2 צפייה בגלריה
ענת ושלומי טוב בהאנגר החדש | צילום: חופית כהן אולאי
ענת ושלומי טוב בהאנגר החדש | צילום: חופית כהן אולאי
ענת ושלומי טוב בהאנגר החדש | צילום: חופית כהן אולאי
בלב איזור התעשייה בחולון נפתח לאחרונה האנגר ענק של מוצרי פרזול ועיצוב יוקרתיים לבית. מאחורי העסק עומדים בני הזוג ענת ושלומי טוב. לחנות כבר מגיעים "סלבס" מכל הארץ.
רוב חייה עבדה ענת טוב (42) בעבודות משרדיות, אבל הלב חלם על עולם העיצוב. "תמיד אהבתי עיצוב פנים, אני משנה את העיצוב בבית שלי כל כמה חודשים, מעצבת לחברות ובני משפחה ותמיד מייעצת לכל מי שרוצה", היא מספרת ומוסיפה: "במשך שנים חלמתי לפתוח חנות קטנה וידעתי שהיום הזה יגיע".
לאחרונה החלום הוגשם ובענק. במקום פינה קטנה וקסומה יצא לדרך האנגר ענק ושמו 'VA VA VOOM' הכולל את עסק הפירזול של בעלה, וחנות אקלקטית ויוקרתית לעיצוב הבית, שבה תמצאו כמעט הכל: החל מעיצוב סקנדינבי, נוברישי וכלה בעיצוב מודרני.
המקום עושה את צעדיו הראשונים, וכבר החל לככב באינסטגרם של ידוענים מכל הארץ. "זה סגנון שהיום הולך חזק", אומרת ענת טוב ומסבירה: "בא מפורסם, מקבל הנחה, מצטלם ומפרסם, ולימים אנחנו מגלים אם זה עובד או לא. היתה כאן שירלי גליק, רותם רבי וג'ובאני ומאיה רוסו. בא לכאן למשל איש כוריאוגרפיה של צמד זמרים מאוד מפורסם, וקיבל הנחה משמעותית על שולחן. לא הכרתי אותו בכלל, אבל אחרי הפרסום שלו השולחן נחטף. אנשים רואים באינסטגרם ורוצים גם, הרשתות החברתיות השתלטו עלינו".
2 צפייה בגלריה
ענת טוב. פריחה גם בזוגיות | צילום: חופית כהן אולאי
ענת טוב. פריחה גם בזוגיות | צילום: חופית כהן אולאי
ענת טוב. פריחה גם בזוגיות | צילום: חופית כהן אולאי
בעידן של חנויות סטוק ואתרים סינים יש עדיין זכות קיום לחנויות יוקרה?
"בוודאי. אף אחד לא יכול להחליף שרות ואיכות. כשלקוח נכנס לכאן הוא מקבל יחס אישי, התאמה עד הפרט הקטן ואחריות מלאה לטיב המוצר. זה משהו שכבר לא קיים בתרבות הצריכה היום, אצלנו היחס הטוב הוא הדבר הראשון שקונה את הלקוח, אחר כך כל השאר".
איך נולדה חנות כל כך יפה בלב אזור התעשייה של חולון? הכל התחיל בהימור "על כל הקופה" של הזוג. בן זוגה של ענת, שלומי (43), בעל חנות ותיקה לפרזול ברחוב המשביר, גילה שהחלל הסמוך לעסק שלו מתפנה, והשניים לא היססו.
"ידעתי ששנים רבות ענת חולמת לפתוח עסק משלה וזו הייתה הזדמנות מעולה", מספר שלומי. "יחד יצרנו האנגר שמציע מערך משלים של פתרונות לבית לכל לקוח, מקצועי ופרטי. היום מגיעים לכאן נגרים אדריכלים ובעלי מקצוע שיכולים למצוא כאן הכל, החל מידית וציר למגירה ועד כל פרט קטן לעיצוב של הבית, כולל שידות שאנחנו מייצרים מברזל".
אומרים שאסור לערבב משפחה ועסקים, איך אתם מסתדרים עם זה?
"שכשהחלטנו על פתיחת עסק משותף אנשים אמרו לי: 'תתגרש מראש' ", צוחק שלומי. "אבל, מבחינתי זה אחד הדברים הכי טובים שקרו לי. היום אני ישן בשקט, יודע שתמיד יש על מי לסמוך".
ענת מאשרת ומסבירה: "פעם הוא היה נכנס בערב הביתה ולפני שהוציא מילה כבר רציתי לחנוק אותו, היום אני מבינה איזה לחץ מטורף יש על עצמאיים. אני יודעת עם מה הוא מתמודד כל יום. פתאום יש לנו יותר נושאי שיחה. אני הרבה יותר מעריכה אותו ואת הידע שלו, מתייעצת איתו ומבינה כמה הוא מוכשר בעולם העסקי. ברור שהחשש הכי גדול של שנינו היה שהבית יפגע, אבל דברים השתנו. כרטיס האשראי שלי חוגג במשלוחים אבל זה שווה את זה, הגשמתי חלום".