חמש שנים עברו מהיום שבו התקבלה ההחלטה לחדש את המבנה הישן של תיאטרון חולון. השבוע, לאחר שנתיים וחצי שבהן התיאטרון היה מושבת, הוא חזר לפעילות תרבותית מלאה בבניינו המחודש.
"תיאטרון חולון ביסס את מקומו לאורך השנים כארגון תרבות ואמנות פורץ דרך, בשורה הראשונה של עולם התרבות והאמנויות בישראל", אומר מנכ"ל התיאטרון בעשור האחרון, גיא תלם, שניצח על עבודות התכנון והביצוע של התיאטרון המחודש.
"כשעברנו על חומרי ארכיון מצאנו שתיאטרון חולון נולד למעשה עם העיר. כבר בשנות ה־50 הוא היווה מרכז תרבותי שואב שבו התקיימו פסטיבלים, תערוכות פרחים וכנסים רבים", מספר תלם.
"לקראת סוף שנות ה־80 המבנה הורחב וב־25 השנים האחרונות, כשהתרבות הפכה למקום מרכזי בחיי העיר, התיאטרון הפך לאבן שואבת להרבה מבקרים מהעיר ומחוצה לה", אומר תלם. "שלושה פסטיבלים מרכזיים בארץ מתקיימים בו מדי שנה מזה שלושה עשורים והצורך להביט קדימה היה בלתי נמנע".
1 צפייה בגלריה
התיאטרון המחודש. "ביסס את מעמדו" | צילום: קובי קואנקס
התיאטרון המחודש. "ביסס את מעמדו" | צילום: קובי קואנקס
התיאטרון המחודש. "ביסס את מעמדו" | צילום: קובי קואנקס
כ־35 מיליון שקלים הושקעו במבנה המחודש שכולל אמפיתיאטרון קטן בכניסה. מבואה רחבה משתרעת על פני שלושה מפלסים ומשקיפה על צפון־מערב העיר, ובמקום יש מתחם לקופות, שירות לקוחות, בית קפה ומעליות.
האולם הגדול מכיל 800 מקומות ישיבה, ובמקום שבו שכן מועדון התיאטרון נבנה אולם חדש עם 130 מקומות. במפלס העליון נמצא אולם 4, מרחב רב תכליתי שישמש למופעים, מפגשים ואירועים מיוחדים.
בתיאטרון חולון פועל גם בית יד לבנים.
"אחד הדברים שניסינו לפתור זה הפער בין מקום שמקדש את זכר בני העיר שנפלו במלחמות ישראל לבין מקום שמספק תרבות, שעיקרו שמחות ועינוגים. האדריכל יצר כאן קונספט מוצלח שעונה על זה. חדר ההנצחה ניצב בתוך קובייה מפלדת קורטן, שזו המתכת המזוהה עם מלחמות, ואותה ניתן לראות מכל מקום בתיאטרון ומחוצה לו. הקובייה הזו עטופה בתוך מסגרת לבנה שזה התיאטרון, מה שמסמל את החיים לצד המוות".