העולם הקסום והבלתי נראה של החרקים נחשף בתערוכת בצילומים של ד"ר עמי שרגר (חוקר אסלאם באוניברסיטה העברית בירושלים) בתערוכת חוצות גן המוזיאון בחולון במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון.

2 צפייה בגלריה
חרגול אדום
חרגול אדום
חרגול אדום
(צילום: ד"ר עמי שרבר)

"הצילום הוא מעבר לתחביב עבורי – הצורך להנציח את חוויות הביא אותי לשיכלול הטכניקות ואיכות הצילום שלי", אומר עמי שרגר. "באחת הפעמים צילמתי עכביש קטן בו נתקלתי במקרה. כאשר הגדלתי את התמונה התפלאתי למצוא עולם מופלא שלא הבחנתי בו בעבר. העמקתי בלימודי "צילום המאקרו" ולמדתי מטובי הצלמים בארץ בתחום מתפתח זה ואף הקשבתי להרצאות של מומחים בעלי שם עולמי. כל החרקים בתערוכה לא צולמו באמזונס או סוואנה באפריקה אלא כאן ממש מתחת לאף שלנו בפארקים ובחולות חולון. התגובה הראשונה עלולה להיות דחייה ואף חשש וחרדה. אך ככל שמעמיקים בתמונה ולומדים את עולמם הזעיר של החרקים אפשר להבחין בעולם מעוצב נפלא ומעורר השראה".

2 צפייה בגלריה
חגב שמיים כחולים
חגב שמיים כחולים
חגב שמיים כחולים
(צילום: ד"ר עמי שרבר)

כמו שהאדם הבחין ברכסים העצומים, הבחין בצמרות העצים הגבוהים בפילים בנמרים ונשרים ואימץ מהם לחיקו אלמנטים עיצוביים שמשרתים אותו בחיי היומיום כך גם החרקים הקטנים ביותר עוצבו על ידי הטבע ובחוכמה.
"עלמא זעירא". מתחם תערוכת חוצות גן המוזיאון (כניסה מרח' ויצמן 61 חולון סמוך למוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס). 20.1.2021-3.4.2021. פתוח 24/7. הכניסה חופשית.