שמעון מעל גיל 60 ונשוי לשרה ארבעה עשורים. הורים לארבעה ילדים בוגרים ושמונה נכדים. פגשתי את שמעון בבית קפה במתחם תחנת דלק באזור היישוב הקטן שבו הם מתגוררים. שמעון תאר את אורח חייהם ואת הרקע שבגללו אנחנו נפגשים. "בחודשים האחרונים שרה עברה מהפך..." הוא סיפר. פתאום יש לי בבית אישה אחרת, נראה שתוך כמה חודשים היא חזרה 25 שנים אחורה.
"תראה" הוא אמר לי, "שרה תמיד נראתה נהדר, יפה וחטובה. תמיד חיזרו אחריה ופלרטטו איתה. היו גם חצופים שעשו זאת לידי. האמת היא שהיא נראית הרבה פחות מגילה, כך שאולי חשבו שאינה אשתי", ניסה שמעון לנחם את עצמו.
"העניין הנוסף" הוא הוסיף, "שנוצרו אצלי קשיים לתפקד במיטה בשנה האחרונה ולא פעם הרגשתי באכזבה ובתסכול של שרה. במקביל התחלתי לראות אותה מתאפרת כל בוקר בדרכה לעבודה במשרדי המועצה המקומית. היא נרשמה לחוג ריקודים פעמיים בשבוע. אני משוכנע שיש מישהו שמסובב לה את הראש", פסק שמעון ואמר, "אל תדאג, אני לא הולך להתגרש... אני רק רוצה לדעת את האמת, וכמובן שאדבר איתה בכבוד במידה ותמצא משהו עליה."
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
כאשר ניסיתי לדלות משמעון מידע על האנשים במשרד שבו שרה עובדת, הוא נזכר בהפלגה שבה בילו עם עוד זוג חברים מהיישוב. במהלך אותה ההפלגה שרה פגשה במקרה גבר שבעברו עבד במשרדי המועצה המקומית, גבר נאה ומרשים. שמעון סיפר שלשרה לא הייתה בעיה לשתף אותו כבר במהלך ההפלגה שראובן - הגבר הנאה, ניסה להתחיל איתה ולא הרפה, גם כשהבהירה לו שאינה מעוניינת. שמעון זכר ששרה וראובן נראו משוחחים הרבה במהלך ההפלגה, שבסיומה אף נפרדו בחיבוק ובהבטחה מצד ראובן לקפוץ לביקור במשרדי המועצה.
שמעון הציע בתחילה שנתקין האזנות בבית וברכב של שרה. סירבתי מיד והסברתי לו שמדובר בפעולה המנוגדת לחוק ובעבירה פלילית חמורה. החלטנו לבצע מעקבים סמויים אחר שרה.
במהלך הימים שבהם התקיימו שיעורי הריקוד, שרה הייתה מגיעה לחוג ובסיומו חוזרת ישר לביתה. במהלך ימי מעקב נוספים, שאותם בחרנו ביחד עם שמעון, נראתה שרה נפגשת פעמיים עם ראובן, פעם אחת בבית קפה, ופעם נוספת במסעדה. השניים הרבו לצחוק ונראה שהם נהנים מאד מהמפגשים. במהלך הפעילות עלתה האפשרות שמדובר בקשר חברי וששרה פשוט מאד מוחמאת מהחיזורים ומהפלרטוטים של ראובן (אי אפשר לשקר... זה כייף!). מגע פיזי רומנטי לא נראה בין השניים, אבל ייתכן שראובן המתין לשעת כושר מתאימה. אולי הוא זורע זרעים כדי לקטוף את הפירות בהמשך - טקטיקה מוכרת, המתאימה למי שיש לו סבלנות. סיכויי ההצלחה של השיטה הזו דיי גבוהים... האם שמעון צריך להשלים עם זה? להבליג? או עצם העובדה ששרה מסתירה ממנו את המפגשים עם ראובן מספיקה בכדי שיחשוף את מה שידוע לו.
שמעון התחבט רבות ולבסוף החליט לשוחח עם שרה. זו כמובן לא הכחישה את המפגשים והבטיחה לשמעון שלא תיפגש עם ראובן ביחידות. האם זה באמת יקרה... כנראה שנבדוק זאת בעתיד הלא רחוק.
2 צפייה בגלריה
גולן פנחס, חוקר פרטי
גולן פנחס, חוקר פרטי
גולן פנחס, חוקר פרטי
הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. שמות הדמויות, כמו גם פרטים נוספים, שונו בכדי למנוע את חשיפת המעורבים. גולן פנחס, חוקר פרטי , הוא בעל המשרד "ים חקירות".