עיר עולם. רמלה
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' ייערך בין התאריכים 15‑17 באוקטובר, ורוב הפעילויות בו ללא תשלום. בפסטיבל, שיתקיים במקומות שונים ברחבי העיר, ייקחו חלק עשרות אמנים, זמרים, מוזיקאים, שחקנים ורקדנים, עימם יוכלו תושבי העיר ותושבים מחוץ לרמלה ליהנות בעשרות פעילויות, סדנאות, סיורים והפעלות. בין האטרקציות: סיורים באתרים היסטוריים בעיר העתיקה, שוק אוכל ובו מזון מהעדות והמגזרים השונים, ביקור בכנסיות, טברנות ומופעי זמר ושירה.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל רמלה עיר עולם. צילום: שמוליק דודפור
פסטיבל רמלה עיר עולם. צילום: שמוליק דודפור
פסטיבל רמלה עיר עולם. צילום: שמוליק דודפור
שירים בסוכות. רחובות
עיריית רחובות והחברה העירונית יקיימו בחול המועד סוכות את פסטיבל 'שירים בסוכות': אירוע הפתיחה יתקיים ב־15 באוקטובר בשעה 20:30 ‑ ערב מחווה ליוסי בנאי ז"ל, במחיר סמלי של 50 שקלים לכרטיס בהיכל התרבות. ביום שלישי 16.10, בשעה 20:00, יתקיים ברחבת העירייה מופע זמר של 'צמד רעים', ולאחריהם יעלה הזמר דודו פישר. הכניסה חופשית. ביום רביעי 17.10, בשעה 20:00 ברחבת העירייה, תופיע הזמרת ורדינה כהן עם בנה קשת בן זאב ואחריהם יעלה וינעל את הפסטיבל הזמר קובי אפללו. הכניסה חופשית.
פסטיבל סוכות של פנטזיה. רחובות
קניון עופר ברחובות עורך פסטיבל חגיגי של יצירה מעולמות הפנטזיה, בחוה"מ סוכות. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 15-17.10, ימים ג'-ה' בין השעות 10:00-19:00. בכל יום מימות הפסטיבל יערך מתחם יצירה עם סדנאות יצירה חדשות בכל יום בהם הילדים יכינו חדי קרן, טרולים, פיות קסומות ועוד.
לונה ג'אנק בפארק המיחזור. חירייה
פארק המיחזור חירייה פותח את שעריו ומזמין את הקהל הרחב לחגוג ולבלות בחול המועד סוכות בפארק השעשועים הראשון בעולם שעשוי כולו מפסולת.רחבת הדשא של המרכז לחינוך סביבתי תהפוך למשך שלושה ימים למגרש משחקים מיוחד במינו שבו יחכו לכם מקפצות, ופירמידות ענק שעשויות מאבובים, מזרנים ושלל חומרים שנמצאו ברחובות גוש דן והפכו על ידי אמני הבית של המרכז לחינוך סביבתי למתחם שעשועים חוויתי ומהנה במיוחד. במתחם נוסף, ייפתח "מגרש הגרוטאות", בו יחכו לכם מגוון פעילויות בנייה והרכבה וגם הצגת הילדים האהובה "סיפורו של יונתן". כמיטב המסורת, גם הפעם יתקיימו סדנאות "DIY" מיוחדות במינן שבהן יתחפשו אלפי המבקרים למשך יום אחד לאמני הבית של חירייה ויהפכו גם הם את הפסולת של תושבי גוש דן למוצרים שימושיים ומקוריים "חירייה סטייל". חול המועד סוכות 15-16-17 באוקטובר 2019 , בין השעות 10:00- 16:00.
4 צפייה בגלריה
סדנאות עשה זאת בעצמך בחירייה | צילום: נעם ורשבסקי
סדנאות עשה זאת בעצמך בחירייה | צילום: נעם ורשבסקי
סדנאות עשה זאת בעצמך בחירייה | צילום: נעם ורשבסקי
מוזיאון 'אגד'. חולון
המרכז ההיסטורי של 'אגד' בחולון נפתח לקהל הרחב בחינם בחול המועד סוכות. מאז הגה חיים נחמן ביאליק את השם, היה אגד שם נרדף לאוטובוס. למעלה מ־80 האוטובוסים ושלל המוצגים במוזיאון ההיסטורי של אגד בחולון, מספרים את 85 שנות ההיסטוריה של התחבורה הציבורית בארץ. המבקרים מוזמנים לעלות על חלק מהאוטובוסים הישנים, להיזכר בימיה הראשונים של המדינה שבדרך או לגלות אותם בפעם הראשונה.
תמונות מתעוררות. מוזיאון ראשון לציון
בחול המועד סוכות יתקיים במוזיאון ראשון לציון ובכיכר המייסדים אירוע ייחודי, במסגרתו תמונות היסטוריות מאוסף המוזיאון, המציגות את המושבה בשנותיה הראשונות, יתעוררו לחיים. התוכן האמנותי הותאם לסיפור החלוצי של המושבה ראשון לציון במדיומים שונים ויציע לקהל המבקרים מיצגים המתייחסים לסיפורים ולמקומות באופן מקורי תחת הנושא "תמונות מתעוררות". מדובר בחוויה תיאטרלית ייחודית ומפתיעה לכל המשפחה, הכוללת מופעי תיאטרון רחוב, מיצגי ענק בשילוב טכנולוגיה של מציאות רבודה ואנימציה, עמדות לצילום סלפי עם מקימי המושבה, סדנאות יצירה, סיורים והופעות. 15-17.10.19, בין השעות 10:00-14:00. הכניסה חופשית.
4 צפייה בגלריה
תמונות מתעוררות. צילום: אפיקי תקשורת
תמונות מתעוררות. צילום: אפיקי תקשורת
תמונות מתעוררות. צילום: אפיקי תקשורת
פסטיבל ראשון לציון
השנה יחגוג פסטיבל ראשון לציון 40 שנה ללהקת 'גזוז' המיתולוגית. לרגל המאורע יוקדש ללהקה ערב חד־פעמי שיוביל דני סנדרסון, במסגרתו יארח את בניה ברבי, מוש בן ארי, מאור כהן, מזי כהן ושפיטה לביצועים מיוחדים. עוד בפסטיבל: אגדות הזמר הישראלי־ים תיכוני בערב מיוחד שיובילו חברי 'הפרויקט של רביבו', עם אבנר גדסי, דקלון, זהבה בן, חיים משה, ישי לוי, מרגלית צנעני ושימי תבורי.
4 צפייה בגלריה
דני סנדרסון. צילום: ורדי כהנא
דני סנדרסון. צילום: ורדי כהנא
דני סנדרסון. צילום: ורדי כהנא
גם ישי ריבו ונתן גושן יופיעו יחד במופע משותף. עוד יופיעו דני רובס, מתי כספי, חוה אלברשטיין, שלומי שבן, יובל דיין, עידן רפאל חביב, יובל בנאי, עילי בוטנר, מוש בן ארי, שרית חדד, נסרין קדרי, אתניקס, ירדנה ארזי וליאור נרקיס. הכל בלייב פארק.
מיני ישראל. מודיעין
מדי יום בחול המועד סוכות יוכלו הילדים שיבקרו בפארק מיני ישראל ליהנות מעשרה מופעים שונים של מיטב האמנים, בהם: כוכבת הילדים האהובה 'נתי, הגעתי, הופעתי', שתעלה עם מופע חדש ומשמח במיוחד, לצד החברים המוכרים מההופעות ‑ בובי הדובי, אליהו התוכי וחברים נוספים; כוכב הילדים עודד פז ו'הקרקס מת מצחוק' במופע המשלב נבחרת אקרובטים מטנזניה; 'שלומי וסתם'; צ'יקולולו במופע 'שמח בשכונה' המבוסס על שירי ילדות ישראלית, ואיציק הליצן שילמד את הילדים איך לצחוק ולהצחיק.