לכבוד יום הפיצה הבינלאומי פנינו למלך הפיצה החולוני, ברנרדו ברלחוביץ, וביקשנו ממנו לחשוף את סודות הפיצה של מי שהיה הבעלים של פיצה מטר המיתולוגית.
2 צפייה בגלריה
צילום באדיבות 'סילו'
צילום באדיבות 'סילו'
צילום באדיבות 'סילו'
פיצה מטר החולונית אומנם נסגרה לפני מספר שנים, כאשר איש העסקים ברנרדו ברלחוביץ פשט רגל, אך מאז הוא הקים שורה של מסעדות מצליחות ושמר על מוניטין של מומחה לפיצות.
לכן אין זה פלא שמסעדת 'סילו' שבבעלותו מציגה השבוע קולקציית פיצות מיוחדת במינה שלמעשה יוגשו בסגנון של מטר רץ, על בסיס הקונספט הייחודי של פיצה מטר.
"בין הפיצות המטורפות שיוגשו תוכלו למצוא פיצה עם נתחי עוף, תירס קלוי ואננס, פיצת רוזה עם בטטה ובצל מקורמל, פיצת 4 גבינות ופיצה עם שמנת ירוקה, סלומון וגבינות מעושנות", מספר ברלחוביץ.
בנוסף הוא חושף: "הפיצה המועדפת עליי היא עם נקניק צ'וריסס, אנטיקות, פלפלים חריפים ובצל סגול וגם אותה ניתן לאכול השבוע אצלנו. לקינוח תוכלו להתפנק בקינוח 'צ'אחה' שמקורו באורוגווי וגם הוא היה מוגש בעבר בימיה העליזים של פיצה מטר".
רגע לפני ששחררנו אותו להמשיך לחגוג את החג האהוב עליו הסכים ברלחוביץ לחשוף את המתכון הסודי שלו לפיצה, על פי שיטת ההכנה של שף קבוצת קפה גן סיפור, חגי אברהמי:
מצרכים לבצק:
500 גרם קמח לבן/קמח פיצה
290 מל מי ברז 1
כף שמרים יבשים
1 כף סוכר
2 כפיות מלח
1/4 כוס שמן זית
אופן ההכנה:
מערבבים את הקמח, השמרים והסוכר -יוצקים את המים ולשים עד שמתאחד לבצק -מוסיפים מלח ולשים את הבצק 8-10 דקות לקבלת בצק גמיש (אפשר גם במיקסר עם וו לישה) -מכדררים את הבצק, מגלגלים בשמן זית מניחים בקערה מכוסה עם יתרת שמן הזית. -מתפיחים עד הכפלת נפח, מחלקים לשני כדורים -נותנים לבצק לנוח כ-10 דקות ופותחים עם ידיים משומנות
2 צפייה בגלריה
צילום באדיבות 'סילו'
צילום באדיבות 'סילו'
צילום באדיבות 'סילו'
מצרכים לרוטב שמנת:
1 כף חמאה
1 בצל בינוני קצוץ דק כפית
עלי טימין טרי
1 שן שום כתושה
500 מל שמנת 32%
קמצוץ אגוז מוסקט
1.5 כפית מלח
פלפל לבן
אופן ההכנה:
מטגנים בצל, טימין ושום עד הזהבה -מוסיפים את השמנת ומביאים לסף רתיחה -מתבלים במלח, פלפל לבן ומוסקט -מנמיכים לאש קטנה ומבשלים 6-7 דקות לצמצום -טועמים ומתקנים תיבול, מסירים מהאש להרכבת הפיצה פותחים את הבצק לצורה הרצויה (ריבוע/עיגול) מורחים בעדינות את רוטב השמנת, לא להציף את הבצק מפזרים מוצרלה מגורדת ופרוסות גבינת עיזים.
בנוסף ניתן לפזר פרמזן/ גבינה כחולה/ כל גבינה שרוצים תוספות מומלצות- בצל ופטריות מוקפצים בחמאה תרד אגוזי מלך שבורים קוביות תפוח/אגס אפוי צ'ילי ודובדבני אמרנה עם גבינה כחולה ועוד כיד הדמיון.