2 צפייה בגלריה
אל"מ ניצן ממרוד | צילום: דובר צה"ל
אל"מ ניצן ממרוד | צילום: דובר צה"ל
אל"מ ניצן ממרוד | צילום: דובר צה"ל
"אחרי כל כך הרבה שנים אני מסתכל אחרונה בגאווה, חיל הלוגיסטיקה הוא אחד מהמקומות הכי טובים להשפיע בהם על צבא ההגנה של ישראל. אנחנו לא מחנכים רק חיילים יעילים, אלא גם אזרחים טובים", אומר אל"מ ניצן ממרוד, מחולון, ומתכוון לכל מילה.
אחרי 28 שנים של שירות צבאי משמעותי, הוא נפרד מתפקידו כמפקד בה"ד 6 ומסכם 28 שנים בצה"ל.
אל"מ ממרוד הוא בוגר קמפוס קריית שרת בחולון. הוא החל את שירותו הצבאי במסלול קצונה ייעודית בחיל הלוגיסטיקה. "שירתתי הרבה שנים באוגדת עזה, אלה היו ימים מתוחים והתפקיד היה מאוד מאתגר. בבית נשארה אשתי עם שני ילדינו, ואין לי ספק שיש לה חלק גדול בעשייה שלי, זה לא פשוט להחזיק בית לבד, אבל דורית היא אישה חזקה".
הרגשת קושי בוויתור על חלק ניכר מחיי המשפחה?
"כמובן שפספסתי הרבה דברים, מסיבות גן ואספות הורים, אבל זה חלק מהבחירה שלך בשרות קבע. השתדלתי לשלב בין המשפחה לצבא בצורה הטובה ביותר, אבל תמיד לקחנו בחשבון, דורית ואני, שהשרות שלי הוא דבר משמעותי שאני באמת תורם למדינה וזאת לא סתם סיסמא".
בתפקידו האחרון היה מפקד בית הספר ללוגיסטיקה, חיל שלא תמיד זוכה להכרה הראויה לו, אך אל"ם ממרוד מאמין כי דווקא שם הצליח לקדם שינויים חיוביים. "מאוד רציתי להגיע לבה"ד כי זה תפקיד שעוסק באנשים והצומת הכי מרכזי של חיל הלוגיסטיקה וההשפעה שלו על הסביבה", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
אל"מ ניצן ממרוד | צילום: דובר צה"ל
אל"מ ניצן ממרוד | צילום: דובר צה"ל
אל"מ ניצן ממרוד | צילום: דובר צה"ל
מה מיוחד בבה"ד 6?
"כל שנה עוברים בו חיילים מכל הגוונים, קצינים, מילואים, סדיר ויש לך אפשרות לחנך דורות לערכים, למוטיבציה ולמקצוע. אני מרגיש שעשינו הרבה שינויים בתפיסת ההדרכה בבה"ד, התאמנו את ההדרכה ללמידה של 2020. זה דור אחר, יותר אינטראקטיבי, שרוצה לחוש ולהתנסות יותר, לכן מרבית ההכשרה היום מעשית והלמידה יותר פרקטית".
איך זה בא לידי ביטוי בשטח?
"לימוד תיאורטי נעשה על ידי אפליקציות, ולמידה נעשית באופן מתקדם, כמו שימוש במאמן סימולטורים לנהיגה. את הטבחים מלמדים בכיתות שלא היו מביישות פרק של 'מאסטר שף'. הראייה היא להפוך חיילים ונגדים לא רק לבעלי מקצוע לצבא אלא לחיים. פתחנו קורס חדש לפני שנתיים לבנייה קלה, בשיתוף חברה אזרחית עם הגדרות בינוי בסטנדרט הכי גבוה, כולל כל עבודות גבס שרברבות ונגרות, זה מקצוע של ממש לעתיד".
ומה הוא מתכנן לעשות עכשיו? כמו כל משוחרר טרי, ולמרות שהוא כבר בן 46, הוא קופץ לנתב"ג. "אני מתכנן טיול גדול לדרום אמריקה עם כמה חיילים מהשרות, אנחנו מתכננים את זה הרבה זמן", הוא אומר.
ובהמשך הדרך?
"לגבי העתיד אני עדיין מתלבט, מצד אחד יש לי המון ניסיון בתחום הלוגיסטי אבל גם הפן החינוכי מאוד מעניין אותי. אני מניח שימים יגידו".