אם יש תעשייה חדשה שממש מצליחה בארץ, מדובר בתעשיית הסטנד-אפ הנשי. למען האמת בשוק עתיר הטסטוסטרון הזה, תמיד היו נשים - מימי רבקה מיכאלי, ציפי שביט, מיקי קם ואודיה קורן, דרך דור הביניים של אורנה בנאי, ליטל שוורץ, רותם אבוהב ועדי אשכנזי. אבל בשנים האחרונות יש מבול של צעירות שלא דופקות חשבון, רבות מהן כותבות לתוכניות הסאטירה בערוצים השונים ורבות מהן עולות על הבמה, ומוכנות לרדת הכי נמוך מתחת לחגורה, כדי להצחיק אתכם.
1 צפייה בגלריה
נועה מנור. צילום: יקיר פולק
נועה מנור. צילום: יקיר פולק
נועה מנור. צילום: יקיר פולק
האמת שבתקופה בה כל גבר צריך לשקול כל מילה, הנשים הממש-מוכשרות האלה מקללות, ומדברות בצורה שעשויה אפילו ללואי סי.קיי, לשקול חזרה בתשובה. טוב, אולי הדוגמה הזו לא ממש מדויקת, אבל באמת שמדובר בתופעה. שתיים צעירות ממש מוכשרות ומצחיקות הן נועה מנור ומיטל אבני, שמופיעות יחד עם ההרכב "נשי ותיהני" בכל רחבי הארץ.
מנור החלה את דרכה על מסך הכסף, בגיל 14, בערוץ הכבלים "ג׳טיקס", יחד עם אילן פלד, דודו ארז, אודי ואביעד ועוד. בהמשך למדה משחק בלונדון (תאכלו את הלב ביצ'ז), ובשנים האחרונות היא כותבת במגוון תוכניות טלוויזיה סאטיריות – "מדינת הגמדים", "מועדון לילה", "שי בשידור עם שי שטרן", תוכניות בקומדי סנטרל ועוד.
אפשר לראות אותה בימים אלה, ב"עד כאן", תוכנית הסאטירה של "כאן", שבימים אלה חזרה לעונה שנייה ומוצלחת מאוד, אחרי שבעונה הראשונה הסדרה נקטלה על ידי המבקרים, אבל התגבשה והפכה לאחד הדברים הכי טובים שאתם לא רואים בטלוויזיה.
חוץ מ"וואן ליינרים" מתחת לחגורה, יש לה גם קטעים ממש מצחיקים שעוסקים בהוריה הגרושים ובעובדה שאביה הטייס התאושש בקלות לאחר שהתחתן עם אשה תימניה נחמדה ומלאת שמחת חיים. מנור מחקה את אמא שלה מעשנת ובקול צרוד שואלת ומתחננת לאחר אסון התאומים, "אולי זה הוא?!". או כששואלים את האמא מה השעה היא אומרת "רבע ל-אבא שלך אדיוט!". או חיקוי ממש קורע מצחוק - "מכירים את זה שבעלך עוזב את הבית לפני החגים ומשאיר אותך לגדל שלוש ילדות קטנות לבד".
מיטל אבני הגיעה לסטנדאפ אחרי שלמדה משחק ברצינות ביורם לווינשטיין וגם הופיעה בבית לסין, בתיאטרון החאן וביידישפיל. כמו מנור, גם היא קורעת את הקהל מצחוק, שוב ושוב ושוב. היא אומרת לדוגמה: "זו הפעם הראשונה שלי על הבמה" ואחרי מחיאות כפים של הקהל היא אומרת "זה היה שקר, רציתי מחיאות כפיים".
נראה שאבני נהנית להביך את הקהל, שאמנם רגיל לגסויות, אבל גם הוא מופתע לעיתים מכמות הפעמים שהיא מסוגלת לבטא את שמם של איברים אינטימיים, בשלל הטיות. למרבה המזל, היא יודעת להצחיק גם בלי זה. לדוגמה: "כשאני רוצה להיות רומנטית, אני מדליקה נרות ואומרת לבעלי אני עוברת למשהו נוח יותר. ואז חוזרת אחרי מספר דקות עם סווטשירט אפור דהוי של קורס מש"קיות טנקים, כתמים של טחינה עמבה וגמבה, קיא של תינוק – לא שלי. קיא שלי – אני לא רוצה לדבר על זה. ואז אומרת 'קח אותי מאמי'. ומה הבעיה שלי? שהוא באמת לוקח!".
ההופעה הקרובה של "נשי ותיהני" - 22.11, ב-21:30 במועדון סטנדאפ פקטורי, תל אביב