תיאטרון המדיטק בחולון יעלה את 'חנה סנש', הצגה חדשה ומקורית, המגוללת את סיפור חייה מעורר ההשראה של החלוצה, הלוחמת והמשוררת חנה סנש. סיפורה של סנש מתפרש בין הונגריה לישראל שלפני קום המדינה, במסע שהוביל אותה מחיי נוחות חסרי דאגות באירופה לחיי עבודה בישראל והתמסרות לחלום הציוני שבער בה. לבסוף התנדבה בלב שלם לצבא הבריטי לביצוע משימה נועזת על אדמות הונגריה, במטרה להציל את בני עמה מציפורני הנאצים.
1 צפייה בגלריה
תמר עמית יוסף כחנה סנש
תמר עמית יוסף כחנה סנש
תמר עמית יוסף כחנה סנש
(צילום: בני גם זו לטובה)
את התפקיד הראשי תגלם תמר עמית יוסף, מי שפרצה לחיינו בשנה האחרונה עם השתתפותה בסדרה 'המורדת' (נטפליקס) ובסדרות הילדים והנוער: גאליס, החפרנים, האי ועוד. עבור עמית, זהו תפקיד ראשון בתיאטרון רפרטוארי. לצידה יופיעו דורון ברוקמן, איתמר שרון, עופר רוטנברג, נועם בוקובזה, סיוון קרצ'נר, בר קליין ואילנית גרשון.
חנה סנש היא אחת הדמויות המיתולוגיות שיצר היישוב היהודי, טרום קום המדינה. היא נשארה בתודעה הלאומית כדמות משפיעה ובולטת, באופן שמעטים זכו לה במותם או בחייהם. בקרב הציבור הרחב ובפרט אצל בני הנוער, היא מהווה עד היום, סמל לאומץ וערכים. העניין העצום שעורר סיפורה והעובדה שהיא הייתה אשה צעירה, רווקה, שאף תיעדה את חייה ביומן ובשירים שנמצאו עם לכתה, הפכה אותה מייד לגיבורת תרבות, שעל דמותה נכתבו ספרים, סיפורים, שירים ומחזות. במחזה ישולבו קטעי שירה של סנש וקטעים מהיומן שכתבה, יחד עם וידאו ארט שנוצר במיוחד להצגה.
הצגת הבכורה תתקיים ביום שבת, 11.7.20 בשעה 10:30, עם החזרה של תיאטרון המדיטק לשגרה.