השומר הוא הכוכב השבוע ולידו גן ירק. למעשה כל הירקות באים בחשבון במרק הכפרי שאני מציע השבוע.
2 צפייה בגלריה
מרק שומר, דלעת וגן ירק
מרק שומר, דלעת וגן ירק
מרק שומר, דלעת וגן ירק
(צילום פרטי)
השומר בשיאו ומתאים במיוחד בתקופה הזאת, שבה מלבד הקורונה יש גם מחלות חורף.
השומר מוסיף לגוף בריאות, ומדובר בתוספת משמעותית. במיוחד עכשיו כשהמערכת החיסונית שלנו לא משהו וזקוקה לחיזוקים. יש לו טעם אניסי מיוחד שמקבל עידון בבישול.
קראו גם:
אני מכניס לסיר יחד עם השומר וירקות הגן גם גרגירי חומוס, שמוסיפים למרק נפח גוף וחלבון, וגם בחרתי לחתוך את הירקות לקוביות.
החיתוך הזה מייצר מראה כפרי שאני אוהב. אבל גם כאן אפשר לשחק וכל אחד עם העדפותיו לגדלים של הירקות. הבטחה שלי: התוצאה תמיד משובחת.

מרק שומר, דלעת וגן ירק

החומרים:
3 פקעות שומר (כדאי להשתדל לבחור את אלה עם התפרחת על הגבעולים. העלים האלה מוסיפים המון)
3-2 זוקיני חתוך לרצועות עבות לאורך (כאמור, צורת החיתוך פתוחה להעדפה אישית)
2 כרשות צעירות, פרוסות לעיגולים
2 עגבניות אדומות קלופות, קצוצות גס
בטטה קלופה, חתוכה לקוביות
פלפל גמבה אדומה/כתומה, חתוך לקוביות
250 גרם דלעת קלופה, חתוכה לקוביות
כוס גרגירי חומוס, מושרים ללילה ומרוככים
8-5 שיני שום, מחציתן חצויות לאורך, מחציתן כתושות
פלפל שחור
מלח
מעט שמן זית לטיגון
2 צפייה בגלריה
מרק שומר, דלעת וגן ירק
מרק שומר, דלעת וגן ירק
מרק שומר, דלעת וגן ירק
(צילום פרטי)
ההכנה:
בסיר רחב ועמוק מטגנים במעט שמן זית את הכרשה עד הזהבה. מוסיפים לפי הסדר את השום, השומר, הבטטה, הזוקיני, הדלעת והעגבניות. במהלך הטיגון לתת כמה דקות לכל ירק לפני שמוסיפים את הירק הבא.
יש להשגיח על הירקות, להשחים אותם רק מעט. להקפיד על זמן טיגון קצר על האש הגבוהה כדי שהם ישמרו על צורתם ועל טעמיהם הנפלאים.
מוסיפים את החומוס, מתבלים, מוסיפים מים רותחים עד כדי כיסוי, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים עוד כחצי שעה כשהסיר מכוסה.
הצעות להשבחה:
לפני שמוסיפים את החומוס אפשר לסחוט קלמנטינה שלמה לסיר הירקות, להקפיץ את המיץ יחד עם כל הירקות כך שכולם יקבלו את המתיקות המרעננת. בזמן ההגשה אפשר לסחוט שוב מיץ קלמנטינה, אבל בקלילות יותר ורק מעל.
המרק הזה הוא חגיגה אמיתית לטבעונים, אבל הוא יכול להיות אפילו חגיגה גדולה יותר למתפנקים ולמחמירים פחות אם מוסיפים מעט חמאה לשמן הזית. זו תוספת עדינה של תיבול שנותנת עוד עומק לטעמים. בהגשה אפשר לפזר מעל מעט גבינה חריפה מגוררת (פרמזן, צפתית קשה או קוביות חלומי מטוגנות). אני מהמתפנקים.
בשלב התיבול יכולים אוהבי החמצמצות להוסיף 3-2 עלי כפיר ליים. אני מוסיף בדרך כלל גם מעט צ'ילי גרוס בשלב תיבול המרק וגם בהגשה. זה אומנם חריף אבל טעים מאוד.
מי שעוד חסר לו ירוק בועט, אז בזמן ההגשה אפשר להוסיף בצל ירוק קצוץ (עדיף לאורך) שהושרה במי קרח. מתקבלים תלתלים נחמדים שמתפצפצים בפה ומוסיפים עוקץ ובריאות.
ולמי שחסרות לו פחמימות יכול להוסיף פסטה קצרה, מבושלת לפי הוראות היצרן.