בשבועות האחרונים רצה ברשתות החברתיות קריאה לציבור להכנס לקבוצת פייסבוק בשם "70 פנים לישראל" ולהעלות תמונות תחת האשטאג #ישראליות במטרה להיות חלק מתערוכת צילום ענקית לרגל חגיגות ה 70 למדינת ישראל.
מי שעומדים מאחורי המיזם הם ארגון "ישראל שלי", האחראי על הסברה ישראלית, והצלם הירושלמי ואוצר התערוכה, אוריאל בארי.
בתוך מספר ימים מרגע הקמת הקבוצה החלו עשרות צלמים, מקצועיים וחובבנים, לעלות תמונות המשקפות עבורן את החוויה הישראלית - תפילות בכותל, טיולים בטבע, צילומי חתן וכלה, ילדים ביום העצמאות, תמונות מהשווקים הססגוניים ותמונות של בני עדות שונות.
לכולם משותף אחד - פסיפס אנושי של ההוויה הישראלית המתבטאת במפגשים בין אישיים ובין תרבותיים. כיום מונה הקבוצה כ-2,000 חברים.
"שבעים שנה למדינה זו הזדמנות לדבר על המשותף", אומרת שרה העצני-כהן, יו"ר "ישראל שלי", "תמונה שווה אלף מילים, ושבעים תמונות הן טעימה ובעיקר הזדמנות. הזדמנות לחיבור ולשיתוף, הזדמנות לצמיחה וליצירה שאוהבת את הארץ, את האנשים ואת המדינה".
"70 פנים לישראל הוא פרויקט שמביע את המגוון העצום שחי כאן ביחד," מספר אוריאל בארי, "החיים היום-יומיים, הפשוטים האלה, שנמצאים כאן. בלי הגדרות. כל אלו הופכים את ישראל למה שהיא וכל אלו יהפכו למוחשיים יחד בתערוכה שתעלה במאי הקרוב במתחם התחנה הראשונה בירושלים".
1 צפייה בגלריה
ישראלית עולה חדשה נותנת צדקה. צילום: שרון גבאי
ישראלית עולה חדשה נותנת צדקה. צילום: שרון גבאי
ישראלית עולה חדשה נותנת צדקה. צילום: שרון גבאי
התמונות לתערוכה ייבחרו על פי קריטריונים של מפגשים בין אנשים שונים המסמלים את ההוויה הישראלית הייחודית ועל פי מגוון רחב ככל האפשר מכלל הארץ, העדות , הגילאים, המינים והדתות, על בסיס סיפורים עשירים ומרתקים - שכן אי אפשר לנתק את התמונה מהרגש ומהסיפור שמאחוריה.
רוצים להיות חלק מהמיזם ולנסות להשתתף בתערוכה? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "70 פנים לישראל", העלו תמונה שצילמתם המשקפת עבורכם #ישראליות וספרו מעט על עצמכם. ניתן לשלוח תמונות עד לתאריך 31/12/2017.