טרגדיה: מלכה קבע, תושבת בת ים בת 67, היא האישה שנפטרה היום (ג') מסיבוכי הקורונה בבית החולים וולפסון.
1 צפייה בגלריה
מלכה קבע
מלכה קבע
מלכה קבע
(צילום: מתוך פייסבוק, פורסם באתר ynet)
באתר ynet פורסם כי גם בעלה ובני משפחה נוספים נושאים את הנגיף ובשל כך הם שוהים באשפוז ביתי. קבע הותירה אחריה גם 3 ילדים ו-7 נכדים.
קבע, שסבלה ממחלת רקע קשה, אושפזה במחלקת טיפול נמרץ.
"הצוות נלחם על חייה במסירות רבה, אך מצבה הידרדר והיא נפטרה למרות טיפול אינטנסיבי", נמסר מבית החולים וולפסון.
"אנו משתתפים בצערה של המשפחה. נמסרה להם הודעה בנושא וצוותי העבודה הסוציאלית שלנו בקשר עמם", הוסיפו בבית החולים.
מנחמים רבים, שכנים ומכרים, הגיעו בשעות הערב לבית משפחת קבע במרכז בת ים על מנת לנסות ולנחם את בני המשפחה על מות האם מלכה, אולם בתה, דורית, ביקשה מהנוכחים שלא להטריד את המשפחה בשלב זה ולא לסכן את בריאותם.
"אני מבקשת שתשמרו על עצמכם", קראה הבת לנוכחים, "ותתייחסו ברצינות למחלה הזאת ולסכנות של הנגיף, אל תצאו מהבית אם לא ממש צריך כדי לא להידבק וכדי לא להדביק".
מור יפת, אחד מנכדיה של המנוחה פרסם, זמן קצר לאחר פטירת סבתו, פוסט בדף הפייסבוק שלו בו רשם: "אני לא יכול לתאר את כמות הכאב ואת כמות הדמעות שיש לי עכשיו".
"גידלת אותי, האכלת אותי גרתי אצלך, את היית הכל בשבילי והראית לי מה זו אישה לוחמת, היית דוגמא לכל בן אדם באשר הוא ועכשיו נהיה אנחנו חזקים בשבילך, תמיד אזכור אותך".
זמן קצר לאחר היוודע דבר פטירתה יצרו אנשי אגף הרווחה של העירייה קשר עם בני משפחת קבע, שחלקם נמצאים בבידוד ביתי בשל החשש כי נדבקו בנגיף – ולמשפחה הוצעה כל עזרה שתידרש, הצעה שהועברה על ידי ראש העירייה, צביקה ברוט.
גם בבית החולים וולפסון בו נפטרה קבע ביקשו שלא להתיייחס למקרה, לא רק בשל בקשת המשפחה אלא גם משום שמדובר בגימלאית של בית החולים.
"זה ערב עצוב לכולנו ולבית החולים שאיבד אישה יקרה שעבדה אצלנו במשך שנים", אומר גורם בבית החולים, "ונקווה שנדע מעכשיו רק בשורות טובות, שימרו על עצמכם".
יהי זכרה ברוך.