2 צפייה בגלריה
ארצי חלפון, יומן פלילי
ארצי חלפון, יומן פלילי
ארצי חלפון, יומן פלילי
(.)
מתוך סך העצורים המובאים כל יום אל אולמות המעצרים של בתי המשפט בישראל, 20-30% הם עצורים על רקע של אלימות במשפחה. על פי רוב מדובר בגבר שתקף את אשתו, אך יש ביניהם גם ילדים שמכים את הוריהם ובני זוג אובססיביים המהווים סכנה, או כמו שהמשטרה אמרה בבית המשפט באחד מהמקרים: "האלימות שנשקפת מעצם אמירת האיומים מסוכנת כלפי האישה ואין להקל בהם ראש, שכן במקרים רבים איומים אלה ממומשים הלכה למעשה".
אם לעשות שימוש בטרמינולוגיה המדוברת של ימים אלו, אז מדובר במגיפה ולא בתופעה. האלימות במשפחה חוצה מגזרים, עדות, שכבות סוציו-אקונומיות וגילאים.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)
חצור הגלילית
בני זוג שנפרדו לאחרונה אך גרים בסמוך, נפגשו על מנת שהגבר (52), יעביר כסף לצרכי הילדים המשותפים. עם הגעתה של האישה, ניגש אליה הפרוד עם סכין שהצמיד לצווארה ואמר "אם את עושה עכשיו מהומה, אני דוקר אותך בלב ובצוואר", והוביל אותה לביתו, תוך שהוא אוחז ידיה בכוח.
שכנה אשר עברה במקום הבחינה באישה צועקת "תעזוב אותי", והאישה ביקשה מהשכנה להזעיק את המשטרה. בזמן שהאיש ניסה להרגיע את השכנה, חטפה מידיו האישה את הסכין ונמלטה חזרה אל רכבה. אך הגבר רדף אחריה אל הרכב ואמר לה ששילם כבר כסף בשביל ירצחו אותה. כעת הוא נעצר וכלוא עד החלטה אחרת.

זכרון יעקב

לא רק הנשים משלמות מחיר באווירת הטרור והאלימות השוררת בבית. המראות הללו משפיעים וישפיעו על המשך חייהם של הילדים בבית אשר עדים לכך. כך לדוגמא במהלך ויכוח בין בני זוג נשואים, התפרץ הבעל (55), על אשתו ואמר לה "אני אהרוג אותך, לא אכפת לי לשבת עליך". הבת המבוהלת צעקה על אביה "אבא די מספיק, על מה אתה רב?", ונשכבה על אמה על מנת להגן עליה בגופה מזעמו של האב. האב נעצר ושוחרר במסגרת כתב אישום שהוגש נגדו והורחק מהאישה עד תום ההליכים נגדו.

חדרה

בני זוג נשואים בחדרה החליטו לפתוח בהליכי גירושים, אבל הבעל (60), החליט שעד הפרידה הסופית, הוא ימרר לאשתו את החיים. הוא מנע ממנה לעשות שימוש בשירותים, אסר עליה לגעת באוכל שבבית, אסר עליה לשתות מבקבוק המים שבמקרר והורה לה לשתות רק מהברז.
"אני אעקוב איפה את גרה, אני אדע הכל. אני אהיה בקונטרול על הכל, כל צעד שלך. אהפוך את החיים שלך לגיהנום. אני אשמיד אותך נבלה", נשמע הבעל אומר בהקלטה שהועברה למשטרה שעצרה גם אותו כמובן.

אשדוד

אורחי בר הופעות מוכר ופופולארי באשדוד היו עדים למחזה מפחיד, כאשר באחד השולחנות קם הגבר (65) ממקומו וסטר לאשתו מזה 15 שנים על פרצופה, הקים אותה בכוח מכיסאה, ותוך שהוא חונק אותה בצווארה, הוא הטיח את ראשה בקיר.
הנוכחים במקום קמו לעזור לאישה, אבל הגבר הרים כוס ומזלג מהשולחן וכיוון אותם לעברם בצורה מאיימת. לא עברו דקות ספורות, ושוב הנחית האיש סטירה בפניה של אשתו לעיני כל ושוב הרים אותה בחניקת צווארה והטיח את ראשה בקיר. לאחר מכן הוא תפס את ידה בחוזקה והוביל אותה אל מחוץ למסעדה, שם הכניס אותה בכוח למונית, לא לפני שהוא שוב סטר לה והכה אותה בראשה ברחוב. כל הארועים כולם תועדו במצלמות האבטחה של המסעדה מבפנים ומבחוץ, והאיש נעצר.

אשקלון

בעיטות בראש, הבאת סכין למיטה באמירות של "הלילה את מתה", מצידו של גבר קנאי החושד באשתו כי היא בוגדת בו, הם מנת חלקה של אשתו. האיומים והלחץ הנפשי הביאו אותה באחד הימים גם לעשות את צרכיה על עצמה על ספת הסלון.
גם ליד אמו לא חשש ולא הפסיק הבעל האלים לתקוף את אשתו והוא משך אותה בשיער ראשה תוך שהוא מכה אותה בגבה. זאת לאחר שהיא השיבה לו כי "לא היו דברים מעולם", לדרישתו לדעת את שם הגבר איתו הוא חושד שהיא בוגדת בו.
האובססיביות של הבעל לא באה לידי ביטוי רק באלימות. הוא גם התקין ברכבה של אשתו אמצעי איתור על מנת שידע היכן היא בכל רגע נתון, הקליט את שיחותיה, ואף דרש ממנה לעבור בדיקות פוליגרף להוכיח טענותיו.

באר שבע

"תסתמי את הפה שלך. אני אהרוג אותך", אמר תושב באר שבע (48) לאשתו שהתערבה בויכוח בינו לבין בנם. הבעל משך ביד אחת בשיער ראשה של אשתו וביד השנייה סטר לה. הבן הפריד את אביו מאמו, אך אז ניגש האב למטבח וחזר עם סכין גדולה. הוא תפס שוב את אשתו והטיח את ראשה בקיר, עד שהבן הצליח להפריד אותו מאמו שוב.
כאמור, מדובר בדוגמאות ספורות ובודדות מהימים האחרונים, אך הן משקפות את היקף האלימות, הסבל והטרור שחוות משפחות שגרות בשכנות לכל אחד מאיתנו. חשוב מאוד ליידע ולדווח למשטרה שדווקא כן עושה ככל יכולתה לטפל במלוא הכוח במגיפה הזאת.