כנראה שאין לנו מספיק חופשות חג וחול המועד, לכן בכנסת דואגים לנו פעם בשנתיים-שלוש ליום חופש נוסף. השאלה היא איך תחליטו לנצל את חגיגת הדמוקרטיה שנפלה עליכם באמצע השבוע.
בהנחה שייקח לנו 15 דקות גג לממש את זכותנו האזרחית להצביע (וזה באמת חשוב, לא רק כדי להשפיע על עתידנו, וגם כדי לחנך את הילדים שלנו להיות אקטיביים ואכפתיים), עדיין יישאר לנו המון זמן לבלות, לטייל, לצאת לקניות או לשלב בין כל האפשרויות.
אז אם אנחנו בעניין זכות הבחירה, חשוב להזכיר גם את זכות הבחירה שיש לנו בחיים, ועל אחת כמה וכמה בחינוך הילדים שלנו.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
לפני הכל, חשוב שנסביר להם מוקדם ככל האפשר, שלכל בחירה יש מחיר. לפעמים יש תחושה שאפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אבל מתברר שזה לא עובד ככה.
בכל רגע נתון יש לנו זכות לבחור מה לעשות, מה לקנות, ממה להימנע, מה ליזום, מה להפסיק, מה להגיד לילד שלנו או מה לא להגיד, ולכל בחירה יש השלכות.
ברוח הבחירות: אם נבחר לנצל את יום החופש לטובת מסע קניות בקניון או באינטרנט, או בבהייה בסדרות, נפספס את האפשרות לטייל בנופים הקסומים של האביב לאחר ימי הגשם.
אפשר לנצל את יום החופש (לאחר שהצבענו כמובן) לטובת פיקניק בחיק הטבע, עם כדורגל, משחקי קלפים וטריוויה. ככה נוכל להשיג כמה שעות שמרחיקות את הילדים מהטלוויזיה ומהתקיעות מול המסך.
אפשר לתאם מראש ולצאת להתנדב עם הילדים באחת מעמותות הסיוע לנזקקים. בימים אלה, של טרום פסח, הם זקוקים לידיים עובדות, וכבר הבנו שכשנותנים – מקבלים יותר.
אפשר לנצל כמה שעות כדי לארגן ולסדר עם הילדים את הבגדים הישנים. כך נדע באמת מה קטן עליהם ומה אנחנו צריכים לקנות, ונחסוך קנייה מיותרת של דברים, שהיו תקועים בחלק האחורי של הארון ושכחנו מקיומם.
אפשר לסדר את המשחקים המבולגנים ולארגן כל משחק במקומו. מובטח לכם אירוע מלבב של אבידות ומציאות, כולל איתורם של חלקים חסרים, שיעודדו את הילדים להשתמש במשחק ישן, שיכול להפוך שוב למעניין.
עוד אפשרות: להכין ארגזים של משחקים למסירה לחברים או לגן הילדים. כך, על ידי מחזור, נוכל לצמצם את הקנייה הבאה.
במקום לעמוד בתור באחד מבתי הקפה, שוודאי יהיו עמוסים, אפשר להכין יחד ארוחת בוקר משפחתית, לחלק תפקיד לכל ילד, להכניס הפתעות לחביתה ולסיים בקינוח יצירתי.
ומילה לסיום: בחירה בחיים היא לא רק בחירה בניצול חכם של הזמן או בחירה בין מוצרים. בחיים אנחנו כל הזמן בוחרים איך להתנהג או להגיב, עם מי לבלות וכמה שעות לצפות בטלוויזיה.
אז תבחרו את מה שעושה לכם טוב, רק אל תפעלו באוטומט. תבחרו כל פעם מחדש.
עדנה קורן, אמא לארבע בנות, מנכ"לית אודם, חברה לפיתוח עובדים ומנהלים, שעוסקת גם בהכשרה בעולם החינוך. http://www.odem4u.co.il/השתלמויות-למורים