1 צפייה בגלריה
הסיור בשכונה. בקרוב: מפגש נוסף |  צילום: נופר גרין
הסיור בשכונה. בקרוב: מפגש נוסף |  צילום: נופר גרין
הסיור בשכונה. בקרוב: מפגש נוסף | צילום: נופר גרין
ילידי שכונת מפדה עם הצריפונים ואיזור הבלוקונים, חלקם חולונים, ואחרים מיישובים שונים ברחבי הארץ, השתתפו לאחרונה בסיור היסטורי בין הצריפונים שהפכו לווילות ושרידים המספרים את סיפור השכונה.
הסיור הוביל לאירוע ייחודי ומרגש, בו השתתפו כ־90 ילידי השכונה, אותו ארגן המרכז הקהילתי 'נווה ארזים' של רשת קהילה ופנאי. במפגש העלו המשתתפים זכרונות מתקופת הילדות בשכונה המגובשת, דיברו על הוריהם ניצולי השואה, ונזכרו במנהגים הקבועים בשכונה, כמו תחרות הכדורגל והגביע הנודד בין השכונות.
תחילתו של האירוע היה בחיפוש שגרתי בוויקיפדיה, אותו ערך תושב מפדה לשעבר, איציק ליסמן. "התברר ששכונת ילדותי, שכונתה 'הצריפים הגרמנים', נעלמה מבמת ההיסטוריה. שכונת המפדה האזרחי, הידועה כיום כמפדה מסתיימת, בצד המזרחי שלה, ברחוב פרופסור שור, וכל מה שממערב לכביש נעלם מדפי ההיסטוריה. פניתי לסמדר דנון־ספקטור, מנהלת המוזיאון והארכיון לתולדות חולון, ולתדהמתי גם שם זה המידע שקיים.
הזמנתי את סמדר לסיור בשכונה ולאחר מכן ערכנו פגישה במוזיאון עם עוד חמישה מילדי השכונה, אברם קוטלר, שבתאי קרביץ, יעקב אקסט, נחמן ליסמן שהוא אחי ונתן שרפמן. ישבנו וסיפרנו על ילדותנו בשכונה במשך כשלוש שעות. כך עלה רעיון הסיור. במסגרת הפרויקט העירוני 'הליכות ג'יין', הכרזנו על סיור במתחם הצריפים הגרמנים, שאותו תכננתי והנחיתי.
לתדהמתנו הגיעו למעלה מ־40 איש, רובם 'ילדי מפדה'. לאחר הסיור המוצלח מנהל המרכז הקהילתי נווה ארזים, אלעד גולדנברג, אירח אותנו והקמנו קבוצת ווטסאפ עם כ־90 משתתפים ונקבע בקרוב מפגש נוסף".
"אני גאה במרכז הקהילתי נווה ארזים על הארגון וההשקעה הברוכה בפעילות הקהילתית בשכונה", סיכמה מנכ"לית רשת קהילה ופנאי, ורדה לוי.