להרבה יותר קלים.
מעבר לכך, המערכת החכמה של חברת WINT, מסוגלת להבחין בין דליפה קלה לבין פיצוצי צנרת חמורים. הודות לכך, המערכת יכולה לבחור באמצעות יכולות הבינה המלאכותית שלה, האם יש צורך לעצור את אספקת המים לדירה באופן מלא או שמא ניתן להסתפק בשליחת התראות לדיירי הדירה ותו לא. בקרוב אצלכם!