סיר של פתיתים עם אטריות ובשר קצוץ הוא מסוג המאכלים שנותנים מענה מהיר לקבוצת רעבים, ויש רגעים כאלה. קל להשביע קבוצה, וזה עובד טוב גם עם ילדים ומתבגרים רעבים, שהם קבוצה מאתגרת. אני אוהב לעשות את זה עם בשר קצוץ גס. לצערי אין בקצביות מכונה לטחינה גסה, וחבל. זה פותח אפשרויות.
1 צפייה בגלריה
פתיתים, אטרית ובשר קצוץ של פיני לוי. צילום: ריאן
פתיתים, אטרית ובשר קצוץ של פיני לוי. צילום: ריאן
פתיתים, אטרית ובשר קצוץ של פיני לוי. צילום: ריאן
לעיתים אני טוחן בבית (יש במטחנות ביתיות שבלונה מיוחדת לטחינה גסה), ולעיתים אני חותך נתח טוב בחיתוך גס בעזרת סכין טובה וחדה. זה לא מאוד מסובך, אפילו פשוט. למתחילים זה ייקח טיפה יותר זמן, סוג של לימוד נרכש, ובכל פעם ייקח פחות. בכל מקרה זה שווה את המאמץ.
גם התוספת של האטריות נחמדה מאוד בעיניי, וגם היא שווה מאמץ. זה מוסיף עוד משהו למנה, בעיקר משהו ביתי, אוכל עם נשמה.
פתיתים, אטריות ובשר קצוץ חצי קילו בשר קצוץ, עדיף גס או חתוך בסכין גסה חבילת פתיתים (איזו צורה שאוהבים. אני אוהב בצורת אורז) 2 כוסות אטריות דקיקות 3-2 בצלים יבשים, קצוצים דק 4-3 שיני שום פרוסות רבע כפית כורכום כפית פלפל שחור גרוס מלח מעט שמן
אופן ההכנה: בסיר שטוח מחממים מעט שמן. מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שקוף. מגבירים אש ומוסיפים את הבשר, ומטגנים יחד תוך כדי ערבוב והפרדה (כדי שלא יהיו גושים). מתבלים. מוסיפים את שיני השום הפרוסות ומטגנים יחד עוד כשלוש דקות.
מוסיפים כוס מים רותחים ומבשלים יחד כ־25 דקות. אפשר להוסיף מים רותחים במידת הצורך.
במחבת נוספת מטגנים את האטריות על אש נמוכה עד לקבלת צבע זהוב. חשוב לטגן כשהשמן עוטף את האטריות בנדיבות ולתת להן את הזמן תוך כדי ערבוב והקפצה מדי פעם. להיות צמוד, לא לעשות במקביל עוד דברים. בהיסח דעת של שנייה הן נשרפות ולא ראויות. אחרי הטיגון וההשחמה היפה מסננים (נפרדים מהשמן) ומעבירים לסיר הבשר. מוסיפים גם את הפתיתים ומטגנים כמה דקות יחד תוך כדי ערבוב.
מוסיפים כארבע כוסות מים רותחים. מערבבים בעדינות ומבשלים על אש נמוכה עם מכסה עד שכל הנוזלים נספגים, כ־25 דקות בערך.
אפשר גם: להחליף את הפתיתים בבורגול גס, להשרות אותו לכחצי שעה עם הרבה מים רותחים ולסנן.
להחליף את הבשר ברצועות או בקוביות של עוף.
להוסיף בעת ההגשה כוסברה קצוצה או פטרוזיליה או נענע או כולם יחד, ואפשר גם צ'ילי גרוס.