סדרת המופת "תן למילים לעשות בך" יוצאת במופע מחווה מרגש לכבוד שבעה משוררים מיתולוגיים שהשפיעו על התרבות הישראל והיו נוהגים לשבת ולכתוב את שיריהם בקפה כסית בין אמצע שנות ה-40 עד אמצע שנות ה-70.
2 צפייה בגלריה
תן למילים לעשות בך, מדיטק חולון
תן למילים לעשות בך, מדיטק חולון
תן למילים לעשות בך, מדיטק חולון
( צילום: רפי דלויה)
שבעת משוררי כסית - נתן אלתרמן, אבות ישורון, אברהם שלונסקי, לאה גולדברג, אלכסנדר פן, דוד אבידן ונתן זך היו נוהגים לשבת בקפה, בשעה 7 לגמו קוניאק וכתבו את שיריהם בבית המרזח המיתולוגי של חצקל איש כסית ועד סוף הלילה - המתה והתהוותה זירת השירה העברית הישראלית.
קראו גם:
מדיטק חולון מציגים את סדרת המופעים "תן למילים לעשות בך" זו השנה ה-15 בה נפגשים על במה אחת שחקנים ומוסיקאים, סופרים, ומשוררים המציגים ביצועים מקוריים ולחנים חדשים לטקסטים ספרותיים המתבססים על נושא המופע.
כל מופע מהווה אנתולוגיה בימתית חיה העוסקת ביוצר שהשפיע על התרבות הישראלית באופן עמוק.
2 צפייה בגלריה
יהושע סובול
יהושע סובול
יהושע סובול
(צילום: אורן יזרעאל)
המופע הנוכחי משלב עיבודים אשר הולחנו במיוחד למופע לשיריהם של משוררי כסית. השירים יבוצעו על ידי המוסיקאים ערן צור, יהלי סובול, דניאל סלומון, קרני פוסטל, אסף רוט וקרן טננבאום.
במהלך המופע ישולבו גם קטעי קריאה ייחודים של יהושע סובול, מאיר סויסה, הלית ישורון, שמעון אדף ורועי גרינוולד.
סדרת המופעים במדיטק חולון מהווה פרויקט בין תחומי המשלב ספרות, שירה ואמנויות הבמה. שירה וספרות, שחקנים ומוסיקאים, סופרים, סופרות, משוררים ומשוררות המציגים על הבמה מעשי תשבץ מקוריים.
המילים והצלילים מספרים לקהל, הצעיר והמבוגר, על העברית ועל התרבות, על הטבע האנושי ועל הדמיון, על המוזות ועל האהבה ועל נשמת האמן בכל אחד ואחת מאתנו.
ניהול מוסיקלי: ערן צור. יום שישי, 27 במאי, בשעה 12:00, מדיטק חולון, גולדה מאיר 6