גם היוזמה הזאת, כמו רבות אחרות, נרקמה בימי הקורונה. "ישבתי במשרד וקיבלתי טלפונים מקולגות ומלקוחות שחרב עליהן עולמן. הן חיפשו דרך יצירתית להתפרנס מהקיים או לשנות כיוון ולא ידעו מאיפה להתחיל", מספרת מונה אריאל מחולון, יזמית ובעלת סטודיו עצמאי לגרפיקה.
"כשדיברתי על כך עם סיגל בר, שהיא חברה ומאמנת אישית, ירד לנו האסימון: אנחנו צריכות לרכז למען הנשים הללו כלים וידע – כדי שיוכלו לצאת לדרך חדשה, לשנות קריירה, לפתוח עסק או להציל את העסק הקיים".
2 צפייה בגלריה
העונות
העונות
העונות
(צילום: יואל קדם, קדם צלמים)
כך נולד המיזם ההתנדבותי "העונות": שש נשים בעלות עסקים ותיקות ומנוסות מתחומים שונים, שנרתמו לייעץ ולענות על כל השאלות לעומק ולרוחב - כל אחת בתחום מומחיותה - על מנת לסייע לכל אישה – ללא תשלום.
אל אריאל, בעלת סטודיו לעיצוב גרפי, מיתוג ובניית אתרים הצטרפו סיגל בר מבן שמן, מאמנת אישית ומנחת סדנאות. שרית טל מבית דגן, יועצת כלכלית. מייסדת ומנכ"לית "הרבה יותר מפלוס". דפנה דנון מתל אביב, יועצת עסקית ותעסוקתית. דפנה רייף מחולון, "הבועטת ברשת", מרצה ובעלת משרד דיגיטל ויח"צ. אפרת אביסרור מקדימה, מומחית למוצרי תוכן וידע. ומיכל זמיר־פולני מתל אביב, עורכת דין ומגשרת בתחום יחסי העבודה.
2 צפייה בגלריה
מונה אריאל (ראשונה משמאל). "לעזור לנשים שמחפשות דרך"
מונה אריאל (ראשונה משמאל). "לעזור לנשים שמחפשות דרך"
העונות. "לעזור לנשים שמחפשות דרך"
(צילום: יואל קדם, קדם צלמים)
הנושאים שעליהן משיבות ה"עונות": רשויות, פיננסים, שיווק ומכירות, ייעוץ עסקי, ניהול עצמי, ביטחונות, פרסום, מיתוג, דיגיטל, גיוס עובדים, חוזים, ספקים, רכש ותמחור. "ניתן לפנות אלינו מבלי להזדהות ואנחנו מתחייבות לענות באתר (וגם ישירות במייל למי שמבקשת) תוך 48 שעות מרגע הפנייה", מבטיחה אריאל.
אחת הנשים הפנתה ל"עונות" את השאלה: "יש לי עסק המון שנים ואני עדיין לא נחשבת מומחית. איך אייצר תדמית של מומחית בתחומי?". מונה אריאל השיבה לה: "כמי שעוסקת במיתוג אני יודעת להגיד שעסק שיודע להעביר בצורה נכונה את הערך הייחודי שלו, לבדל את עצמו דרך הסיפור האישי ולייצר אצל הלקוחות שלו אמפתיה ואמון משדר מומחיות. כאשר כל זה ארוז ביחד במסגרת של שפה ויזואלית עקבית שמעבירה את המסר הזה בצורה נכונה – העסק יהפוך אוטומטית לאוטוריטה בתחומו. מיתוג טוב מספר את סיפור העסק גם בצורה ויזואלית דרך צבעוניות, אלמנטים, לוגו וכדומה. עסק שהשפה הוויזואלית שלו מלווה אותו לאורך כל הדרך מייצר אמון בקרב ציבור לקוחותיו, האמון מייצר עסקאות, חוות דעת טובות והמלצות ומשם הדרך לבניית מומחיות קצרה".
ˆ פרטים בדף הפייסבוק: "העונות – יש לנו תשובות בשבילך"