1 צפייה בגלריה
אליפות ישראל באקרובטיקה | צילום המחשה: pixabay
אליפות ישראל באקרובטיקה | צילום המחשה: pixabay
אליפות ישראל באקרובטיקה | צילום המחשה: pixabay
משלחות מ-27 מדינות באירופה, ומעל אלף משתתפים, ביניהם המתעמלים הטובים בעולם יגיעו לישראל לתחרות שתיערך בפעם הראשונה בארץ ותתארח בהיכל הטוטו בחולון.
ענף האקרובטיקה ממזג תנועת בלט ומחול עם אלמנטים אקרובטים בצוותים של זוגות, שלשות ורביעיות. שילוב זה מעמיד את הענף בין ענפי הספורט התובעניים ביותר, הדורש מידת סנכרון, קואורדינציה ועבודת צוות יוצאות מגדר הרגיל. האירוע מיועד לא רק לאוהבי הספורט אלא צפוי להוות מופע מרהיב לכל המשפחה.
במסגרת ימי התחרות יתמודדו עשרות ספורטאים מובילים מרחבי אירופה זה לצד זו, במקביל להופעות ראווה של מיטב קבוצות האקרובטיקה וההתעמלות של ישראל, שחלקם אף ייצגו אותה בגימנסטרדה הבינלאומית של איגוד ההתעמלות העולמי.
יש לציין שהמתעמלים הישראלים מדורגים בצמרת העולמית של עולם האקרובטיקה, כך שחלקם צפוי להיות נכבד גם בתחרות הנוכחית. באליפות העולם האחרונה, שהתקיימה בבלגיה בשנת 2018, זכתה נבחרת ישראל במדלית כסף קבוצתית למדינה, במדליית זהב ובמדלית ארד בקטגורית הבוגרים. באליפות אירופה האחרונה, שהתקיימה בפולין בשנת 2017, זכתה הנבחרת ב-4 מדליות זהב, במדליית כסף וב-4 מדליות ארד.
שרית שנער, מנכ"לית איגוד ההתעמלות: "איגוד ההתעמלות נרגש לארח את אליפות אירופה 2019 לראשונה בישראל. אליפות אירופה באקרובטיקה הינה הפקת ענק, אירוע שיא ומפגן של מקצועיות ועוצמה עם טובי הענף מהארץ ומהעולם. אנו מזמינים את הקהל הרחב להגיע לצפות בתחרויות המלהיבות ולעודד את הצוותים הישראליים".
מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "לכבוד הוא לעיר חולון שנתבקשה על ידי איגוד ההתעמלות האירופי לארח את אליפות אירופה בתחומה וזאת בזכות הקבוצה החולונית, שהיא אלופת המדינה ואלופת העולם באקרובטיקה. זוהי אליפות אירופה השנייה הנערכת בחולון לאחר שהעיר אירחה לפני כשלוש שנים גם את אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית. אני בטוח שמחכה לנו חוויה מדהימה ומרגשת ומזמין את כולם לבוא לחולון וליהנות".
התחרויות יתקיימו בין התאריכים 4.11.2019-22.10.2019.