האייטיז חוזרות לחיינו כאילו לא עברו יותר מ-30 שנה וגיבורי התקופה מגיעים להופעות מפוצצות: הפריטנדרס וטירס פור פירז מילאו את היכל הספורט והנה מגיעה עוד נציגה - Sisters of mercy עם הגות' והסאונד של התקופה.
הלהקה, שנוסדה ב-1980 בעיר לידס, ידעה עליות וירידות ותחלופת מוזיקאים (כולל הפירוד ב-1985 שהוליד את The Mission הנפלאים) והפכה במשך השנים להרכב המלווה את אנדרו אלדריג' המייסד, המנהיג והקול של ההרכב.
למרות הדימוי הקודר והאפל, הסיסטרס תמיד ראו בעצמם להקת רוק, עם ההשפעות הנכונות: וולווט אנדרגראונד, הסוטג'ס, הוקווינד, דיוויד בואי, וכמובן לאונרד כהן שאת השם של אחד משיריו הם אימצו לעצמם.
אלבום הבכורה "First And Last And Always" מ-1985 הציג את הסיסטרס לעולם עם עשרה שירים קודרים ורקידים ברובם כשעל העיבודים האוירתיים מרחף קולו הנמוך והעמוק של הסולן אנדרו אלדריג' שנהג לעלות לבמה בבגדים שחורים, משקפי שמש וכובע בוקרים; שירי האלבום ובמיוחד "Walk Away", "Marian", "Black Planet" ושיר הנושא הפכו ללהיטי ענק בכל מועדון גל חדש שנכבד את עצמו וגם בארץ שגעון הסיסטרס כבש את מועדוני תל אביב של התקופה: הפינגווין, קולנוע דן והליקוויד.
ב-1987 יצא האלבום השני "Floodland" שהיה מופק יותר מאלבום הבכורה והביא לעולם את הלהיטים - "This Corrosion", "Lucretia My Reflection", האלבום המשיך את הצלחת הענק של קודמו והסיסטרס נחלו הצלחה לראשונה גם מעבר לים בארה"ב.
האלבום "Vision Thing" שיצא ב-1990 היה קריצה חזקה לשוק האמריקאי וכלל נגיעות קלות של הארד רוק וגישה מעט פחות אפלה ותיאטרלית, מתוכו הצליחו שיר הנושא ו-"More".
ב-1992 שיתפה הסיסטרס אוף מרסי פעולה עם עפרה חזה ז"ל בשיר "Temple Of Love" שזכה להצלחת ענק וכבש את המצעדים בעולם.
הסיסטרס ביקרו בעבר בישראל במועדון התיאטרון בהופעת סולד אאוט וזה להם ביקור שני בישראל. אז תאווררו את המלתחה השחורה, שימו קצת איפור שחור תואם, תעצמו את העיניים ותדמיינו שאתם בפינגווין.
Sisters of mercy - 5.10.2017, מועדון הבארבי