1 צפייה בגלריה
קינן. מערכת בחירות פנימית מאתגרת | צילום פרטי
קינן. מערכת בחירות פנימית מאתגרת | צילום פרטי
קינן. מערכת בחירות פנימית מאתגרת | צילום פרטי
אחרי סחבת ארוכה והשערות רבות, ניגשו אתמול חברי הליכוד בחולון לבחור את הנציג שלהם לבחירות לראשות העיר.
כ-3,000 תושבים בחולון הם מתפקדי הליכוד ובעלי זכות בחירה בפריימריז המקומיים, מרביתם ניגשו לקלפי והתבקשו לתת את קולם לאחד משלושת המתמודדים, מאיר חלבי, יעקב מזרחי או שי קינן.
מתחילת המרוץ היה ברור שקינן מוביל במרוץ, בעיקר כי המתחרים המשמעותיים פרשו ממנו.
יו"ר סיעת מצטיינים בחינוך, עזרא סיטון, שנחשב לחבר ליכוד אהוד, החליט שלא להתמודד במסגרת הליכוד וועדת הבחירות של המפלגה הודיע כי חבר מועצת העיר, יעקב חרש, לא יוכל להתמודד כיוון שבקדנציה האחרונה ישב בסיעת 'אמת', שבראשונה עומד ראש עיריית חולון, מוטי ששון.
קינן נאלץ להתמודד עם לא מעט הכפשות במהלך המרוץ, בין היתר פלייר שהופץ בגנותו וניסיונות לכפות עליו להתנער מחברו, סגן ראש עיריית חולון, יואל ישורון, שהביע בו תמיכה זמן קצר לפני שהתבטא באופן בוטה נגד הקהילה הגאה וגרם להפגנת ענק נגדו.
קינן העדיף להתעלם מההכפשות ולא התייחס אליהם למעט כתב תביעה שהגיש נגד חלבי ואדם נוסף שלטענתו עומדים מאחורי הפלייר שמכפיש אותו. בימים אלו מתנהל דיון בנושא, כאשר קינן שמאשים אותם בהוצאת דיבה דורש כי יפצו אותו ב 200 אלף שקל.
זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות התבררו התוצאות וקינן זכה בפריימריז. כתוצאה מכך קינן יהיה המועמד של סיעת הליכוד לראשות העיר, במקום מיקי שמריהו, שהוביל את הסיעה בבחירות הקודמות והפעם נראה כי הוא כלל לא מתעניין בתפקיד.
"תושבי חולון היקרים", כתב קינן בעמוד הפייסבוק שלו לפני זמן קצר. "אחרי תקופה לא קלה ומאתגרת, אתמול, השגנו יחד הישג משמעותי וחשוב וניצחנו בפער גדול את הבחירות המקדימות לראשות הליכוד בחולון.
ההכרעה הברורה שלכם, תושבי חולון, נובעת מההכרה של כולנו כי הגיע העת לשינוי והיא מסמלת את אות הפתיחה לקמפיין שלנו לראשות העיר. ב-30 באוקטובר העיר האהובה שלנו יוצאת לדרך חדשה ומרעננת.
"אני רוצה להודות לראש הממשלה ולחברי הכנסת שתמכו וגיבו את התמודדותי. למאות הפעילים והרכזים הנאמנים שעבדו ללא לאות תוך אמונה בצדקת הדרך. למשפחתי היקרה שמלווה אותי במסירות יוצאת דופן ולבורא עולם על כל החסד והטוב. זכות גדולה היא לשרת ציבור.
"זכות גדולה היא לשרת אתכם תושבי חולון ואני מתכוון לעשות זאת על הצד הטוב ביותר תוך חריצות וענווה".
קינן כזכור הוא חבר מועצה מטעם סיעת 'חולון ביתנו' בה התמודד בבחירות הקודמות. בתחילת הקדנציה ישב בקואליציה עם יו"ר הסיעה, יוליה מלינובסקי, המשמשת כיום כחברת כנסת מטעם "ישראל ביתנו".
לימים עבר קינן לקואליציה לבד ואף מונה לסגן ראש העירייה. לפני כשנה פרש חזרה לאופוזיציה וכבר אז עלו השערות כי הוא מכוון לתפקיד. קינן מצטרף ליו"ר סיעת 'צעירים', מורן ישראל וקרן גונן שמתמודדת ברשימה עצמאית שכבר הכריזו על כוונתם להתמודד על ראשות העיר מול מוטי ששון.