'בשביל הנופלים' הינו מיזם לאומי ומפעל הנצחה חי, שנוסד על ידי משפחות שכולות, קצינים בכירים ומרכזי סיור במטרה להפגיש את המשתתפים עם סיפורה של הארץ וסיפור גבורתם של לוחמי צה"ל שנפלו למענה.
2 צפייה בגלריה
בשביל הנופלים בהר הרצל
בשביל הנופלים בהר הרצל
בשביל הנופלים בהר הרצל
(צילום: אילה הדר)
הפעילות העיקרית מתקיימת בשבוע הגבורה, בין יום השואה ליום הזיכרון, ומביאה לתנועה רחבה של משתתפים שמבקשים להתחבר לימים אלו באופן משמעותי.
קראו גם:
המיזם מייצר מפגש בין מגזרים ואוכלוסיות בעיצומם של ימי הזיכרון והתקומה. הסיורים מובלים על ידי נציגי משפחות שכולות, קצינים בכירים בדימוס ומורי דרך ומתקיימים בפריסה ארצית לכלל האוכלוסייה ללא תשלום ובהרשמה מראש.
האלוף במיל' רוני נומה, יו"ר מיזם בשביל הנופלים: "המיזם נוסד בשנת 2018 על ידי משפחות שכולות, קצינים בדימוס ומרכזי הסיור לוד ורמת הגולן. עשרות אלפי משתתפים מבקשים להתחבר באמצעותו לימים שבין יום השואה ליום הזיכרון באופן משמעותי. הוא מייצר מפגש וחיבור בין מגזרים ואוכלוסיות על ידי שיח ערכי שמבקש לאחד ולקרב".
2 צפייה בגלריה
בשביל הנופלים, הר הרצל
בשביל הנופלים, הר הרצל
בשביל הנופלים, הר הרצל
(צילום: אילה הדר )
הסיורים, בהשתתפות קציני צה"ל ומשפחות שכולות, יתקיימו בין התאריכים: 28/4/22-4/5/22, ביניהם:
סיור פתיחה עם מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף במיל' אליעזר שקדי: מיד ושם להר הרצל. מוצאי יום השואה. חמישי 28.4 17:30-20:00
סיור בגבול לבנון. זיכרונות מארץ הארזים עם האלוף יניב עשור, ראש אכ"א ומג"ד 51 במלחמת לבנון השנייה. שישי 29.4 08:30-11:30
סיור בגלבוע אל מול ג'נין. בעקבות 20 שנים למבצע חומת מגן. עם אלוף במיל' רוני נומה. אלוף פיקוד המרכז לשעבר ויו"ר מיזם בשביל הנופלים. ראשון 1.5 10:00-12:30
סיור בעוטף עזה. דרום סגול: בעקבות נופלי חטיבת גבעתי ברצועת עזה. עם אלוף במיל' יום טוב סמיה, אלוף פיקוד דרום לשעבר. שני 2.5 16:00-18:30
סיור בניצנים. בעקבות הסרט: תמונת הניצחון – תש"ח. עם אלוף במיל' דורון אלמוג. אלוף פיקוד דרום לשעבר. בהשתתפות מירה בן ארי. נכדתה של הלוחמת מירה בן ארי, שנפלה בניצנים בתש"ח. שלישי 3.5 09:00-11:30
למיזם 'בשביל הנופלים' מספר שותפים, ביניהם: צה"ל, המשרד לירושלים ומורשת, חטיבת החינוך והקהילה בקק"ל, אשכולות, גבעת התחמושת, המועצה לשימור אתרים.