"אם תמיד תעשה מה שתמיד עשית, תמיד תשאר במקום שבו אתה נמצא" - אחד המשפטים החזקים והחכמים שפגשתי.
בחיים שלנו אנחנו רוצים גיוון ועיניין, התחדשות ופרפרים בבטן. לא אחת אנחנו מלינים על שיעמום או קיבעון. אנחנו מסתכלים על עצמנו ושואלים "בשביל מה?!". אנחנו משכנעים את עצמנו שהכל כבר מאחורינו, אין דברים מרגשים, הציפייה למשהו חדש גורמת לתסכול והאמונה שדברים טובים יקרו הולכת ומתעמעמת.
בגיל המבוגר אנחנו ממליצים לשמור על שגרה. על איזשהו בסיס קבוע שמאפשר סדר יום, ביטחון, היכרות עם הצרכים שלנו ועשייה מידתית. עם זאת, בלב הצעיר שלנו אנחנו עוד רוצים להרגיש ולהתרגש, לגלות ולהנות. מצד אחד מעודדים אותנו להיות אקטיביים במסגרת השגרה ומצד שני דוחפים אותנו להמשיך לחיות חיים עם משמעות ועיניין.
התפיסה הרווחת היא שכשאתה צעיר אתה יכול הכל…אך ההנחה הזו מוטעית מיסודה. אתה יכול הרבה, אך גם הרבה נמנע ממך…לעומת זאת, לכאורה בגיל המבוגר אתה יכול פחות - אך גם הנחה זו מוטעית. אתה עדיין יכול המון.
אז איך בכל זאת מצליחים לחיות חיים מלאים ומרתקים גם בגיל המבוגר? פשוט מתחילים לזוז מאיזור הנוחות שלנושאנחנו מגינים עליו במשך כל כך הרבה שנים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
למשל, אני רוצה להכיר אנשים חדשים ומעניינים. אופציה ראשונה היא לשבת בבית ולהגיד כמה אני רוצה אבל לא יכול, לספר לעצמי שהכי הייתי רוצה להיות בחברת אנשים אבל אני לא יוצא מהבית כי אני כבר לא יכול, להאמין שאין ביכולתי ליצור קשרים כי אף פעם לא הייתי חברותי או חלק מהחבר׳ה… אופציה שניה היא פשוט לזוז מאיזור הנוחות הזה ולהתחיל לעשות. למשל, לצאת לבית קפה ליד הבית, או אולי להרשם לקבוצת לימודים לגיל המבוגר. אפשר גם לחפש קבוצת דמקה או קלפים שאני יכול להשתלב בה או לחפש מועדון קריאה או שעורי יהדות בבית הכנסת הקרוב לביתי. אם תמיד אשב בבית ואספר לעולם ולעצמי שאני נורא רוצה אבל - באמת כלום לא ישתנה. לעומת זאת, אם אחליט לנקוט בטקטיקה אחרת, אולי אצליח להגיע לדברים חדשים ומרגשים.
אני מזמינה אתכם למצוא משהו שהייתם רוצים לשנות בחייכם. לחשוב את אתם מספרים אותו ולנסות לשכתב את הדברים. במקום לעשות מה שאתם תמיד עושים - לעשות משהו אחר. אני יודעת בביטחה ששינוי המחשבה והפעולה בהכרח יביא אתכם לתחושה נפלאה של עשייה וריגוש.
תתחילו עכשיו - כי אם תמיד תעשו את מה שתמיד עשיתם, תמיד תשארו במקום שבו אתם נמצאים…
יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשר במייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313.