לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו ב־30 באוקטובר, ביקשנו מהמתמודדים השונים לענות על השאלות הבוערות באמת שעומדות על הפרק, ואלה הן:
- כיצד אתה מתכוון להתמודד עם בעיית התברואה בעיר?
- כיצד ניתן לשפר את מצבן של השכונות הוותיקות, תל גיבורים וג'סי כהן? - מה תעשה כדי לשפר את מיקומה של חולון בדירוג הארצי בתחום החינוך? - אם הבחירות יגיעו לסיבוב השני, באיזה מועמד תתמוך?
- אם תיבחר, באיזו ועדה היית רוצה לשבת?
6 צפייה בגלריה
ששון. מחכה למימון מהמפלגה | צילום: קובי קואנקס
ששון. מחכה למימון מהמפלגה | צילום: קובי קואנקס
ששון. מחכה למימון מהמפלגה | צילום: קובי קואנקס
אמת: מוטי ששון
1. התברואה בעיר מטופלת בצורה מקצועית ובמגמת שיפור מתמדת, חולון זוכה כל שנה במשך 25 שנים ב־5 כוכבי יופי של מועצה לישראל יפה.
2. כראש העירייה אני מוביל פרויקט התחדשות עירונית בשכונות ג'סי כהן וטל גיבורים בשיתוף התושבים.
3. על פי נתוני משרד החינוך, חולון עומדת על 90.2 אחוז מסיימי י"ב, שזה עשרה אחוזים יותר מהממוצע הארצי. זה הישג בעל משמעות אדירה וחשוב לשמר אותו, אנחנו עולים שלב במה שאנחנו עושים הכי טוב, ועכשיו נדאג לא רק שכולם יסיימו י"ב שנים, אלא גם שלכולם תהיה תעודת בגרות מושלמת.
4. לא יהיה סיבוב שני. אני אמשיך להוביל את הער חולון ובבחירות ביום שלישי אני אנצח ניצחון חד וברור כבר בסיבוב הראשון.
5. ראש העיר מנהל את העיר!
6 צפייה בגלריה
אילן גזית | צילום: Enko
אילן גזית | צילום: Enko
אילן גזית | צילום: Enko
יש עתיד: אילן גזית
1. הוספת פחי זבל ומתקני מיחזור, פיקוח על נושא פינוי האשפה; התקנת 'מסתורי אשפה' דקורטיביים למיקום פחי אשפה מחוץ לבתים פרטיים, במימון עירוני; פינוי אשפה ופסולת גזם גם בשבת, על ידי בני מיעוטים או עובדים זרים; 'מטאטא רחוב', כלי הרכב הממונע, יפעל בימים קבועים מראש; הנדסה ירוקה - נעודד יזמים להגשת תוכניות בניה בצורה ירוקה ואקולוגית; ריסוס עירוני אשר אינו פוגע בחיות מחמד; סירוס חתולים, הקמת חתולייה והוספת גינות לכלבים.
2. כתנאי ראשוני לשינוי, שכונות תל גיבורים וג'סי כהן זקוקות ראשית לטיפול מיידי בתשתיות ובניראות. לצערי ולצערם של רבים, היתה במקום הזנחה פושעת במשך שנים רבות ואני מטיל את כל האחריות על הנהלת העירייה הקודמת.
יש לעודד הבאתם של זוגות צעירים לשכונות האלה על ידי שיפור תנאי המחיה ואפשרות לשכירות או קניית דירות (גם של שניים ושלושה חדרים) במחירים נוחים. הנהלת עיר שתדע לעודד קבלנים לבניית דירות לזוגות צעירים בשכונות האלה תעלה את רמת החיים במקום באופן מיידי
3. הזרמת תקציבים נוספים למערכת החינוך (שקיפות תקציבית); העלאת אחוז הזכאים לבגרות; סיוע בהשלמת בגרויות ומכינות לחיילים משוחררים; פיקוח על מחירי הצהרונים ושיפור תנאי הסייעות. מלגות ומימון שיעורי לימוד נוספים מעבר לתוכנית משרד החינוך, ומימון עזרה פרטנית לילדים ממצב סוציואקונומי נמוך.
4. אתמוך במועמד שייראה לי הכי ראוי.
5. אם אבחר ארצה לשבת בוועדות מכרזים/תכנון ובנייה/ חינוך/ספורט ותרבות.
6 צפייה בגלריה
מורן ישראל | צילום: קובי קואנקס
מורן ישראל | צילום: קובי קואנקס
מורן ישראל | צילום: קובי קואנקס
צעירים: מורן ישראל
1. כדי להפוך את חולון לעיר נעימה ונקייה יותר אני מתכוון להקפיד על ארבעה דברים: חינוך מקטן עד גדול לאחריות סביבתית, הגברת הפיקוח והאכיפה תוך מתן דגש על מפגעי סביבה וניקיון, הקפדה על טיפול מהיר בפניות המגיעות למוקד העירוני לשם חיזוק האמון של הציבור במערכת והגדלת האחריות האישית ולבסוף בקרה אישית שלי כראש העיר על נושא זה, באמצעות טכנולוגיה ואיסוף מידע אשר יאפשרו כתיבת מכרזים מותאמים לצורכי התושבים.
2. לעומת אחרים, אנחנו כבר במהלך הקדנציה האחרונה דאגנו לתקצב תכנון מפורט לשכונות הללו, כולל תוכנית כוללנית להתחדשות עירונית בכל רחבי העיר. אסור לנו להשאיר אף שכונה מאחור. חולון בראשותי תיישר קו ותפתח את השכונות הוותיקות.
תושבי השכונות הוותיקות בעיר סובלים מהזנחה במשך שנים רבות, אליהם מצטרפים בשנים האחרונות גם תושבי השכונות החדשות. נפעל על פי תוכנית עבודה מסודרת לשיפור פני העיר בשוטף ולא רק בתקופת בחירות.
3. אני בעצמי צמחתי בעולם החינוך ומרבית חברי הרשימה שלי הם אנשי חינוך וקהילה. חינוך מתחיל ברוח, בהחזרת החזון למערכת החינוך העירונית, במתן אמון מלא באנשי החינוך והמנהלים שיובילו את המערכת הזו והחזרת אמון הציבור במינהל החינוך.
חולון חייבת להגדיל את ההשקעה בתלמידים ולהפסיק להישאר מאחור (נתוני משרד החינוך מראים כי חולון מדשדשת אחרי ראשל"צ ובת ים), יש לנו תוכנית מפורטת הכוללת השקעה במרחבי למידה חדשניים, 'חוג לכל ילד' כדי שלא יהיה מצב בו ילד יפול בין הכיסאות מפני שלהוריו אין את היכולת הכלכלית לשלם, ויש לנו עוד חלומות רבים.
4. אני מקווה שנזכה לאמון הציבור ואזכה כבר בסיבוב הראשון, אם נגיע לסיבוב השני אני מקווה להאמין שכל שאר המועמדים ידעו לעמוד מאחוריי כדי לאפשר לחולון להתקדם.
5. כראש העירייה אעמוד בראשות ועדות הכספים והחינוך. אלו הוועדות אשר הייתי חבר בהן בחמש השנים האחרונות, למדתי והעמקתי בדיוק כדי להכשיר אותנו לרגע בו נקבל את המושכות והאחריות לניהול העיר.
6 צפייה בגלריה
קרן גונן | צילום: ליאת מנדל
קרן גונן | צילום: ליאת מנדל
קרן גונן | צילום: ליאת מנדל
חולון בראש: ד"ר קרן גונן
1. אין בעיות תברואה בעיר אלא בעיות בניהול ספקים, ותברואה היא אחת מהם. ספק שאינו נותן את הנדרש ממנו בתנאי החוזה, צריך לעבור לשלב ביטול החוזה ועריכת מכרז מחדש.
לצערי, מי שמנהל את הספקים לא אוכף את הנדרש מהם והתוצאה נראית עגומה מאוד בשטח. עם כניסתי לתפקיד, כל חוזה יכלול תנאים ברורים, מדדים, סקר שביעות רצון של תושבים, וספק שלא יעמוד בכך ידע שהמכרז בו זכה יגיע לכדי סיום. רק ככה מנהלים ספקים באמת, וזאת אני יודעת מעשרות רבות של ספקים שניהלתי בעברי.
2. בחולון נדרשת השקעה כספית גבוהה בשכונות הוותיקות שלא נעשתה שני עשורים. מתמודד שמבטיח שיכול לעשות זאת מתקציב העירייה, זורע חול בעיני התושבים ואינו מכיר את מסגרת התקציב.
רק שיתוף פעולה עם משרד הבינוי והשיכון, תחת כניסה לתוכנית לאומית של שיקום שכונות ובשיתוף הציבור יאפשרו להרים תוכניות גדולות כאלו. כך אפעל עם כניסתי לתפקיד.
3. הצעד הראשון הוא להגדיר יעד. כיום לא נראה שיש מטרה כזו ולכן לא מושקעים תקציבים, תשומות ורעיונות לשיפור. אני מאמינה כי חינוך משלים (א־פורמלי) יחד עם שילוב של סטודנטים ותלמידים הוא המפתח לשינוי.
מעבר לכך, הגיע הזמן שהצהרונים לא יישארו שמרטף לילדים אלא יהיו חלק מתוכנית הלימוד המקיפה בבית הספר, החל מלימוד שפות ועד לפיתוח חשיבה ויצירתיות.
5. ברמת העיקרון, בכל צומת בו נוכל להשפיע על תושבי העיר, נרצה לשבת ככל שניתן. ועדת החינוך חשובה לא פחות מוועדה לתכנון ובנייה או מוועדת ביקורת ומכרזים. אנחנו באים לשנות ולהשפיע וחברות בוועדות זאת הזדמנות נוספת מבין רבות.
6 צפייה בגלריה
קינן. מערכת בחירות פנימית מאתגרת | צילום פרטי
קינן. מערכת בחירות פנימית מאתגרת | צילום פרטי
קינן. מערכת בחירות פנימית מאתגרת | צילום פרטי
חולון מתחדשת: שי קינן
1 להפסיק לחסוך על חשבון התושבים ובעיקר לשנות את תפיסת העולם המיושנת של עיריית חולון. הרי מה הבעיה? שהעירייה בוחרת בהצעות הכי זולות של קבלני ניקיון והעיר פשוט מלוכלכת. משלמים פה ארנונה כל כך גבוהה ולאן הכסף הזה הולך?
כשאני אהיה ראש העירייה, אבצע רפורמה בכל הנוגע להתקשרויות ולמכרזים. הקבלנים שינקו את חולון ייבחרו לא רק על בסיס מחיר זול, אלא על בסיס ניסיון מוכח בערים אחרות, המלצות ורמה מסוימת של שירות. נעשה זאת גם אם זה יעלה לעירייה יותר. התושבים רוצים לחיות בעיר נקייה. כל העיר. גם השכונות. וזה הדבר הראשון שנעשה. ננקה את חולון.
2. רק תל גיבורים וג'סי כהן? מה עם נאות רחל, נווה ארזים וגרין? אפילו קריית בן גוריון. כל השכונות הוותיקות בעיר סובלות מהזנחה של שנים. נולדתי וגדלתי עד גיל תשע בכפר שלם, אני יודע מה זו שכונה. אנחנו נשנה את סדרי העדיפויות ושיפור החיים בשכונות הוא לא רק חיצוני.
הוא עובר במערכת החינוך, במתנ"סים, בטיפוח מנהיגות מקומית והרחבת השירותים החברתיים לטובת התושב. צריך להפסיק לראות בתושבים מטרד ולהתחיל להתייחס אליהם כלקוחות שדורשים בצדק שירות מצוין מצד העירייה.
3. קודם כל נתחיל להשקיע בחינוך לא רק במילים יפות והודעות לעיתונות אלא ביומיום. חינוך מתחיל מגיל אפס, לא מגיל שש. והילדים ראויים לבתי ספר וגנים מושקעים ומטופחים, לתוספת סייעות ומפעילות שהן עובדות עירייה ולא עובדות קבלן, לבתי ספר של אחר הצהריים ויום לימודים ארוך כולל מפעל הזנה ראוי לשמו, למרכזי למידה שייקחו את הנוער שלנו להישגים בבגרויות אבל גם לטיפוח של מצוינות אישית. כשמשקיעים בילדים במשך 18 שנה ברציפות, גם ההישגים בדירוג הארצי יהיו בהתאם.
4. בי. אני מעריך שהבחירות יוכרעו בסיבוב שני בין מוטי ששון לביני ומאמין שכל המועמדים שהציבו אלטרנטיבה שלטונית יהיו נאמנים לציבור שלהם ויתמכו באלטרנטיבה שלטונית.
בסקר טרי שראיתי אם יהיה סיבוב שני בין ששון לביני אני מנצח 56-44. אם אחוזי ההצבעה בעיר יהיו גבוהים ולא 36 אחוז כמו בפעם הקודמת, יכולה להיות הפתעה כבר בסיבוב הראשון.
5. כראש העירייה, אני מתכוון להחזיק את תיק החינוך ולעמוד בראש ועדת החינוך העירונית. כי חינוך כי זה הבסיס להכל.
6 צפייה בגלריה
מיקאל בוזגלו | צילום: ליאור פינקסון
מיקאל בוזגלו | צילום: ליאור פינקסון
מיקאל בוזגלו | צילום: ליאור פינקסון
עידן חדש בחולון: מיקאל בוזגלו
1. בעיית התברואה מוכרת לי היטב. הייתי במשך כל חמש השנים האחרונות בחזית המאבק במצב הניקיון. כשאבחר הטיפול בניקיון העיר יהיה נושא מרכזי כולל טיפול בחולדות.
2. הרשימה שלנו היא הרשימה המקצועית והמנוסה ביותר. חברי מועצה לשעבר, שני סגני ראש העירייה לשעבר, ארבעה עורכי דין, אנשי חינוך ואפילו איש שירות הבטחון רב־פקד דני פרץ.
זאת רשימה אחראית בעל יכולות וכמובן נושא השכונות הוא נושא שעמוס ירושלמי ועו"ד ניסן זכריה מלווים היטב בשנים האחרונות. ראשית, נושא התחדשות עירונית בשכונות הוא נושא קריטי, יש לנו תוכנית מפורטת לגבי פינוי־בינוי חברתי שיכלול מתן עדיפות לשכונות אלה, וכמובן גם באזורים נוספים בחולון הישנה. התשתיות יקבלו העדפה מתקנת לאחר הזנחה שנמשכה שנים.
3. אני ורשימתי מובילים את התוכנית למהפך בחינוך בה יועברו עשרות מליונים להשקעה בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד, כמובן שכל נושא החינוך יקבל עדיפות ראשונה כולל התחייבות להוזלת מחירי הצהרונים והפיכתם לשירות חובה ולא מקור לעשיית רווחים על גבם של הילדים.
חינוך מצריך השקעה כספית ובכלל. אצלנו החינוך מגיע ראשון, לפני פסטיבלים, ואני אוהב פסטיבלים, אבל לא במקום חינוך.
4. אני אבחר לראשות העיר כך שהשאלה מיותרת לחלוטין. הציבור צמא לשינוי ולראש עירייה חברתי עם רשימה מנוסה ומקצועית. אני ממליץ לכל אזרח לבדוק כל רשימה ורשימה ולהחליט מהי הרשימה הכי מקצועית ומנוסה.
5. כראש עירייה, כפי שהצהרתי, אני מתכוון לעשות רפורמה מרחיקת לכת בחינוך ומטבע הדברים אוביל כראש עירייה את ועדת החינוך.