לכבוד יום האישה תעלה בגלריה ויטרינה HIT במכון טכנולוגי חולון התערוכה של היוצרת אליסיה שחף "בית מלאכתה". צילומיה של אליסיה שחף מבקשים להפנות זרקור אל המגוון העצום של אמנות שנוצרת על ידי נשים הפועלות כיום ברחבי הארץ: מבוגרות וצעירות, יהודיות וערביות, מהגרות וכאלה שנולדו במדינה. סביבת העבודה של האמניות מלמדת רבות על חייהן – הן כנשים והן כיוצרות.
"כל כך הרבה לבד יש בחייה של אמנית. הצורך הבלתי פוסק הזה, לעשות, להגיד, ליצור, ללדת את עצמך. אומרים עלינו, הצלמות, שאנחנו מציצניות, אני בוחרת לקרוא לעצמי סקרנית. אני סקרנית להפר את הלבד הזה, להציץ אל הלבד של אמניות אחרות בזמן שהן בסטודיו", אומרת אליסיה שחף. "מה יש להן בסטודיו? מה הן עושות כשהן לא עושות אמנות?... למבט ולצילום יש כח להגדיל את המקום והנוכחות של נשים בשדה, והגיע הזמן. כי המפגש עם אמניות אחרות נותן להן ולי כח שצומח מתוך אחוות המדוכאות, אחוות המורדות".
3 צפייה בגלריה
אוסנת בן דב, צלמת
אוסנת בן דב, צלמת
אוסנת בן דב, צלמת
(צילום: אליסיה שחף)

3 צפייה בגלריה
הגר גת, ציירת
הגר גת, ציירת
הגר גת, ציירת
(צילום: אליסיה שחף)
"יש אמניות שבוחרות לקיים רצף בין חלל הסטודיו וחלל הבית", אומרת אוצרת התערוכה ד"ר טל דקל, "ואילו אחרות עומדות על כך שתהיה להן הפרדה מוחלטת בין שני חללים אלו, הנדרשים להן כדי להתמקד בייצור האמנותי. ישנן גם אמניות שמצהירות שהן יכולות לעבוד בשני סוגי החללים גם יחד ואף להחליף ביניהם בעת הצורך".
3 צפייה בגלריה
לוסי אלקיויטי, אמנית רב תחומית
לוסי אלקיויטי, אמנית רב תחומית
לוסי אלקיויטי, אמנית רב תחומית
(צילום: אליסיה שחף)
עו"ד אורנה קופלוביץ, ראש היחידה להוגנות מגדרית ב-HIT מכון טכנולוגי חולון, מספרת כי: "כמעט מאה שנה אחרי שוירג'יניה וולף העלתה לכתב את "חדר משלך", בו הביעה את הצורך במרחב אישי וכלכלי, לנשים המעוניינות לכתוב ולממש את כשרונן, נראה שהמלאכה רחוקה מלהסתיים. וולף טענה כי היעדר תנאים נאותים, גורמים לכך שנשים מתרכזות בכתיבת רומנים, שאותם ניתן לכתוב גם מחדר אורחים, בין הסחות הדעת. ובכך הן הופכות לכותבות נחותות יותר, לעומת גברים. מתן לגיטימציה ליצירה והפיכתה של זו לחלק מהותי מהזהות האישית שלנו, נלכדת במצלמתה של האמנית אליסיה שחף, שצילומיה מספרים סיפור אישי - נשי המתחולל בתוך מרחב".
התערוכה תיפתח ב- 5.3.20 ותוצג עד ה-7.4.20.