דמיינו את הסיטואציה הבאה, או, יותר נכון, כמעט טרגדיה מבחינת רוב האנשים: באמצע היום, פתאום אתם שמים לב שאבד לכם הטלפון, ואין לכם שמץ של מושג איפה הוא יכול להיות.
התחושה הראשונה היא לחץ אטומי והיסטריה מטורפת. לא רק כי טלפון חדש עולה סכום לא מבוטל של כסף, אלא כי כמעט כל החיים שלנו נמצאים היום במכשיר הקטן והכל כך משמעותי הזה.
התמונות שלנו, התזכורות, יומן הפגישות ומה לא.
מרבית האנשים יגיבו לאובדן הטלפון שלהם באופן כזה שהפך אותם להיות "גשש בלש". הם יעשו את כל המאמצים ואת כל האמצעים כדי לאתר את האבדה, ולא ירימו ידיים לפני שיהפכו כל אבן.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
אתם ודאי שואלים את עצמכם, מה לשדכנית ולטלפונים?
אז ככה. קראתי ברשת פוסט מדהים שריגש אותי עד דמעות. הפוסט נכתב על ידי אדם בשם מנחם זיגלבוים, מאמן אישי להצלחה ולמצוינות. בפוסט הוא העביר את המסר הבא:
בחיפוש אהבה אין קיצורי דרך. לא פלא שחז"ל קבעו שצריך לחפש שידוך "כמחזר אחר אבדתו". כמו שאף אחד לא מחכה שהטלפון האבוד שלו פתאום יופיע שוב בחייו, כך בדיוק צריך להסתכל גם על זוגיות.
נכון שיש המון ניסים ונפלאות, ונכון שאנו שומעים מדי פעם על סיפורים כמו בסרטים, שאנשים מחכים בתור במעדניה ושם פוגשים את אהבת חייהם. בינינו, זה קורה אחת לאלף. ובעיקר באגדות. לכן אסור להסתמך רק על המזל. מי שבאמת רציני ורוצה למצוא אהבה, צריך להשקיע את הלב ואת הנשמה במשימה, בדיוק כפי שהיה משקיע לו היה מאבד את הטלפון שלו.
נשמע הזוי, נכון?
הרי התרגלנו לדור האינסטנט, אנחנו צריכים הכל כאן ועכשיו, יש לנו אינספור רשימות עם פרופיל מדויק של מה שאנחנו רוצים, ואוי ואבוי אם לא תהיה התאמה אחד לאחד לאותן רשימות.
אני יודעת שאני נשמעת מאוד ביקורתית, אבל המטרה שלי היא להעיר את כל הפנוים-פנויות שיושבים בבית בחיבוק ידיים ובוכים על כך שאין להם זוגיות.
רוצים זוגיות? אז קומו ועשו מעשה!
לא משנה מה, העיקר להיות פעילים ולכוון את עצמכם למטרה המיוחלת. נתקלתי כל כך הרבה פעמים באנשים שפוסלים בני זוג טובים ואיכותיים בגלל שטויות.
הם אפילו לא נותנים לאף אחד צ'אנס אמיתי, ולא כי "הסחורה בשוק לא טובה", אלא כי יש בהם פחד מסוים שמשתק אותם, אולי טראומה מזוגיות קודמת, אולי מודל הורי לא מוצלח מבחינת זוגיות. יש אלף ואחת סיבות, אבל החוכמה היא להכיר את המחסומים שלכם ולהילחם בהם.
הדבר הכי חשוב הוא לעשות מסע עם עצמכם ולבדוק מהם אותם מחסומים שתוקעים אתכם. התהליך הזה עלול להיות כואב אבל הוא משתלם, ואני אומרת זאת בביטחון מלא, אחרי שראיתי המון מקרים בהם אנשים החליטו להסתכל לאמת בעיניים ולשאול את עצמם שאלות קשות.
בסופו של דבר, הגיעו התשובות, לפעמים בדם, יזע, ודמעות, אבל אותן תשובות הובילו לפתיחת דף חדש בספר הזוגיות, וזה שווה הכל!
אז קדימה, אל תשבו בחיבוק ידיים ותחכו שקופידון ישלח אליכם חץ. קומו על הרגליים וחפשו אהבה!
הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית לחילוניים, מסורתיים ודתיים, ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".
אתר www.doo-lev.co.il
טלפון 03-6565000