1 צפייה בגלריה
חירשות | אילוסטרציה: shutterstock
חירשות | אילוסטרציה: shutterstock
חירשות | אילוסטרציה: shutterstock
לילדים בעלי מגבלות קשה להשתלב בחברה, במיוחד כיוון שמסגרות רבות אינן מותאמות עבורם. במרכז הקהילתי "נווה ארזים" של רשת קהילה ופנאי בחולון החליטו לשנות את המצב. השנה ייפתח במרכז לראשונה חוג שכולו מתנהל בשפת הסימנים.
"אם היה דבר כזה כשאני הייתי ילד החיים שלי היו נראים אחרת" אומר ירין כהן, תושב חולון וכבד שמיעה מלידה, ומסביר: "המחשבה שדבר בסיסי כמו חוג או בילוי חברתי סגור בפני ילדים חרשים זה ממש פשע, אני זוכר את עצמי כמה הרגשתי חריג כילד. אני שמח לשמוע שבעיר חולון דברים משתנים".
שמו של החוג החדש הוא "יוצרים סיפור", והוא למעשה חוג אמנות לילדים חירשים בגילאי 7-12 שנים. גם ילדים שומעים בעלי היכרות עם שפת הסימנים מוזמנים להשתתף בחוג הייחודי.
מרשת קהילה ופנאי נמסר כי החוג כולו מתקיים בשפת הסימנים מתוך הבנה כי שפתם של ילדים היא שפה של פעולה ומשחק, והחוג מאפשר להם לבטא את עולמם הפנימי. דרך תהליכי בנייה והפעלה של בובות, הילדים לומדים לבטא את רגשותיהם בדרך עקיפה ומוגנת ובאותה עת יצירתית ומהנה.
בחוג ייצרו הילדים תיאטרון בובות, כשהדגש הוא על כך שתיאטרון מפתח יכולת משחק, שיתוף פעולה, תקשורת בין אישית, שחרור, פתיחות רגשית ועוד. בניית הבובות תבוצע ממגוון חומרי גלם: בובות גרב, בובות כפפה, בובות קרטון, בובה בכוס ועוד.