בוגצ'ה - מאפה נהדר לימים חמים, מעין בורקס פילו במילוי עלי מנגולד, מהמטבח הירושלמי. את הגירסה הזו קיבלתי מאחי הגדול, אברם. פשוט להכנה, ואפשר אפילו להגדיר אותו בריא וקליל בקלוריות.
אני אוהב את המילוי בתרד, כי זה בעיניי הבוגצ'ה האמיתי, אבל גם מילוי של חציל קלוי הוא אפשרות קיצית נהדרת. אפשרויות המשחק כאן אינסופיות. ניתן להכין מראש, להקפיא ולחמם לפני ההגשה. אני אוהב לצרף אליו ביצים, עם עדיפות לביצים חומות, יוגורט או צזיקי וסלט ירקות קצוץ וחריף. ארוחה כזו אפשר גם לארוז ולהימלט לחוף הים, עם אלכוהול ואבטיח.
1 צפייה בגלריה
בורקס בוגצ'ה. צילום: ריאן
בורקס בוגצ'ה. צילום: ריאן
בורקס בוגצ'ה. צילום: ריאן
בוגצ'ה מנגולד חבילת פילו גוש גבינה בולגרית - כ־200 גרם ועדיף גבינה שמנה 4 חבילות עלי מנגולד - רק הירוק ביצה מעט קמח לקימוח שומשום לקישוט
אופן ההכנה: קוצצים את עלי המנגולד לרצועות דקות ומעבירים לקערה יבשה.
מפוררים את הגבינה בידיים ומוספים לקערת המנגולד ומערבבים לידי עיסה אחידה.
פותחים את עלי הפילו בזהירות ומכסים במגבת לחה. לוקחים עלה אחד, מפזרים מעט קמח על משטח עבודה ומחלקים את העלה לארבעה חלקים שווים. בעזרת מערוך פותחים מעט כל יחידה בנפרד, מניחים מלית בנדיבות בחלק התחתון ומגלגלים מלמטה כלפי מעלה תוך כדי דחיסה ויוצרים גליל ארוך. אוחזים בקצה ויוצרים מעין שבלול, כשאת קצהו השני מכניסים פנימה ולמטה (כדי שהשבלול יישב עליו). מייצרים שבלולים מכל עלי הפילו ומסדרים יפה בתבנית עם נייר אפייה.
מורחים את הבוגצ'ות בביצה ומפזרים מעל שומשום בנדיבות. מעבירים לתנור שחומם מראש ל־180 מעלות עד לקבלת צבע זהוב.
מלית חציל קלוי 3-2 חצילים קלויים, מסוננים היטב וקצוצים 100 גרם בולגרית מגוררת 100 קשקבל מגוררת (עדיף טורקית) מעט פלפל שחור כפית נענע יבשה
אופן ההכנה: מערבבים החומרים לתערובת מגלגלים ואופים.